Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nazqul: Prosjekt volvo 850

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

IKEA har ikke no online handle system, du må ringe nærmeste varehus eller ikea kundesenter, evt sende dem en epost/fax

Comment

da var HSK 130 på tur nordover. noen som vet av hvor tykke kabler d trengs? tenkte på å bruke 2,5mm2. men dere bilstereo exsperter kan sikkert dette mye bedre en meg...
      Volvo 850 GLT FTW
      Vidar Klavenes

Comment

Da var front settet kommet. og blir instalert i helgen tror jeg. om jeg gidder å sitte ute å fryse.
        Volvo 850 GLT FTW
        Vidar Klavenes

Comment

Bare lurer på en ting her. på dette delefilteret har jeg ringet ut de hvite greierne, hva er de egentlig til og hvorfor er de så viktige. Var nemlig en venn av meg som da de ikke så veldig nødvenige om du har rette forsterkeren. Da vil jeg jo selvfølgelig ha sterke bevis mot at de er nødvendige.
          Volvo 850 GLT FTW
          Vidar Klavenes

Comment

Off Off, her går d sakte. spist noen lattsabb piller. men kansje i neste dagene kommer d til å skje litt mer, får lønning om ikke så lenge så da kan jeg bestille de delene jeg mangler

Men var innom en bilstereo foretning her om dagen. og fikk noen cm av en 50mm2 kabel "tror jeg", men spør du meg ser det mer ut som en 25mm2 kabel. men tror d sto så mye som 4 gouge på den.
            Den er værtfall 10mm med plasten og 6mm uten... er det en 50mm2 kabel?
            Volvo 850 GLT FTW
            Vidar Klavenes

Comment

Originally posted by nazqul View Post
              Bare lurer på en ting her. på dette delefilteret har jeg ringet ut de hvite greierne, hva er de egentlig til og hvorfor er de så viktige. Var nemlig en venn av meg som da de ikke så veldig nødvenige om du har rette forsterkeren. Da vil jeg jo selvfølgelig ha sterke bevis mot at de er nødvendige.
              Det er jo motstander.

Om du tar vekk dem så ødlegger du jo hele funksjonen til filteret, da det ikke funker som det skal.
              Mvh
              Rolf Try Nygård

Comment

Ah, den er god.

Men er d noen der som kan hjelpe meg med kabler, forige post....
                er usikker på hva diametern til en 50m2 kabel er.
                For du skjønner d at forsterkeren min har plass til en kabel som er 11-12mm tykk uten plast. Det i mine øyne er VELDIG stort. og om d virkelig trengs:?
                Volvo 850 GLT FTW
                Vidar Klavenes

Comment

hvis det står 4gauge så er det 25mm kabel..

0/1gauge er 50
                  mvh Sindre Carlsen

Comment

kan nevne at diameteren på min rf 54mm2 er 13-14mm med isolasjon.. sikkert ca 11 uten
                    Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

Comment

han sa vel at det stod 4gauge på kabelen litt oppi her ?
                      mvh Sindre Carlsen

Comment

Beklager, leste bare siste siden, det er nok ikke en 50mm2 etter hva jeg kan forstå.. men kan sjekke når jeg kommer hjem, har en 25mm2 i bilen... og en 50mm2

Comment

Hei, hvis det er soundstream forsterkeren som du kjøpte av meg så tror jeg denne tar 50mm kabel rett inn.

Hvis du har ekstra batteri i bagasje rommet, slik at strømkablene kun blir mellom 1-2 meter så holder det lenge med 35mm kabel.

Mvh

Comment

AH, tenkte noe slik som:

Mellom batteri fremme og bake 25mm2 kabel.
                            ok fra batteriet bake til forsterker 50mm2
                            og skal oppgradere kabler fra dynamo til 10mm2

Har tenkt på DynaBel sine kabler, er d bra kabler? eller burde jeg satse på noe annet merke?

Noe annet som er lurt kansje? si ifra, takker for både negative og possitiv respons....
                            Last edited by nazqul; 05-02-2008, 17:46.
                            Volvo 850 GLT FTW
                            Vidar Klavenes

Comment

ikke hørt noe negativt ang. dynabel kablene jeg i allefall, vil tro de funker greit.
                              ville oppgradert til 25mm2 fra dynamo også, for det første ser det penere ut (matcho) og du får en bedre ledningsevne, ikke at det har så veldig mye å si i dette tilfellet, men 25mm2 er så billig alikevel (dynabel) at hvorfor ikke

Comment

d er sant, skal gjøre d heller da

Men d er 1 til spørsmål jeg vil ha svar på.
                                Sikring, den skal jo stå min 30 cm fra batteri, aslå 1 fremme og 1 bake. men hvor mange amp trenger sikringen fremme og bake å være. ?
                                Volvo 850 GLT FTW
                                Vidar Klavenes

Comment

Working...
                                X