Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt Sharan 2003 4Motion Sportliner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Den er koblet i 0,5 ohm nå. Pluss på pluss og minus på minus. Du må sette en "lask" mellom pluss og minus på midten av terminalene. De 2 boltene i midten. Det du også kan gjøre som er det letteste er og tvinne sammen pluss og minus i midten ved forsterker. Setter du på en krympe strømpe først, så tar du og lodder ledningene, litt teip. Så "smelter/varmer" du opp krympe strømpen. Voila og du har god kontakt og sikker kobling og det er koblet i 2 ohm

Mvh kim
    Last edited by kimafro; 31-03-2013, 14:49.

Comment

Hei og takk for svar. Tenker du på terminalene inni kassa? Må vel ut med elementet, da det ikke sitter godt. Skal prøve med no sikaflex på festene til skruene :-) Vist det er terminalene inni kassa så kan jeg gjøre det samtidig :-)

Comment

Nei. Er ledningene fra terminalene på utsiden av kassa. De som går fra kassa og inn til forsterkeren.
        Nå har du 4 ledninger totalt 2 stk pluss og 2 stk minus.
        De 2 ledningene i midten av forsterkeren din 1 pluss og 1 minus, skal skrues ut av forsterkeren og"tvinnes/loddes" sammen.
        Skjønte du hva jeg mente nå?
        Er ingen vits i å skru ut elementet for og laste det i annen ohm. Var derfor jeg laget terminalene slik for deg

Mvh kim
        Last edited by kimafro; 01-04-2013, 01:45.

Comment

ja nå skjønte jeg hva du mener :-) Takk for hjelpen Kim :-)

Comment

Bare hyggelig

Mvh kim

Comment

Kabler og div

Nå trenger jeg hjelp av en pro. Blinkingen i lysene er tilbake og det noe jævlig. Kjøpt nytt Odyssy batteri, trekt opp alt i 53 Kv. Måler jeg spenningen bak, ligger den på rundt 13,8 Volt. Dynamoen er 180 Amp. Kim har vært behjelpelig med trekking av jordkabelen. Er jeg nødt til å koble på den forbanna kondisen? Den fjernet blinkingen sist gang. Gått totalt tom for ideer ang dette strømproblemet. Og oppgradere ikke før jeg finner ut av problemet. Noe jeg ikke gjør :-(
              Legger ut en link til en liten filmsnutt vi gjorde av bilen i går kveld. Kan filme blinkingen av lysene senere i kveld.

Lastet forsterkeren fta 0.5 Ohm til 2 Ohm. Ble ikke bra. Bassen ble mye slappere, så skal laste den ned igjen.

https://www.youtube.com/watch?v=jeNLlexpNrM

Comment

Working...
              X