Råkult det her! Skal peerlees subben sitte i lukket kasse?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitsubishi Colt Bygg - Alpine|Focal|Peerless
Collapse
X
-
-
Kom over et lite problem i dag. Hullet til høyttalerne i døra er ikke sentert i forrholt til "søkket " i dørpanelene. Så jeg må lage nye ringer og flytte hullet litt ned og utover på døra. Ikke noe stort problem egentlig, men jeg fikk ikke gjort det jeg ville i dag iom at regnet har pøst ned hele dagen.
Det skal lages en glassfiber "pod" som fyller ut mellom høyttalerne og formen i panelet.
Jaja, fikk ihvertfall trimmet til avstøpningene jeg gjorde i går:
Last edited by zxsonnyxz; 17-09-2013, 16:12.
Comment
-
Tenker det er på tide med en post her
Fikk bilen EU-godkjent for et par uker siden. Første forsøk feilet, grunnet alvorlige sprekker i bremseslanger og ulovlig toppstripe. Toppstripa gikk av lekende lett med litt bruk av varmepistol. Bremseslangene tok et par timer å skifte da noen av koblingene ikke var helt samarbeidsvillige. Men den ble da godkjent med null feil
Ikke mye vil skje med bilen før til våren mest sannsynlig. Men jeg har fått noen idéer om hvordan jeg vil gjøre det videre.
Aller først skal en av 2-kanalerne ut da det er litt for trangt til alle i bredden der bak, og jeg kommer ikke til å gå for noe aktiv deling i denne bilen, det får komme senere. Deretter blir det et nytt forsterkerrack, nesten likt med samme vinkling bakover, men uten sideveis vinkling. Siste steg bli jo da og lage pyntepaneler rundt forsterkere og sub.
Og forhåpentligvis får jeg dette ferdig før årets første bilstereotreff her oppe.
Etter DET igjen, har jeg lyst å bygge om litt, til noe som kan produsere litt mer bass til daglig og samtidig kan egne seg til å være med på EMMA ESPL konkurransene. Mest sannsynlig W2 klassen, med to 10" subber. Jeg vil være veldig begrenset på forsterkerkraft i denne bilen så jeg regner ikke med å hevde meg i toppen, men gøy er det vel uansett!?
Om ikke annet, så kan jeg konkurrere mot meg selv
Muligens finner jeg en til mrx-m100, eller så selger jeg min og kjøper én større monoblokk.
Angående subber har jeg lenge vert interessert i SA serien til Sundown. Tror de kan være greie allround subber, men man får se når den tid kommer.
Etter å ha tegnet opp en del forskjellige kasser er dette min favoritt så langt:
Dette er med utskiftbare porter slik at jeg kan tune relativt lavt til daglig bruk, type 30-35hz, og høyere til konkurransebruk for og forhåpentligvis få høyere score. Portene tenkte jeg å lage av støperør og utfreste mdf ringer.
Om du har kommentarer eller innspill, fyr løs!Last edited by zxsonnyxz; 17-09-2013, 16:13.
Comment
Comment