Announcement

Collapse
No announcement yet.

R-M-I's moderate 406 Bygg.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bilder?
    ?

Comment

Bilder kommer vil gjerne få litt mer ting på plass først, dørsidene er IKKE 100% enda, mangler ca 1-2cm i fremkant som må spaces ut på et vis...helst uten å måtte fjerne original-grillene i døren.

Fikk tilpasset dashboardet, så jeg fikk plass til diskantene under original-grillene.. Ikke lett å komme til helt inne ved ruta skal jeg si, men det gikk med litt vold og overbevisning.

Har ikke fått trukket nye kabler enda heller.. Står koblet rett på spiller nå, via original-kablingen.. Så mistenker at de går innom et ukurrant delefilter på veien dit.. Skal koble direkte på forsterker ASAP. Må bare få tid først

Comment

Da fikk jeg i det minste lagt opp ny jord til blokk og karosseri...

Har ikke koblet på pluss'en til forsterker enda..må få skrudd på plass automatsikringen først :P

Har heller ikke byttet pluss fra dynamo til batteri enda.. Dynamoen sitter usannsynlig teit til på min bil i allefall tilkoblingspunktet.. så får ta meg en tur under bilen og inspisere litt nøyere når tiden strekker til...

Skal se om jeg får trukket nye kabler til tweetere og midbassene i dørene i kveld.. naturligvis køddete å komme til der også, men overkommelig skal det nå vere.

Har forresten også en Gladen SQL 15" sub på vei i posten. Så da blir det bygging av kasse så fort det lar seg gjøre

Comment

Da var Gladen SQL 15 i hus, da får man fikse seg en kasse og få ting i bilen
          Dette blir artig

Comment

Fin farge på bilen. Følger med her. Holder selv på med en 306 og der er det rimelig god plass til 2x50mm2 kabel langs orginale kabelgatene. Legger opp bilder i løpet av helgen hvor jeg har lagt mine.
            sigpic

Comment

Har da omsider fått koblet opp frontsettet skikkelig! Spiller ganske mye bedre enn jeg hadde trodd det skulle gjøre! Utrolig forskjell når jeg fikk puttet inn McIntosh forsterkeren til å drive det kan man si :P

Midbassene går lang ned i frekvens, mye dypere enn noe annet normalt frontsett jeg har testet tidligere..

Fikk til og med plass til de under originaldekslene etter en god del vold og "overbevisning" :P gjenstår litt finjustering av forsterker og spiller.. Jeg er INGEN ekspert på slike ting, om noen i bergensområdet som har peiling føler for å hjelpe meg er det bare å si fra har ikke montert sub enda, har den liggende men ikke fått bygget kasse osv enda. Så pr. dags dato er det bare frontsett + original 6x9 som spiller (6x9'ene skal bort når sub kommer på plass).

Comment

Working...
              X