Announcement
Collapse
No announcement yet.
JL audio W6 Volvo 940! :)
Collapse
X
-
Gjetter på at rød/svart er +/- for å gi strøm til meteret og hvit/svart er kretsen det skal måle trekket over?
Fant en crappy tegning her: bilde-linkTorbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
[B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1
Comment
-
Er det Ampermeter eller Voltmeter?
Så vidt jeg vet, så skal Voltmetere kobles inn i parallell og ikke serie. Om du skal måle volten på forsterkeren kobler du en ledning fra voltmeteret på GND på forsterkeren, og en på + på forsterkeren. Evt + og - på batteriet om du vil måle over batterietDigital Design DD9515, Dynabel BF7501, Focal 165VR, Dynabel BF0802, Alpine CDE-123, Odyssey PC1500
Comment
-
Originally posted by ugn View PostGjetter på at rød/svart er +/- for å gi strøm til meteret og hvit/svart er kretsen det skal måle trekket over?
Fant en crappy tegning her: bilde-link
Comment
-
Originally posted by Elgzuhh View PostEr det Ampermeter eller Voltmeter?
Så vidt jeg vet, så skal Voltmetere kobles inn i parallell og ikke serie. Om du skal måle volten på forsterkeren kobler du en ledning fra voltmeteret på GND på forsterkeren, og en på + på forsterkeren. Evt + og - på batteriet om du vil måle over batteriet
Comment
-
Om du skal måle strømmen forsterkeren trekker, ville jeg koblet det inn på samme måte som du kobler inn en sikring på pluss-kabelen til forsterkeren. Altså fra + på batteri til pluss på ampermeter, deretter minus fra ampermeter til pluss på forsterkerDigital Design DD9515, Dynabel BF7501, Focal 165VR, Dynabel BF0802, Alpine CDE-123, Odyssey PC1500
Comment
-
Ampermeter til å måle DC strøm, som skal takle så store strømmer som det er i bilstereo tror jeg kan bli vanskelig å få tak i til en grei pris, men jeg er ikke sikker.Digital Design DD9515, Dynabel BF7501, Focal 165VR, Dynabel BF0802, Alpine CDE-123, Odyssey PC1500
Comment
-
Comment