Litt sparte du men ikke 1300kr http://www.dynabel.no/Shop/Product/A...ingskit/AL5359
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Prosjekt Sharan 2003 4Motion Sportliner
Collapse
X
-
Ole Petter Holelien
Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M
-
Oppdatering av prosjekt Sharan. Mye bilder!
Som enkelte har fått med seg, har Prosjekt Sharan blitt mere komplisert en først antatt. Men nå har en bruker inne på forumet gitt meg uvurderlig hjelp. Ble passe lurt (skuffet) ang støping av dørtrekk kassa som ble bygd tidligere.
(eller kansje personen ikke skjønner hva som skal til)
Men det er historie. Starter nå med blanke ark og tegnestifter til. Selvfølgelig klarte jeg å kræsje bilen midt oppi alt så måtte ut med 6 000.- i egen andel. Så da ble forsterkere ,frontsett og div solgt. Surt som faen.
I tilegg så ble jeg plaget med strøm i bilen. Dvs blinking,jording etc etc. Så brukt en god del tid på det. Blir nå trekt en 50 Kv jording fra batteri foran og bak til batteri nr 2. Da forsterkeren er passe kraftig og kresen på jord.
Da jeg måtte selge frontsettet, så kjører jeg orginal høytalerne i bilen via den nye dobbel din spilleren fra Pioneer.. Dette er definitivt ikke optimalt, men i nøden spiser fanden fluer. Må få støpt dørtrekkene på nytt. men det blir først om noen Mnd.
Gått til inkjøp av ICE-3500D-B - SPL Dynamics
Denne trekker 360 Amp i 0.5 Ohm og gir da 3600 W Rms
Så da må vi ha noe mere strøm bak
Inkjøpt odyssey pc 1700
Så måtte jeg ha noen til å bygge meg ny kasse her er bildene av byggingen så langt. Kasse ikke bygd av meg, men en bruker inne på forumet. Og ser ut som han vet hva han gjør :-) Og den porten er det mest seriøse jeg har sett ,i min karriere både når det gjelder størrelse og finnish. Å si at man gleder seg til dette blir ferdig, er vel å underdrive he he.
Last edited by woodpile; 20-03-2013, 03:57.
Comment
-
Ja vurderer det. En stooor takk til Kim som hjalp til på Lørdag med å trekke kabler å montere kasse.
Legger ut noen bilder etterhvert av ferdig prosjekt.
At Kim holdt ut, er fan meg utrolig all kred til han.
Var der 1215 så begynte vi å skru- kl 2400 var vi nesten ferdig. Fy fan snakkes om å plages. Skulle tro djevelen var involvert i prosjektet. Er helt ødelagt i dag. Ble sån passe kaldt etterhvert når sola gikk ned. Men en ting skal sies, kassa spiller helt sinsykt. Alt flekser etter litt finjustering , nesten så jeg ikke klarer å holde øyelokka åpne så jævli bra spiller det. Viste elementet skulle være helt verst, og det fik jeg virkelig bevist med optimal kasse :-) Og forsterkeren er lastet ned i 0,5 Ohm å spiller som satan. Og halleluja nå er den blinkingen borte, og kondisen havner på de evige jaktmarkeder.
Skal sjekke ut det batteriet.
Og til alle andre, takk for all hjelp og tips :-)
Last edited by woodpile; 24-03-2013, 13:26.
Comment
-
Oppdatering bilder
Her er bildene av det ferdige produktet. På baksiden av kassa, har jeg nå plass til 2 store batterier på hver side. Beklager dårlig bildekvalitet. Dugg på linsa .
Tok også bilder av batteri terminalene forran. Som dere ser, så blir det passe trangt med 6 stk 53 Kv på polene. Men gikk akkurat. Og igjen takk til Kim. Så får jeg se hva som skjer med dørtrekkene og nytt frontsett utpå sommeren.
Comment
-
Ting falt jaggu på plass etterhvert Skal si at det er helt utrolig hvor mye uflax en skal ha.
Men må si den sub wooferen låter meget bra for å være et spl element. Kjempe bra at du ble førnøyd. Kommer til å huske denne innstallasjonen for resten av livet tror jeg.hehe
Får håpe at ting går på skinner for deg framover nå
mvh kim
Comment
-
Originally posted by bass-freek View PostNice! Pent oppsett ble det. Hvor mye leverer ampen?
RMS Power 2 Ohm 1 x 1300W
RMS Power 1 Ohm 1 x 2200W
RMS Power 0.5 Ohm 1 x 3200W
leverer bra med effekt den forsterkern// Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
//94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
Mvh
Rune Kvaal
Comment
-
Originally posted by woodpile View PostJa den leverer mye og trekker mye strøm, så må inn med noen batterier til.
Jeg vil anbefale deg å laste forsterkeren i 2 ohm istede. Da vil det låte bedre, og forsterkeren trekker vesentlig mindre strøm. Og du vil ikke merke noen forskjell på hvor høyt det spiller. Bare tull å laste en forsterker så langt ned når man skal bruke utstyret til å spille musikk.Mvh
Pål Andréas Bryng
Bilstereosenteret.no
Vi forhandler bl.a.:
Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX
Følg oss på Facebook
Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!
Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!
Comment
-
Originally posted by woodpile View PostKansje en ide? Har du et forslag hvordan jeg kobler da? Blinker brukbart når jeg drar på noe jævlig. Men på 2000 Rpm gir det seg ?
Kansje Kim kan forklare hvordan dette ble koblet opp? Husker ikke det i forbi farten.
Mange dynamoer lader mer Ampere etter som jeg har forstått det på\etter et vist turtall man har med motoren..
Rett meg noen om jeg tar feil..
Comment
Comment