Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vw golf 4 gti bilstereo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vw golf 4 gti bilstereo

Heisann! Er ny på forumet og tenkte jeg skulle starte med en prosjekt tråd om bilen min. Kjøpte den for 1,5 år siden og det var allerede et ganske ok anlegg i bilen. Men det er gammelt, i tilleg til vannlekasje som har ødelagt en del komponenter av steroen.
    Har planer om å erstatte en del komponenter pga dette, men trenger hjelp fra erfarne folk for å kunne utføre det. Anlegget er ganske komplisert for en fersking som meg, og vet dermed ikke hva som vil passe det eksisterende oppsettet, i tilleg til å gjøre det bedre.
    Stereoen i dag består av 14 høytalere totalt, derav 2 subber, 4 stk diskanter, 4 stk high mids og 4 stk low mids. 5 forsterkere som driver suppa, 4 delefiltre, 1 kondensator, 2 batterier, 2 main units og 1 prosessor..
    Det første spørsmålet jeg har er: hvor på høytalerne måler man hvor store de er? (Ja jeg er så fersk)..
    Spørsmål nr 2 er: i oppsettet som er nå, så kan jeg velge hvilken spiller jeg stapper cd inn, men kan kun justere lyd fra den ene, jeg må skifte ut spilleren jeg justerer lyden på, men vil være sikker på at den nye støtter samme opplegget.
    Kommer noen bilder i andre post

[ATTACH]5492[/ATTACH]
    [ATTACH]5493[/ATTACH]
    [ATTACH]5494[/ATTACH]
    [ATTACH]5495[/ATTACH]
    [ATTACH]5496[/ATTACH]
    [ATTACH]5497[/ATTACH]
    [ATTACH]5498[/ATTACH]

Comment

Spm1:

På den første siden av denne .pdf'en er det skisse av en høyttaler og noen mål. Det lengste målet forteller diameteren på høyttaleren, er ofte denne som nevnes for å si hvilken størrelse det er. De andre målene forteller hvor mye konstruksjonen bygger i dybden og bredden på magnet osv.

For å få størrelsen på høyttaleren i x'x" (inches) f.eks 6'5", tar du målet i xx cm og deler på 2.54.

Eks 177mm er 17,cm, deler vi det på 2.54 får vi tallet 6,96. Det vil si at høyttaleren er en 7".
      Last edited by Jørgen; 10-02-2013, 19:45.
      Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Lurer også på den beste måten å skjøte en 50mm2 kobber kabel på? Den jeg har som går fra det ene batteriet til det andre, har ligget tett innpå vifta i motorrommet, og fått slipt av seg en del mm2 der..

Comment

Tusen takk for svar Jørgen

Comment

Har 2 nye spørsmål. Spenningen på batteriene mine vipper mellom 11.4-11.5V under lading og har gjort dette i over 2t. Er dette normalt, skal de ikke ha mer? Eller er de defekte? Lader med 5A ladestrøm.

Spm 2: noen som vet hvor jeg får tak i nye av disse her? Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1360526648.595665.jpg
Views:	1
Size:	192.2 KB
ID:	297225
            Eller tilsvarende som passer i min bil?

Comment

Tenker på "stativene"

Comment

tviler på at de er og få kjøpt,de er sikkert bygget av tidligere eier
                volvo s60
                vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
                Member of VW Audi Club Norwegen

Comment

de der kan jeg vell grantere deg at de er ikke orginale, men bygget av en, så skal du ha lignende må du nok bygge selv
                  VW Golf 4
                  Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                  Simen Sormbråten

Comment

Ouch! Da er det vel kansje lettere og prøve å reparere de jeg har. Noen som har forslag om va som vil holde? F. Eks sparkel, lim, fug??

Comment

Mn ser jo ut som du har 3 stk headunits? 1dvd og 2 stk cdspillere?
                      // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                      //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                      Mvh
                      Rune Kvaal

Comment

Nederste er "controlleren" til prosessoren

Comment

Lurer rett og slett på om jeg bare skal kjøre en 2-DIN spiller i bunn, og sette controlleren i toppen? Noen som vet hvilken type spiller jeg må ha som er kompatibel med prosessor type Alpine PXA-H900?

Comment

Lurer også på hvordan det er å lage feste til evt. 2-DIN spiller?

Comment

http://bilstereosenteret.no/product_...oducts_id=1460
                              // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                              //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                              Mvh
                              Rune Kvaal

Comment

Working...
                              X