Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitsubishi Colt Bygg - Alpine|Focal|Peerless

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Råkult det her! Skal peerlees subben sitte i lukket kasse?
    You know, Im all about that bass...

Comment

Ja, jeg skal kjøre den i lukket. Mulig kassa er litt på den store siden akkurat nå, men det finner vi ut av!
      Topplata er også nokså stor så det må nok et par avstivere inn der.

Comment

mener at hvis du må ha ned baksetene så må du jo nesten ta ut forsterkerene,.,

Comment

Ah, kan ikke ha med meg noen store ting nei

Comment

det ofrer man glatt for stereo Kult bygge!

Comment

Blir bra det her. Blir du å treffe på storslett til helga?
              sigpic

Comment

Originally posted by TheCharger View Post
                Blir bra det her. Blir du å treffe på storslett til helga?
                Ja, kjørte med en kompis i en v50. Syns jeg så en grønn Peugeot vagon der?

Og når jeg kom hjem ordnet jeg lyd i bilen

Last edited by zxsonnyxz; 17-09-2013, 16:08.

Comment

Termineringen på dørhøytalerne:

Gjort i dag:

Last edited by zxsonnyxz; 17-09-2013, 16:11.

Comment

Okei. Rakk desverre ikke bli ferdig til treffet.
                    sigpic

Comment

Kom over et lite problem i dag. Hullet til høyttalerne i døra er ikke sentert i forrholt til "søkket " i dørpanelene. Så jeg må lage nye ringer og flytte hullet litt ned og utover på døra. Ikke noe stort problem egentlig, men jeg fikk ikke gjort det jeg ville i dag iom at regnet har pøst ned hele dagen.

Det skal lages en glassfiber "pod" som fyller ut mellom høyttalerne og formen i panelet.

Jaja, fikk ihvertfall trimmet til avstøpningene jeg gjorde i går:

Last edited by zxsonnyxz; 17-09-2013, 16:12.

Comment

Måtte lage nye ringer for å få sentrert høyttaleren i forhold til dørpanelet:

Så smått begynt på pyntering:
                        Last edited by zxsonnyxz; 17-09-2013, 16:12.

Comment

Last edited by zxsonnyxz; 17-09-2013, 16:13.

Comment

Comment

Old nasty

New shiny

Comment

Tenker det er på tide med en post her

Fikk bilen EU-godkjent for et par uker siden. Første forsøk feilet, grunnet alvorlige sprekker i bremseslanger og ulovlig toppstripe. Toppstripa gikk av lekende lett med litt bruk av varmepistol. Bremseslangene tok et par timer å skifte da noen av koblingene ikke var helt samarbeidsvillige. Men den ble da godkjent med null feil

Ikke mye vil skje med bilen før til våren mest sannsynlig. Men jeg har fått noen idéer om hvordan jeg vil gjøre det videre.
                                Aller først skal en av 2-kanalerne ut da det er litt for trangt til alle i bredden der bak, og jeg kommer ikke til å gå for noe aktiv deling i denne bilen, det får komme senere. Deretter blir det et nytt forsterkerrack, nesten likt med samme vinkling bakover, men uten sideveis vinkling. Siste steg bli jo da og lage pyntepaneler rundt forsterkere og sub.
                                Og forhåpentligvis får jeg dette ferdig før årets første bilstereotreff her oppe.

Etter DET igjen, har jeg lyst å bygge om litt, til noe som kan produsere litt mer bass til daglig og samtidig kan egne seg til å være med på EMMA ESPL konkurransene. Mest sannsynlig W2 klassen, med to 10" subber. Jeg vil være veldig begrenset på forsterkerkraft i denne bilen så jeg regner ikke med å hevde meg i toppen, men gøy er det vel uansett!?
                                Om ikke annet, så kan jeg konkurrere mot meg selv
                                Muligens finner jeg en til mrx-m100, eller så selger jeg min og kjøper én større monoblokk.
                                Angående subber har jeg lenge vert interessert i SA serien til Sundown. Tror de kan være greie allround subber, men man får se når den tid kommer.

Etter å ha tegnet opp en del forskjellige kasser er dette min favoritt så langt:

Dette er med utskiftbare porter slik at jeg kan tune relativt lavt til daglig bruk, type 30-35hz, og høyere til konkurransebruk for og forhåpentligvis få høyere score. Portene tenkte jeg å lage av støperør og utfreste mdf ringer.

Om du har kommentarer eller innspill, fyr løs!

Comment

Working...
                                X