Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 4B Avant Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Skarstein View Post
    Er vel ingen her som er fan av slike billigmerker men lyd må det jo bli uansett av 6x 12" Regner med du har lagt noen tanker i kasse?

Forresten må jeg få hørt på det Gladen settet snart, dørene mine er ikke ferdig før om en uke eller to eller tre enda så må ha noe for å stille nysgjerrigheten
    Det har du helt rett i, men moro og teste billigmerke så er det gjort. Klart det blir lyd ut av 6 stk 12'ere.Ja ble en lukket kasse

Lytting ordnes vettu, er stort sett oppe på esso mellom 22.00 og 24.00 en 4-5 dager i uken
    Mvh
    Ole Heen

Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

Comment

• Se her ja, gørr kult!!!
      Detta må jeg si falt i smak. (Ikke at jeg er boss fan, men har ikke noe imot det heller)
      Enig ang oppgitt effekt, men, man får jo hva man betaler for, å da er det vel ikke så galt.

Stiller samme spm som Atle her, kasse?
      Holder jo også til i arendal, så en titt underveis hadde vært artig. Stå på

Edit: så kassesvaret etter jeg postet(brukte tid på å skrive, å oppdaterte ikke først)
      Last edited by Mrtical; 23-09-2013, 21:52.

Comment

• Da ble jeg ferdig i dag

Ble en del kabler da det ikke var plass til 2 stk 6mm2 i terminalene. Er "kun" plass til 8mm2 i de

Som vanlig har jeg brukt M8 bolter med skiver og låsemuttere til terminaler. Høyttalerteppet/filten er fra Biltema. Limet jeg har brukt på og lime sammen kassa er som vanlig Bostik PU 800 Trelim. Og skruene er som vanlig rustfrie Essve. Laget i 25mm MDF. Teppet er limt med 3M spraylim.

Der er kassa på plass i bilen

Har testet litt forsiktig nå og det låter bra må jeg si
        Dette kan bli riktig så moro etter hvert
        Mvh
        Ole Heen

Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

Comment

• Originally posted by Mrtical View Post
          Se her ja, gørr kult!!!
          Detta må jeg si falt i smak. (Ikke at jeg er boss fan, men har ikke noe imot det heller)
          Enig ang oppgitt effekt, men, man får jo hva man betaler for, å da er det vel ikke så galt.

Stiller samme spm som Atle her, kasse?
          Holder jo også til i arendal, så en titt underveis hadde vært artig. Stå på

Edit: så kassesvaret etter jeg postet(brukte tid på å skrive, å oppdaterte ikke først)
          Takker
          Er vel ikke veldig mange som er Boss fan, ikke jeg heller kan du sei.
          Man får hva man betaler for og da er jeg helt enig med deg at det ikke er så galt.
          Syntes de er verdt hver eneste krone etter og har testet de litt forsiktig nå

Er mye på esso stoa så vi sees garantert der oppe en kveld vettu
          Mvh
          Ole Heen

Comment

• Dette gikk unna, ble jo rett og slett kanonbra som vanlig dette Ole. Ser meget rått ut spør du meg. En sinnsyk stor kasse.
            Gleder meg til og høre denne

Comment

• Steike og du jobber da mann, for et nydelig sluttresultat det ble også. Ser meget nice ut rett og slett. Dette blir morro og høre på
              Pioneer DEX-P99RS - Gladen SQL 165 Dual - Mosconi Gladen Zero 3 - SPL Dynamics SPL-460D - SPL Dynamics D-10S

Comment

• Originally posted by Heen Audio View Post
                De nye subbene kom i hus på fredag. 6 stk 12" som skal i kjerra nå. Hadde aldri i verden trodd jeg skulle handlet dette merket for og si det rett ut. Dere tror sikkert jeg har rabbla i hue eller noe sånt, men men

Blir gøy og prøve noe annerledes også for engangs skyld, er ikke sikkert billig subber er så helt på trynet heller. Enn vet jo ikke før en har prøvd det selv

Boss AR12D Specification:
                2" (51mm) 4 Layer Dual 4 Ohms Ceramic Coated Kapton Voice Coil.
                Cone Material: Color Chrome Treated Poly Injection
                5-Layer Fiberwoven Butyl Rubber Surround.
                Push Terminals
                FS: 28Hz
                Qes: 1.248
                Qts: 1.015
                Qms: 5.429
                Vas: 85.7 liter
                Xmax: 9 mm
                Xmech: 13.8 mm
                Re: 1.8 ohm
                Pe: 1200W/2400W
                Sens: 94 dB 1W/1M
                Mounting Depth: 132 mm

Den oppgitte rms effekten er det bare og se bort i fra. Det virkelige her ligger nok på rundt 250-300 wrms og 500-600 wmax.

