Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw sql

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bmw sql

Skal snart i gang med et nytt prosjekt, i en 93' E34 525ix touring. Så tenkte å dele det med dere, da
    Det som skal inn (for dere som ikke orker å lese alt som står lenger ned):
    Pioneer deh-80PRS
    2stk DD B2 2" horndiskanter - i dører
    2stk DD VO 12" mellomtoner - i dører
    1stk DD9515 - i ca. 180 liters kasse tunet til ca. 34hz, fortsatt under planlegging
    1stk Dynabel BF0804 - brokoblet på diskanter
    2stk Ground Zero gzia 2235hpx - brokoblet på hver sin mellomtone
    1stk Ground Zero gzna 2800XII brokoblet på subwoofer (ja, denne må byttes ut snart )
    1stk North Star nsb90 AGM
    STP Silent Coat

Alt untatt batteri er fra Judys Bilstereo (.no), anbefales på det varmeste.

Bilen er ikke noe glansbilde enda, men håper på en utvendig lakkering til sommeren, samt skinninteriør.

Trengte ny spiller i sommer og valgte å titte hos Judys Bilstereo. Valget falt raskt på en Pioneer deh-80prs.
    Pga enorm service og support handlet jeg mere derfra, og endte opp med blant annet 2stk DD2515, DD VO 6,5 mellomtoner, DD b2 horndiskanter, STP matter, en GZ 2800XII, en Hertz EP4X, en GZ 2235hpx og en del annet. Alt dette ble montert i min forrige E34 touring. Fruen, og til og med mamma, måtte også en tur på nettet og handle litt derfra, etter de hørte lyden i gamle-bilen. Anbefaler Judys på det varmeste!
    Skal også byttet ut det originale batteriet med et skikkelig agm batteri, et North Star nsb90 på sine 40kg.

Nå skal DD VO w12" erstatte VO 6,5" i dører, Hertz EP4X skal byttes ut med en brokoblet Dynabel BF0804 til diskantene og 2stk GZ 2235hpx brokoblet på hver sin 12" mellomtone, en DD9515 skal erstatte de to DD2515 jeg har fra før.

Mye skriving, nå over til bilder! Noen eldre, noen nyere.

http://s76.photobucket.com/albums/j1..._MG_1606-1.jpg
    Batteripoler er fjernet, bruker ringkabelsko.

God plass til diskant?

Det gikk akkurat!

Jeg gikk i gang i god tid med å bygge om dørtrekk til 12":

Magnat funker utrolig bra! Som mal.. Tilnærmet samme dimensjoner som DD sine mellomtoner.

Driver for tiden og regner ut hva slags kasse jeg kan lage på 9515. Litt lyst til å dra en Skovlund, men får se hva som er gjennomførbart for mine hender
    Også blir det snart legging av kabler, lydisolering av dører + bakluke og montering av dørtrekk.
    Last edited by Custom; 28-11-2012, 02:17. Reason: Bmw sql - Digital Designs
    Mvh Julian Sommer
    Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

Så rett å slett RÅ ut de dørtrekka Liker E34, utroli god biler å kjøre.. LIB tror jeg blir et bra valg Kjøpte selv en 1551-D2, selv om en 18" frister det også hehe

Hvorfor falt valget på en 12" som mellomtone? Har du hørt lyden i de før?

Comment

Hehe takk for det Ja de er helt herlige å kjøre, og jeg har prøvd mye forskjellig, men hele følelsen med disse bilene slår langt nyere biler både på komfort og kvalitet.

Sist hadde jeg VO 6,5, og de spilte utrolig bra, men måtte deles på 120-160hz. 12" har respons helt ned til 50, så jeg kommer til å dele på 63hz.
      Inntil videre skal jeg se hvordan dette fungerer uten noe ekstra midbass. Har jo god plass til midbass i sparkepanel, men det hadde vært fint å slippe flere forsterkere på det ene batteriet mitt. Så det får evt fikses på senere
      Last edited by Custom; 25-11-2012, 08:44.
      Mvh Julian Sommer

Comment

Stlligt bygget
        øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

Comment

Takk takk, prøve å fortsette slik
          Noen som har tips til musikk med bass helt ned mot 30hz?
          Mvh Julian Sommer

Comment

Dubstep og atter dubstep

Har også DB- test spor på Spotify, kan ligge meg til så kan jeg sende deg lista: http://www.facebook.com/thomas.korneliussen.7

Comment

Pen bil og tøffe dørtrekk!! spiller sikkert pent, og høyt når man vil
              Men har du noen planer med noe større monoblokk?
              Skal du spille høyt og få utnyttet subbene mer, må du sikkert ha mer effekt..

Følger med videre
              Last edited by lyd; 25-11-2012, 12:51.

Comment

Takk for det!
                Akkurat det det gjør, spilte hvertfall veldig pent med VO 6,5, så tviler på at lydkvaliteten er noe dårligere i 12" som jeg kan dele likt med subben
                Ja må ha noe større etterhvert, men da må jeg slenge på et batteri til med det samme, og oppgradere til 140A originaldynamoen. Da blir det evt. en BF7501 på hver sub
                Mvh Julian Sommer

Comment

Originally posted by Custom View Post
                  Takk for det!
                  Akkurat det det gjør, spilte hvertfall veldig pent med VO 6,5, så tviler på at lydkvaliteten er noe dårligere i 12" som jeg kan dele likt med subben
                  Ja må ha noe større etterhvert, men da må jeg slenge på et batteri til med det samme, og oppgradere til 140A originaldynamoen. Da blir det evt. en BF7501 på hver sub

Blir sikkert et stort strømtrekk om du skal ha 2 stk sånne
                  Heftig heftig !

Comment

Put on - young jeezy
                    Slow motion - leila k
                    Bass i love you - bassotronics
                    Do not resist the bass - beat mafia
                    Sleaze - knife party
                    F.eks....

Sjekk også ut Forever - Kamelot (live)
                    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Endring i planene!
                      1stk DD9518 fra Judys Bilstereo blir bestilt så fort jeg har solgt det anlegget jeg skal selge nå: 2stk DD2515 og 2stk DD508.

Takk for sanger, Joakim!
                      Mvh Julian Sommer

Comment

du blir nok fornøyd med 9518
                        FI SP4
                        LIB
                        Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
                        DD4LIFE

Comment

Det tviler jeg ikke på! Må bare skaffe meg et beist av en forsterker snart nå så
                          Mvh Julian Sommer

Comment

Hvorfor ikke slå på stortromma? hehe.. DD Z!

Comment

Jeg tviler ikke på at DD9518 både vil spille høyt og pent. Men ville det ha SQL preget? Dette er et spørsmål assa. Joakim vant med versting DD Z, men er DD9518 og den sammenlignbar? Hva med Gladen 15" SQL? Eller er det ikke heftig nok?
                              You know, Im all about that bass...

Comment

Working...
                              X