Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt Sharan 2003 4Motion Sportliner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Prosjekt Sharan 2003 4Motion Sportliner

Driver å pusler med et anlegg i en Sharan 2003 4Motion sportliner.

Det forrige oppsettet med Jl 13w7 utgår da Jl ikke har forsterkere som kan drive subben. Ja kan sikkert kjøpe 2 1000/1 men blir dyrere. Så nå har jeg bestemt meg 100% for dette opsettet i bilen :-)

Slik er dørtrekkene som må støpes

Fremre trekk

Bakre trekk

Høytalerne
    Last edited by woodpile; 11-10-2012, 01:39.

Noen som har formening om hvilket strøm oppsett jeg burde ha på dette prosjektet ?
    Regner med det trekker litt strøm så tar imot alle innspill. Vil ha NOK strøm.

Vurderer en 200 Amp dynamo, eller holder den jeg har på 140 Amp ?
    Har 1 AGM-BATTERI 90 AH

foran og 1 bak og en 8 Farrad kondis pr i dag. Men det regner jeg me å måtte oppgradere er til 53 mm² kabel.

Spent på Ground Zero da jeg aldri har hatt dette tidligere :-)

Comment

lurer også på om dette elementet spiller dypt. Spiller mye House å Trance med bass så det holder. Ikke interesert i hardbass men den dyp bass som trøkker no jævli :-)

Takker for info, kjedelig å bygge noe man ikke er fornøyd med. Og det legges ned noen kronasjer i dette bilstereo bygget.

Comment

Her er bilen som godsakene skal inn i :-)

Bilen er også påkostet en del, og må vel sies å være 99% strøken. Senket en god del med 19" så ikke noe tipping i svingene. Og greit med stiv bil når man skal ha noen Kg med stereo :-)

Comment

"the big tree" er lurt og gjøre. Og 53mm kabel må du minst ha. Vil tro 140amp dynamo holder, men ikkje dumt med 200. Ja, den bassen vil trøkke og spille dypt vis kassa er tuna riktig. mye fint utstyr du har valgt!:-)
          Adrian Edel

Mercedes Benz w202 c220
          Audison|Hertz|Focal

Comment

50mm2 kabler (1x+/1x-) og 2-4 batterier er å anbefale på store forsterkere avhenger litt av str på dynamoen.
            4Kw trekker litt strøm.

kondensatoren er det vell bare å bruke på 4 kanalern (viss du skal bruke kondisn)

mye har du tenkt å bruke på strøm delen av prosjektet?
            140A skal holde greit så lenge du har noen batterier og voltmeter så du følger med når spenningen blir lav.

strøken bil og lykke til med prosjektet! tror du kommer til å trenger forsterka fjærer bak
            // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
            //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
            Mvh
            Rune Kvaal

Comment

På strøm delen av prosjektet skal jeg bruke det jeg trenger for å få nok Amp :-)

Legger heller noen kr i strøm oppsettet, for strøm skal man ikke tulle med i bilstereo he he.

Comment

Noen forslag ang strømoppsett til forsterkerne

Har pr i dag 140 Amp Dynamo ?

Har 1 AGM-BATTERI 90 AH forran og1 AGM-BATTERI 90 AH bak+ 8 Farrad kondensator.

Tips på størrelse strømkabler og koblingsmåte , tenker da på splitter og diverse opplegg.

Forberedt på å spytte i noen kr for å få mest mulig optimalt og stabil strøm levering til forsterkerene.

Har nå fått avtale ang støpingen av dørtrekk og B stolpe. Har målt og må ut med 2 stoler bakre rad for å få plass til kassa. Tenker på eventuelt dobbelt gulv, eller å bygge en ekstra topp på kassa for å felle inn forsterkeren. Litt usikker enda. Bilder kommer etterhvert av prosjektet.

Noen som har noen ide, om hvor mange desibel man klarer med dette oppsettet. Håpet på rundt 150. Men usikker på om dette holder

Alle ideer tas imot med takk :-)

Comment

Som sakt, "the big tree" er viktig, kondensator kan du droppe og heller bruke pengene til noen ekstra meter med 53mm2 kabler
                  Adrian Edel

Mercedes Benz w202 c220
                  Audison|Hertz|Focal

Comment

Da er dørtrekk og B stolper levert inn til støping . Etter litt fundering har vi kommet frem til følgende byggemåte.
                    Bilen er orginalt en 6 seter med 6 separate stoler. Den bakre stolraden fjernes.

