Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitsubishi Colt Bygg - Alpine|Focal|Peerless

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Lekkert. Det er nesten litt synd at forsterker-racket ditt er skjult inntill seteryggen og ikke på utstilling. Har du merket noe varmproblemer med forsterkerne?

...Og en helt annen ting: Kjenner du til om det skal være noen treff her nordpå i sommerhalvåret som kan være verdt å dra på? Jeg er ikke akkurat så facebookoppdatert så hadde vært nais med en heads-up hvis du vet om noe!
    never enough!

Comment

Originally posted by bass-freek View Post
      Lekkert. Det er nesten litt synd at forsterker-racket ditt er skjult inntill seteryggen og ikke på utstilling. Har du merket noe varmproblemer med forsterkerne?

...Og en helt annen ting: Kjenner du til om det skal være noen treff her nordpå i sommerhalvåret som kan være verdt å dra på? Jeg er ikke akkurat så facebookoppdatert så hadde vært nais med en heads-up hvis du vet om noe!
      Subforsterkeren blir lunken ja, med tror ikke den blir farlig varm. Har en liten temperaturmåler jeg kan sjekke med

Subben derimot blir litt varm til tider, men det er andre årsaker

Har desverre ikke hørt om noen treff utenom det Alta Gatebil planlegger, men det dukker nok opp noe snart.

Comment

Testet faktisk dette med temperaturer for litt siden

Etter litt spilling og en bassrik sang på full guffe til slutt målte jeg 26-27 grader på kjøleribbene til subforsterker.
        Subben derimot målte 36-37 på støvhetta og man kunne ane den søte lukta av hardtjobbende spole på slutten

Comment

La inn en bestilling på Bilstereosenteret:
          - 2m grå filt
          - 1m sort filt
          - To spraybokser med kontaktlim
          - En 70mm2 kabelsko for å teste på 53mm2 kabelen til LIB, da 50mm2 kabelskoen er alt for liten.

Det blir et lite lokalt treff her 1. juni så skal prøve å få ting litt penere til da, ihvertfall kassa!

Her de to første designene jeg tenkte på, hva syns dere ser bra ut?

Er også usikker på hvordan jeg skal la filten møte portåpningen, om noen har tips der hadde det vert til stor hjelp!
          Har et par ideer men veldig usikker...
          Last edited by zxsonnyxz; 17-09-2013, 16:26.

Comment

Ingen formeninger om trekket? Jeg heller mot den til høyre.

Har nå fått ordnet med den manglende MDF biten og mottatt pakke fra bilstereosenteret, så på mandag begynner jeg nok på kassa Skulle gjerne begynt i dag men er litt utkjørt etter noen aktive dager..

Comment

Du kan, om du har verktøy til det, lage en rund forsenkning på et par mm dybde rundt porten og stifte filten fast i det "hakket". Da vil du lettere kunne skære det pent. Ellers vet jeg sannelig ikke. Tror ikke jeg selv jeg hadde klart å få det veldig pent. Legg for all del ut resultatet!
              never enough!

Comment

Har jo fresen

Har også tenkt på noe lignende, men det blir kun limt ikke stiftet.
                Tenkte å lage en type oval form som dekker begge portene.
                Jeg må få skrudd fast noe over portene som lar meg bruke sirkel guiden min til å frese to halvsirkler, en i ytterkant av hver port.
                Så bruke et gjerde som følger kanten av kassa til å frese mellom disse halvsirklene. Vil også avrunde den ytterste kanten av sporet så stoffet avrundes fint nedi der. Den innerste kanten er jo flott for å guide et barberblad når man skal trimme stoffet så håper jeg klarer å lage en fin overgang. Det som ikke dekkes av stoff blir lakkert.

Blir selvfølgelig bilder

Comment

Fikk sånn høvelig til

Last edited by zxsonnyxz; 17-09-2013, 16:27.

Comment

veldig fin å bra laget kasse!!
                    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                    Mvh
                    Rune Kvaal

Comment

Originally posted by HLS View Post
                      veldig fin å bra laget kasse!!
                      Takker

Nå må jeg bare "naile" trekkingen så blir det bra!

Comment

Må ærlig innrømme at jeg var litt urolig for hvordan dette ville gå, siden dette er første gang jeg trekker en kasse

Men det var bare å starte og se hvor det bar!

Da var den letteste delen unnagjort, videre til neste steg.

Strekene på dette bildet synes også litt i virkeligheten, men det er ikke ille i det hele tatt.

Dette var jeg litt usikker på hvordan det kom til å bli rundt hjørnene.
                        Last edited by zxsonnyxz; 17-09-2013, 16:28.

Comment

Men jeg fikk nå til

Da er det bare resten igjen, ikke like utdypende bildeserie her da.

Kuttet en smule feil her så jeg måtte trekke opp litt og gjøre om

Last edited by zxsonnyxz; 17-09-2013, 16:30.

Comment

Flott arbeid, artig lesning!!

Av nysgjerrighet: Hvor stor er klaringen mellom bunnen av kassa og refleksrøret? Så ut på bildet som om røret ligger veldig nære bunnen, men vanskelig å se.. Er vel greit med iallfall rørdiameter avstand til bunnen for å unngå blåselyder? Correct me if I'm wrong, sikkert mange som har mer erfaring rundt dette her inne.

Comment

Må si jeg ble veldig fornøyd

Du tenker på veggen portene peker mot? Er en del større klaring enn diameter på porten, bare bildene som lyger litt
                              Har ingen problemer med portstøy.

Comment

Ble utrolig bra!! Likte den løsninga :-)
                                Focal
                                Mosconi
                                Pioneer

Comment

Working...
                                X