Vet ikke hvor stor stereoen min er, men sitter i bilen for øyeblikket så kan skrive ned hva forstererene heter (regner med det er dem man tar utgangspunkt i når det kommer til størrelse?).
2stk pioneer prs-d5000 spl
2stk alpine pdx-4.150
1stk mrv-f340 (ukjent merke da jeg kun kan se begrensede deler av den).
Hvilket? Om det lønner seg med 50mm2? Ja, hvis du har stort strømtrekk. Du kan også se dette ved å montere voltmeter i bilen, som er koblet på inngangene til sub-ampen. Hvis denne spenningen er 14.4 på tomgang, men dropper langt under dette når du guffer på med anlegget har du spenningsfall. Det kan rettes opp med mindre motstand mellom strømgenerator og komponentene som trekker strøm.
Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?
Har tenkt og legge nye høyttalerkabler i hele kjerra, vil bruke kvalitet. Noen som kan si men hvilken kabel jeg bør gå for på bilstereosenteret.no siden jeg allerede bestiller noe greier derifra?
Blir ikke nye kabler til subbene.
1. Er det nokk med 2,5mm2?
2. Eller bør jeg legge 4mm2 i hele bilen når jeg først skal gjøre det?
3. Hva er greia med fortinnet kabel?
4. Bør jeg gå for fortinnet eller ren kobber?
Lydibilen.no har visst gode, jeg er veldig fornøyd med dynabel.no sine.
2.5mm2 til sub holder hos meg, kjører sikkert 1500w eller noe på full guffe. Vet ikke hvor mye effekt det er hos deg, blir litt som å spørre hvor langt er et tau.
2.5mm2 fungerer fint til midbass, mellomtone og diskant.
Når man fortinner en kabel skal dette motvirke at irr oppstår. Hvis du kjøper ren kobber kan det være fint å lodde den når kablen skal festes i kabelsko.
Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?
Takker for alle svar! Nå har jeg fått et nytt problem. Når jeg skrur en del opp volumet, slutter nesten hele stereoen å spille. Untatt høyttalerne framme til venstre. Og skrur seg på igjen når jeg senker.. Noen som har peiling?
Comment