Bak midtre rad, bygges det inn 3 x95 Amp Agm batterier fra Biltema. Fra batteriene kommere kassa videre bakover. Der kassa slutter, så bygges det dobbelt gulv, hvor de 2 Forsterkerne felles inn.Alt kles i stoff i samme farge som interiøret ellers. Taktrekk tas ned og taket støy isoleres ,det samme med alle dørene

Frontsettet blir :
                    Gladen Audio SQL 165

Sub blir 2 Stk:
                    DD 3515 2x2 Ohm Heavy Duty

Forsterkere 1
                    Mosconi GLADEN ZERO 1

Forsterker til frontsettene og bakdør 1 Stk
                    Mosconi GLADEN AS 200.4 forsterker

Skal i et møte med butikksjefen til Biltema og se om jeg kan få de 90 Amp Agm batteriene billigere. Vet ikke om de holder, men det finner vi ut av. Vist ikke får noen sponse meg andre batterier he he
                    Last edited by woodpile; 13-10-2012, 21:27.

Comment

Da er søknad om batteri sponsing sendt Biltemas hovedkontor. Med utfyldende forklaring av hvordan ting skal bygges og hva som skal inn i bilen. Så får vi se hva som skjer.

Støping av dørtrekk,bygging av kasse og dobbelt gulv er i gang, så kommer til å legge ut bilder etterhvert som jeg får de på mailen av byggeren. Tror dette kan bli bra.

Men kan noen forklare eller tegne hvordan jeg kobler opp de 3 batteriene i forholdt til forsterkerne? Første gangen jeg har kjørt så mange batterier . Må vel inn i splitter alle 3 og videre derifra til forsterkerne? Setter pris på litt hjelp ang strøm oppsettet.
                      Blir det for komplisert, så får Judys bilstereo oppdraget

En annen ting som jeg klør meg litt i hue over, er hvordan få en 53 kvadrat kabel gjennom torpedo veggen? Har et hull men der er det knapt plass til 10 kvadraten som er der nå.
                      Last edited by woodpile; 13-10-2012, 21:25.

Comment

Lag godt isolerte "Rails"/skinner som du kjører alt gjennom, dvs alle +polene koblet til en skinne f.eks via kabel så kan du hente ut til akkurat det du trenger og det er litt lettere å oppgradere/nedgradere om du skulle føle for det.

Det er ingenting i veien for å lage skinne på jord-siden også.

Ellers kan du vel f.eks se på andres byggetråder for gode ideer for å få noe slikt pent
                        Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

Comment

Takker for svar skal sjekke noen byggetråder :-)

Comment

Litt fremgang

Da har jeg rotet meg til å oppdatere litt.

Bilder av døra etter demontering av dørtrekk
                            Har i lenger tid, hørt at orginal høytaleren har hatt en merkelig lyd. Skjønte hvorfor

Høyre side

Og slik er det baki der bassen skal. Fjerner 2 stoler i bakre rad. Og etter oppmåling så har jeg trua på at dette blir bra.. Legges dobbelt gulv til innfelling av forsterkere.

Og grunnet uvented nedgang i inntekt noen Mnd, så må jeg gjøre ting billigere. Men regner med at opprinnelig oppsett er inne i løpet av Mai.

Takker Judys Bilstereo som har gitt uvurderlig hjelp ang tips og råd + Produktene.

Bilder av ting som skal inn nå.

Gladen 165 SQL Dual

Gladen SPL 12 1 Stk

Og forsterkerne er disse:
                            Mosconi AS 300.2
                            Mosconi AS 200.2

Skal få tak i bilder av støping som er godt i gang. Legger de ut så snart jeg får de i mail boksen

Comment

Da er alt bestilt inn fra Judys bilstereo. Så blir morro å få dette opp å gå.

Også bestilt imprint fra Alpine. Vet det er mange delte meninger ang dette. Skal kjøre dobble 6.5 i dørene forran så kommer vel til å rote litt før jeg finner ut av det :-)

Comment

Working...
                              X