Announcement

Collapse
No announcement yet.

JL audio W6 Volvo 940! :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

hei! er det noen som vet hvordan jeg skal koble opp ampermeteret mitt? vet at det skal kobles inn i serie med kretsen, men det gnistrer bare når jeg kobler det sammen : / noen som vet ?
    her er bilde av ampermeteret:

Comment

Gjetter på at rød/svart er +/- for å gi strøm til meteret og hvit/svart er kretsen det skal måle trekket over?

Fant en crappy tegning her: bilde-link
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Er det Ampermeter eller Voltmeter?
        Så vidt jeg vet, så skal Voltmetere kobles inn i parallell og ikke serie. Om du skal måle volten på forsterkeren kobler du en ledning fra voltmeteret på GND på forsterkeren, og en på + på forsterkeren. Evt + og - på batteriet om du vil måle over batteriet
        Digital Design DD9515, Dynabel BF7501, Focal 165VR, Dynabel BF0802, Alpine CDE-123, Odyssey PC1500

Comment

Originally posted by ugn View Post
          Gjetter på at rød/svart er +/- for å gi strøm til meteret og hvit/svart er kretsen det skal måle trekket over?

Fant en crappy tegning her: bilde-link
          ja, er nok det får prøve det som står på tegninga. er kanskje redd ampermetere er for liten.

Comment

Originally posted by Elgzuhh View Post
            Er det Ampermeter eller Voltmeter?
            Så vidt jeg vet, så skal Voltmetere kobles inn i parallell og ikke serie. Om du skal måle volten på forsterkeren kobler du en ledning fra voltmeteret på GND på forsterkeren, og en på + på forsterkeren. Evt + og - på batteriet om du vil måle over batteriet
            er ampermeter, så hvordan ville du koblet det?

Comment

Om du skal måle strømmen forsterkeren trekker, ville jeg koblet det inn på samme måte som du kobler inn en sikring på pluss-kabelen til forsterkeren. Altså fra + på batteri til pluss på ampermeter, deretter minus fra ampermeter til pluss på forsterker
              Digital Design DD9515, Dynabel BF7501, Focal 165VR, Dynabel BF0802, Alpine CDE-123, Odyssey PC1500

Comment

okei, skjønner, men er da litt redd for at jeg blåser det amperemeteret i lufta :/ for er veldig små ledninger. Så da lurer jeg på om det er noen amperemeter som er einet for bruk på bilstereo? Har sett at andre har bruk det

Comment

Ampermeter til å måle DC strøm, som skal takle så store strømmer som det er i bilstereo tror jeg kan bli vanskelig å få tak i til en grei pris, men jeg er ikke sikker.

Comment

Du må bruke et klamp-ampermeter
                    http://www.ebay.com/itm/New-MS2108A-...item589407e420
                    FI SP4
                    LIB
                    Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
                    DD4LIFE

Comment

Okei, vil tro det funker med klamp-ampermeter,men skulle fått det inn på det displayet jeg har montert. Er det mulig å få tak i klamp -ampermeter som er så små ?

Comment

Working...
                      X