Announcement

Collapse
No announcement yet.

Annlegg i en Toyta Avensis ...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Annlegg i en Toyta Avensis ...

Det hele startet med at jeg tilfeldig kom over en Toyota Avensis 2002 1,6 sedan. Så man ser så er det ikke mangen ungdommer som råner rundt i slike biler. Bilen er god å kjøre og nå er det annlegg som står på listen.

Utstyr:
    Det jeg har av utstyr:
    Pioneer DEH-6400BT
    Pioneer TS-131CI
    Pioneer TS-1313I
    Dynabel DY9242
    Dynabel BF 804
    Dynabel powercabel 50mm2
    Tech link mono cable 5m
    Depron som Lydisolerings plater til bilen
    3M 77 sprayim
    60Ah bilbatteri baki bilen
    Krympestrømper
    Kabelsko
    Batterkabelsko
    8m Med 50mm"2
    Overganger fra 50mm"2 til 25mm"2
    Last edited by JD`; 28-06-2013, 22:00.

Montering av CD-Spiller

Jeg lette stort sett over alt på nett og fant ikke noen som hadde slike rammer der man kunne ta ut den gamle putte i en ramme så passet alt ! Så det jeg gjorde var å ta av fronten på den gamle cd-spilleren & laget en "ramme" som jeg skar ut med stikksag & montert Cd-spilleren skikelig.Men når jeg først var i gang la jeg opp mikrofon , kabel til tilkopling av ipod inn i hanskerommet & videre monokabel. Har nå I senere tid lagt til bilder av subben !
    Attached Files
    Last edited by JD`; 20-03-2013, 00:24.

Comment

Bygging av kasse !

Her er bilder av byggeprosessen av basskassen. Jeg har brukt et program som heter "Bassbox Pro 6" til å bereine hvor stor kasse jeg trengte for å oppnå kravet mitt. Videre har jeg teinet kassen i AutoCad.
      Kassen er limt med trelim, samt har jeg skrudd den med 4x80mm skruer i fronten & 4x50mm skruer de andre stedene. Bassrørene kommer fra dynabel og har en indre diameter på 10cm & en ytre diameter i front på 18cm. Fronten på kassen består av 30mm kryssfiner (2x 15mm limt sammen) og 15mm kryssfiner på de andre sidene. Resultatet vart strålende og ikke minst vart lyden mye bedre en i prøvekassen. Kassen er ferdig er tunet til 30 hz !
      Attached Files

Comment

Litt Montering og justeringer !

Så har byttet batterikabel skoene, Trekt opp 50mm"2 + kabel til forsterker og montert 60Ah sikring 20cm fra batteriet. Montert overgang fra 75mm"2 til 50mm"2 inn på batteriet. På forsterkeren hr jeg brukt 2 Overganger, først fra 75mm"2 til 50mm"2 å så fra 50mm"2 til 25mm"2. Forsterkeren er montert på setet og spillt "inn" i 12 timer! Montert subbkassen & festet den i karosseriet.
        Attached Files

Comment

Lydisolering & bytting av høytalere !

Har lydisolert 3 av 4 dører da den siste døren skal byttes. Har byttet Høytalere i alle de tre dørene & har brukt depron til å lydisolere med.
          En 3mm plate er Trinnlyddempende med hele lw+16dB (DIN 52210)
          En 6mm plate er Trinnlyddempende med hele lw+16dB (DIN 52210)
          Blir bare bedre å bedre lyd inne i bilen, så 9mm gjør susen !
          Attached Files
          Last edited by JD`; 28-02-2013, 12:31.

Comment

Litt Bilder ....

Litt bilder av det såkallte "sluttresultatet" Har litt igjenn enda!

Ting som gjenstår:
            TB3
            Legge opp Batteri baki
            Legge opp 50mm"2 kabel for minus
            Trekke filt på kasse
            Krymestrømper på alle skjøter & overganger
            Lydisolere Bagasjerommet
            Attached Files

Comment

Ser ut som at jordkablen din er 1/3 av strømkablen i dimmensjon.
              Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Originally posted by JD` View Post
                Litt bilder av det såkallte "sluttresultatet" Har litt igjenn enda!

Ting som gjenstår:
                TB3
                Legge opp Batteri baki
                Trekke filt på kasse
                Krymestrømper på alle skjøter & overganger
                Lydisolere Bagasjerommet
                Originally posted by Jørgen View Post
                Ser ut som at jordkablen din er 1/3 av strømkablen i dimmensjon.
                om du leser litt, så får du med deg alt jørgen
                VW Golf 4
                Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                Simen Sormbråten

Comment

Originally posted by simso View Post
                  om du leser litt, så får du med deg alt jørgen
                  Jeg så det i teksten, men i mine øyne ser den ene kablen tynnere ut :S
                  Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Les igjen, Jørgen..

Ting som gjenstår:
                    TB3
                    Legge opp Batteri baki
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                      Les igjen, Jørgen..
                      Må ta på meg brillene før jeg leser mer :P

Comment

Hihihi sikkert noen på Optimetrien som kan hjelpe deg der Jørgen

Til TS: mye bra arbeid her! Virker grundig og fint
                        Mulig jeg også trenger briller her, men nevnte du hva slags batteri du skulle bruke bak? Så det stod bilbatteri skjønner du, og håpet du ikke skulle ha et vanlig bilbatteri inni bilen
                        VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                        DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

Originally posted by Jørgen View Post
                          Må ta på meg brillene før jeg leser mer :P
                          Hehe..

Ellers ser alt bra ut her, som kalos er inne på.

Angående batteri så ser det ut til at han kjører med Biltema-batteri. Har det selv og det funker fint til forsterkeren som driver frontsett, men når jeg skal ha sub skal jeg bytte til Stinger SPV69. Men går sikkert helt greit med Biltema også, TS?
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by kalosturbo View Post
                            Hihihi sikkert noen på Optimetrien som kan hjelpe deg der Jørgen

Til TS: mye bra arbeid her! Virker grundig og fint
                            Mulig jeg også trenger briller her, men nevnte du hva slags batteri du skulle bruke bak? Så det stod bilbatteri skjønner du, og håpet du ikke skulle ha et vanlig bilbatteri inni bilen
                            Får ta en tur på optometri ja, men da er det ikke for å sjekke øya! hehe

Jeg bruker biltema agm, og det fungerer helt fint med to store forsterkere.

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                              Hehe..

Ellers ser alt bra ut her, som kalos er inne på.

Angående batteri så ser det ut til at han kjører med Biltema-batteri. Har det selv og det funker fint til forsterkeren som driver frontsett, men når jeg skal ha sub skal jeg bytte til Stinger SPV69. Men går sikkert helt greit med Biltema også, TS?
                              Et 60Ah bilbatteri er litt lite kan man vell si ja, lyset dimmer som bare det! Satser på 2 60Ah bilbatteri så har jeg 120Ah ! Det må nå holde, er ikke den kraftigeste bilforsterkeren vi snakker om Fikk lånt et 60Ah biltema batteri som var lite strøm på som jeg hadde på med startkabler om da var dimmingen nesten borte! Fant ut at det vill gjøre susen med 2 stk 60Ah og ikke minst en 50mm"2 strømkabel fra batteriet fremme og bakover ! vurderer og spandere et agm fra biltema, får se ! Satser på å få lydisolert bagasjerommet i måren !
                              Last edited by JD`; 01-03-2013, 23:56.

Comment

Working...
                              X