Announcement

Collapse
No announcement yet.

erikfido: Saab93Fido edition

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aha.. Syntes det var mange nok forsterkere.. Nå forstår jeg litt mer hva du skal med alt sammen, hehe.
    Blir litt som i Ketil's BMW dette da? Vel.. Vi har jo hørt at det kan fungere godt, så det er nok ikke et dumt trekk

Det blir utrolig spennende å høre denne bilen når den blir ferdig!!
    Og Fido; Du gjør en god jobb med å dele bilder her.. Det er inspirerende saker! Takk!
    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

• stiligt da
      øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

Comment

• Begynt med øverdel av basskassa

Bygget opp litt kanter og mere øverdel på basskassa.

Da har basskassa foran fått litt mdfbiter å ring, klar for irma.

Irma er på, så en liten skvett med polyester

Erik Fido Westgård
        www.fidod.no - Saab93Fido by Pioneer - Stinger - Installbay - Racesport - www.bil-mc.no

Comment

• Mange høytalere skal det egentlig inni denne bilen?
          sigpic
          /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

Kna Bodø Gatebil

Comment

• Er det såpass tykkelse på dørken i bilen at du får plass til kasse uten at det synes over matta altså? Fett!
            Roar Sørlie
            Tlf 90127075
            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

• Fy fader, det her blir en spesiell bil! Basskasse i gulvet og greier, lurer og på hvor mange høyttalere det skal inni her
              VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )

Comment

• Det skal inn to diskanter, to mellomtoner og 1 bass i dashbordet, + 2 bassere baki
                Erik Fido Westgård
                www.fidod.no - Saab93Fido by Pioneer - Stinger - Installbay - Racesport - www.bil-mc.no

Comment

• Originally posted by erikfido View Post
                  Det skal inn to diskanter, to mellomtoner og 1 bass i dashbordet, + 2 bassere baki
                  Dette lyder veldig kjent.. Burde kunne funke ;-)
                  Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                  Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                  post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

Comment

• Det er jo samme oppsette som du har ketil
                    Men hvorfor ikke bruke 3veis?.....er det en grunn til at Anders,fido og ketil har 2 veis oppsett?
                    Focal
                    Mosconi
                    Pioneer

Comment

• Originally posted by Bøijnis View Post
                      Det er jo samme oppsette som du har ketil
                      Men hvorfor ikke bruke 3veis?.....er det en grunn til at Anders,fido og ketil har 2 veis oppsett?
                      Mindre elementer å holde styr på er jo en ting...
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

Comment

• Ble mektig imponert av Seat'n da jeg så den live og dette ser enda råere ut!
                        sigpic

Comment

• Kanon jobb du gjør med denne Saab´n Fido!
                          Stå på, dette må nok bli en killer
                          Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                          Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                          Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

• hvis man har plass til midbassene langt oppe så er det jo gunstig, men alle de andre som foretrekker å ikke lage custom dash er det mulig "lettere" å lage 3-veis..
                            Prosjekt SQ Audi A3

Comment

• Originally posted by hc_tk View Post
                              hvis man har plass til midbassene langt oppe så er det jo gunstig, men alle de andre som foretrekker å ikke lage custom dash er det mulig "lettere" å lage 3-veis..
                              I enkelte tilfeller blir lyden mere "riktig" av 2 veis, med diskant oppe og mellomtone nede, en med 3 veis. Da mye informasjon i musikken ligger rundt delefrekvensen mellom midbass og mellomtone, og "problemer" kan komme.
                              Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                              Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                              post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

Comment

• siden jeg også kjører 2veis frontsystem , har jeg merka at det har "Blitt" litt lettere å justere frontsettet enn med 3veis som jeg stortsett er vant med fra før av..

er extrem fornøyd hvordan disse odr høyttalerene : diskanten & mellomtonen/midbassen elementer 6.5" spiller.. Har aldri hørt så behagelig høyttalere å så respons dem har..

skulle ønske også fikk plass til kasse til hver 6.5" under dash`n som Ketil , Anders og Fido har.. kanskje da hadde også fått mer punch å midbass del i frontsettet.
                                men er det selve kassa som som utgjør dette eller er det mer på andre "problem" som skaper dette? bare spør..

skulle hatt noen som har litt mer peling enn meg til å justere lyden og fått mitt odr oppsett til å funke enda bedre..men men få se hva en får til..hehe

TIL -> Ketil & Fido , hvordan løser dere dette med å bruke en bass foran i bilen + samt bak, hvordan koblere dere dette eller bygger noe egen delefilter til bassen foran eller bak i..?
                                Last edited by Soundboy; 03-12-2008, 19:53.

Comment

Working...
                                X