Announcement

Collapse
No announcement yet.

hammer's mazta 323 prosjekt "get loud or go home"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hammer's mazta 323 prosjekt "get loud or go home"

begynne med å fortelle om meg selv: heter joakim, er 18år og nettopp fått lappen. går generelt på skole forløbig og skal bli motormann. dette blir en slags "hobby" så må starte eit sted!

bil: mazta 323 1995 modell 1.3 L 16v strøken! rulla 39 000km. (eig av eldre dame i oslo fra den var ny til nå!) bilen har null rust og ingen feil! perfekt liten bil å bygge "stort" anlegg i.

hovudsaklig begynner eg med å fortelle om sub:
    bm audio's azx 15" nuke sub. har en rms på 1500wat, total slaglende på 5cm. denne ble kjøpt på bs bildeler for 2500,- (bilig sub, men er spiller bra til den prisen!)

forsterkere: ICE-1500D - SPL Dynamics for subben (utrulig bra forsterker til den prisen! må sei eg er mektig innponert! ikkje minst anbefaler den virdere! har lest mye rart om den eks: folk sammenligner den med boss! men det går ikkje ann!)

for frontsette bruker eg en cadens ett eller anna 2 kanals styr som eg ikke kommer på i farta spec om.. men den funker til sitt bruk!

strømkilde: 50mm2 sveisekabler fra eit 75 AH til eit 95 AH sonnak batteri. bruker difor orginal dynamo!

6x9 BMaudio samt cube tweeters og frontsett!

spiller: Alpine CDE-126BT

gamle kassa:
    den spilde utrulig dårlig og var nesten ikke noe SPL...

bestemte meg difor å gjøre eit forsøk på å lage ei hornkasse:

prøvde fyst å ha subben spillende inn i kassa, spilte sjukt i forhold! kunne ikke sammenlignes!
    da hadde eg eit volum på 88 L invendig uten port!

så snudde eg subben "regular" vart litt forsjel men ikke mye, men helt klart ristet det mer når den spilte inn i kassa så den skal snus igjenn

skal bli flinkere å ta bilde når eg skal legge opp kabler osv i bilen! subben ble testet i en subaru legacy... så håper på at det skal riste noe "jævlig" når den kommer inn i maztaen.

get loud or go home!!!

Kult prosjekt! Ser frem til å følge med på dette

Comment

takker håper det blir 90% ferdig til helga ^^

Comment

Passe på å ta masse bilder av prosessen da

Comment

det skal eg vetdu slenger inn noen filmer og ^^

Comment

Skjedd noen utvikling her da? Hvor blir det av bildene? Bilde av sub i bil?
            Synes du prøvde en spennende kasseløsning. Kan likevel være lurt å runde av kantene til porten i begge ender for god luftgjennomstrømning. Et strøk maling inni og utenpå er heller ikke dumt! Ville bare dele det som tips.
            never enough!

Comment

Vær også obs på at hvis du har de 6x9" montert i hatthylla så vil de påvirkes av trykket fra suben, og dermed låte stygt. Har du ikke nok lyd med kun frontsett, så er noe for dårlig, feil montert etc

Comment

Working...
              X