Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ford Mondeo - famileracer med godlyd..!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ford Mondeo - famileracer med godlyd..!

Da var det på tide med et nytt prosjekt..

Har kjøpt oss ny familieracer, en Ford Mondeo Titanium S med godt over 200 dieselgamp.

Utstyret som skal inn i denne er..

DLS A7
    DLS Nordica 12
    DLS Nordica 6.2 i alle dører.

Har brukt lang tid på å vurdere om jeg skal kjøre kun frontsett med aktiv deling og mulighet for tidskomp, eller om jeg skal velge lyd i alle dører og passiv deling.. Så, beslutningen falt (foreløpig) på å ha lyd i alle dørene.

Denne bilen kommer ikke til å bli brukt i konkurranser uansett, så da kan jeg leve med det..

Noen som kjenner til Ford Convers+ systemet?

Har egentlig ikke lyst til å bytte spiller'n, men ser ikke for meg at man greier å hente ut noe fornuftig signal fra den originale..

Et bilde av bilen:

Last edited by Audun_W; 10-02-2013, 15:07.
    Audun Werner

Snasent Liker utstyrslista, uten tvil!

Men å hente ut "godt nok" signal fra spilleren tror jeg, som du selv mistenker, bare blir tull.

Bilen er skikkelig grom forresten
    VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
    DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

Ja, tror dette utstyret skal duge..;-)

Kommer til å dempe alle dørene med DLS Max Damper og lage MDF monteringsringer til de nye høyttalerne.
      Diskantene skal plasseres der de originale sitter i dag..

Subwooferen bygges ned i reservehjulsbrønnen, og forsterkeren skal være mellom sub og bakseterygg. Blir igrunn ganske likt det jeg hadde i den forrige bilen min..

Men den spiller'n plager meg litt.. Den er VIRKELIG integrert i dashbordet, og alt av klima, navi osv. styres fra den. I tillegg er den koblet opp mot en skjerm i speedometeret, som informasjonen kommer opp..

Pioneer sin CanBus-spiller er ikke kompatibel med dette systemet, dessverre..

Soooo.... What to do?

Audun Werner

Comment

Mosconi 6to8 kan vel hente ut signal via høyttalerutgangen på spilleren. Om signalet ikke blir like godt som lavnivå fra spilleren vil du uansett få mulighet til å justere deg til et meget godt resultat, sammenlignet med passiv deling.

Vet ikke om Dynavin har spiller som passer denne bilen. Men ville uansett styrt unna. De er skikkelig trege i menyer og låter ikke bra.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
          Mosconi 6to8 kan vel hente ut signal via høyttalerutgangen på spilleren. Om signalet ikke blir like godt som lavnivå fra spilleren vil du uansett få mulighet til å justere deg til et meget godt resultat, sammenlignet med passiv deling.

Vet ikke om Dynavin har spiller som passer denne bilen. Men ville uansett styrt unna. De er skikkelig trege i menyer og låter ikke bra.
          Har kikket på flere prosessorer, bl.a. Mosconi, Alpine og Rockford Fosgate (jeg har en 3.sixty liggende..) men tror ikke at jeg greier å få til noen god løsning med dette.

Problemet er at EQ'n i spiller'n forandrer seg med volumet.. Det er mye mer bass på lave nivåer, jeg tror dette er lagt inn for at den originale suben ikke greier å henge med når det blir litt volum..

Når det er sagt, vet jeg ikke om det sitter noen ekstern forsterker eller hvordan dette fungerer i bilen.

Kanskje jeg kunne hentet signalet, forutsatt at det er fulltone, fra høyttalerutgangene til front/rear, og så laget et subwoofersignal ut ifra dette..?
          Audun Werner

Comment

Originally posted by Audun_W View Post

Kanskje jeg kunne hentet signalet, forutsatt at det er fulltone, fra høyttalerutgangene til front/rear, og så laget et subwoofersignal ut ifra dette..?
            Det er ikke noe problem å gå den veien. Å lage fulltone av sub-signal er værre..
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Har en bekjent på Ford, har satt han til å forske litt på dette anlegget.
              Hadde jeg fått et koblingsskjema og litt info hadde jeg vært langt på vei.
              Gir deg en lyd når jeg har oversikt, så kanskje du kan skaffe det jeg trenger.
              Audun Werner

Comment

Stilig bil , med sånn passe effekt.
                over 200 gamp , men hvor mye nm er det i den ???
                Litt ot dette , men måtte bare spørre :-)
                TEAM RE-LOUD
                Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

Comment

430 nm originalt. Vurderer chip, da bikker den 500 nm, og 230-240 hK..
                  Audun Werner

Comment

Originally posted by Audun_W View Post
                    430 nm originalt. Vurderer chip, da bikker den 500 nm, og 230-240 hK..
                    Syns du skrev i første posten at det er "godt over 200 gamp" i den. Etter chip, ja Men per i dag er det 200hk/420Nm 2,2tdci. Vi leverer 228hk/497Nm modul til denne bilen.
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Njaaa.. Det sitter en slags billig "powerbox" på den, som ifølge tidligere eier øker til 220 hk. Usikker på momentet.. Har prøvd å finne ut av den boksen, men uten hell.. Derfor jeg vurderer å kjøpe noe ordentlig.

Hva tar dere for denne? Er det bare en boks man kobler til..?
                      Audun Werner

Comment

Det vi selger er en modul som du plugger i OBD2 kontakten og henter ut orginal programvare. Så legger du inn ny og tar ut modulen igjen. På den måten kan du legge inn orginal programvare før bilen skal på service osv.

Dette koster 6900,-
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Working...
                        X