Herregud og tøft Ole, sånn som dette er kult gjort. Gøy og se at noen tør og gå mot strømmen
                Blir knallgøy og se og høre hvordan dette blir når det blir ferdig
                Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
                Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

Comment

• Originally posted by Heen Audio View Post
                  Da ble jeg ferdig i dag

Ble en del kabler da det ikke var plass til 2 stk 6mm2 i terminalene. Er "kun" plass til 8mm2 i de

Som vanlig har jeg brukt M8 bolter med skiver og låsemuttere til terminaler. Høyttalerteppet/filten er fra Biltema. Limet jeg har brukt på og lime sammen kassa er som vanlig Bostik PU 800 Trelim. Og skruene er som vanlig rustfrie Essve. Laget i 25mm MDF. Teppet er limt med 3M spraylim.

Der er kassa på plass i bilen

Har testet litt forsiktig nå og det låter bra må jeg si
                  Dette kan bli riktig så moro etter hvert
                  Ferdig allerede ja
                  Så ikke det med engang, svarte underveis som jeg leste meg gjennom tråden ser du.
                  Ble jo seende meget rått ut dette, fin size på den kassa der. Dette tror jeg spiller pent og flytter mye luft. Skal forbi ændal til fredag så da svinger jeg innom deg Ole. Må ha en liten lyttetest vettu
                  Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
                  Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

Comment

• Fy f... og stilig, rått og kult gjort gøbben. Ser jo meget artig ut også må jeg ha lov til og si. Hadde aldri trodd jeg skulle se du ta i noe det stod Boss på

Men det står respekt av at du gjør dette og viser at alt kan brukes. Spiller sikkert grisegodt når du har bygget det regner jeg med

Sving innom meg når du er på en harrytur igjen da Ole, spennende og høre åssen det ble lydmessig også
                    1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

Comment

• megakult gjort, ble jo fint og rått og se til også. 6 12'ere flytter nok møe luft og de
                      En bil uten lyd blir jo like kjedelig som en dame uten pupper

Mvh
                      Hans

Comment

• Originally posted by Thunder & Lightning View Post
                        Dette gikk unna, ble jo rett og slett kanonbra som vanlig dette Ole. Ser meget rått ut spør du meg. En sinnsyk stor kasse.
                        Gleder meg til og høre denne
                        Originally posted by Finnmarken View Post
                        Steike og du jobber da mann, for et nydelig sluttresultat det ble også. Ser meget nice ut rett og slett. Dette blir morro og høre på
                        Originally posted by Sound Quality View Post
                        Ferdig allerede ja
                        Så ikke det med engang, svarte underveis som jeg leste meg gjennom tråden ser du.
                        Ble jo seende meget rått ut dette, fin size på den kassa der. Dette tror jeg spiller pent og flytter mye luft. Skal forbi ændal til fredag så da svinger jeg innom deg Ole. Må ha en liten lyttetest vettu
                        Originally posted by Didrik Desibel View Post
                        Fy f... og stilig, rått og kult gjort gøbben. Ser jo meget artig ut også må jeg ha lov til og si. Hadde aldri trodd jeg skulle se du ta i noe det stod Boss på

Men det står respekt av at du gjør dette og viser at alt kan brukes. Spiller sikkert grisegodt når du har bygget det regner jeg med

Sving innom meg når du er på en harrytur igjen da Ole, spennende og høre åssen det ble lydmessig også
                        Originally posted by Autounion View Post
                        megakult gjort, ble jo fint og rått og se til også. 6 12'ere flytter nok møe luft og de
                        Takk skal dere ha alle sammen
                        Til alle dere her i tråden som ønsker og lytte så skal dere få høre åssen det låter.
                        Bare og komme innom på fredagskvelden SQ og til DD så kommer jeg innom på neste harrytur vettu.
                        Mvh
                        Ole Heen

Comment

• Vanvittig stilig gjort samt at det ser helt perverst rått ut med 6 stk 12'ere da mann
                          Pioneer - McIntosh - Brax - StP - XS Power - LIB

Comment

• Var mest for morroskyld dette her Audun, men Boss dunker overraskende bra og fint det også med rette kassen
                            Har jo selvsagt fullstendig stålkontroll på de med MTX blokka, kunne sikkert slengt på noen subbere til, ufattelig lettdrevne subbere dette her
                            Mvh
                            Ole Heen

Comment

• Dette var stilig gjort av deg svoger, kult og morsomt byggeprosjekt med BOSS av alle ting da gale mann Dette skulle du aldri ha sa du, husker godt det men skjønner humoren og utfordringen i det også da.

Fikk en hørings i går og må bare si at Boss imponerer jaggu ta meg i positiv retning. Hadde jeg aldri drømt om at var mulig, hehehe
                              Spiller pent og med rimelig så godt trøkk. Dette er et godt spillende SQL oppsett må jeg si.
                              Mvh
                              Glenn

Comment

• Originally posted by Glenn View Post
                                Dette skulle du aldri ha sa du, husker godt det men skjønner humoren og utfordringen i det også da.
                                hehe, stemmer det
                                Mvh
                                Ole Heen

Comment

Working...
                                X