Announcement

Collapse
No announcement yet.

Annlegg i en Toyta Avensis ...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Du kunne også ha vurdert å trekke 53mm2 minus fra batteri fram og til bak og samtidig ha et jordingspunkt bak. Det kan i noen tilfeller være bedre med jording fra batteriet fram enn jording bak
    JBL GTI 145,8db

Comment

Originally posted by JD` View Post
      Et 60Ah bilbatteri er litt lite kan man vell si ja, lyset dimmer som bare det! Satser på 2 60Ah bilbatteri så har jeg 120Ah ! Det må nå holde, er ikke den kraftigeste bilforsterkeren vi snakker om Fikk lånt et 60Ah biltema batteri som var lite strøm på som jeg hadde på med startkabler om da var dimmingen nesten borte! Fant ut at det vill gjøre susen med 2 stk 60Ah og ikke minst en 50mm"2 strømkabel fra batteriet fremme og bakover ! vurderer og spandere et agm fra biltema, får se ! Satser på å få lydisolert bagasjerommet i måren !
      Ja det høres absolutt ut som en plan. Selv kjøpte jeg nylig 71Ah-batteri til min bil, da det gamle batteriet tok kvelden. Funker jo fint med Mosconi 4.100 til frontsettet, men skal etterhvert ha en 2.200 til å drive en sub også. Jeg kommer til å prøve med dette batteriet først, så kan jeg heller bytte senere, om det blir for voldsomt for batteriet..
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by Hilmar92 View Post
        Du kunne også ha vurdert å trekke 53mm2 minus fra batteri fram og til bak og samtidig ha et jordingspunkt bak. Det kan i noen tilfeller være bedre med jording fra batteriet fram enn jording bak
        Det jeg har tenkt å gjøre er å trekke kabel fra batteriet fremme til batteriet bak, så går jeg fra batteriet baki og rett inn i forsterkeren ! Det går for mye i strøm tap i fra strømmen går i karoseriet bak og frem til batteriet fremme at det ikke lønner seg og ha joringspunkt bak fordi spenningen detter så mye ! Kommer til å ta mye blider og legge ut av alle løsninger jeg ender opp med

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
          Ja det høres absolutt ut som en plan. Selv kjøpte jeg nylig 71Ah-batteri til min bil, da det gamle batteriet tok kvelden. Funker jo fint med Mosconi 4.100 til frontsettet, men skal etterhvert ha en 2.200 til å drive en sub også. Jeg kommer til å prøve med dette batteriet først, så kan jeg heller bytte senere, om det blir for voldsomt for batteriet..
          Jada, blir bra når jeg får det ferdig ! Men ville nå hatt et batteri til viss du skal kjøre en 2.200 i tillegg til den du har ! Off, ser ikke ut som værgudene er på min side når det gjelder lyd isolering, snør som bare juling ! Satser på opplett i måren !

Comment

du vet at et syrebatteri lager lettantennelig gass? så kjøp deg et amg batteri og ha inne i bilen
            VW Golf 4
            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
            Simen Sormbråten

Comment

Originally posted by simso View Post
              du vet at et syrebatteri lager lettantennelig gass? så kjøp deg et amg batteri og ha inne i bilen
              Er lukket batteri det er snakk om

Comment

Lydisolert ...

Jeg fikk lydisoert litt sist helg men vart ikke helt ferdig siden jeg er tom for lim ! Bildet av det jeg har lydisolert vart ganske dårlig, men viser nå hva jeg har tatt ! Har også fått 8m med 50mm"2 kabel og tre overganger. Satser på å få del å gjort en helgen !
                Attached Files

Comment

Da har jeg ...

Da har jeg lagt opp kabel bak til forsterkeren, kablene er bare midlerdidig koblet på forsterkeren til jeg får et nytt batteri ! Det var veldig trangt om plassen & så vidt att det var plass under deklene ! Fikk også skifet jordings kabelen fra karrosseriet til batteriet i samme slengen, enorm forskjell ! men må finne en bedre løsning på
                  batteripolen -
                  Attached Files

Comment

Fikk ikke til og zoome helt, men er ikke Pluss og Minus polene farlig nære hverdandre på tilkoblingen til forsterkeren ?
                    ser ut som de nesten tar bort i hverandre..

Comment

Originally posted by lyd View Post
                      Fikk ikke til og zoome helt, men er ikke Pluss og Minus polene farlig nære hverdandre på tilkoblingen til forsterkeren ?
                      ser ut som de nesten tar bort i hverandre..
                      Er litt over en cm så litt nærme er den, så må legge på noe mer teip på, men gikk jo selvfølgelig tom ^^

Comment

Hadde isolert der før noe annet. Sveiseapparat i bagasjen er ikke moro.
                        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Originally posted by Jørgen View Post
                          Hadde isolert der før noe annet. Sveiseapparat i bagasjen er ikke moro.
                          Nei det er nå helt sant, isolerte det i ste når jeg var ute !

Comment

Bra det da
                            Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Nå nærmer det seg !

Til slutt med mye om og men vart det er 62Ah bilbatteri ! Kabelskoene måtte jeg splitte opp for i det helettatt å få kabelen inni, men det sitter vertfall ! Jeg kjøpte noen krympe strømper sånn i fulle farten uten å se på hvilken størrelse de var i og de varjo alt for små ! Så vart til at jeg teipet det, men vil ha krympestømper på for å være helt sikker. har ikke fått festet batteriet skikkelig så det må jeg får gjort på en måte ! Legger ved noen bilder
                              Attached Files
                              Last edited by JD`; 20-03-2013, 00:16.

Comment

kjøp de største krympe strømpene de har på biltema, eller den pakka med flerer forskjellige i. helt greie
                                men det batteriet der er vel strengt tatt ikke egnet til å ha i bagasjen? rette meg hvis jeg tar feil. Disse vil dog slippe ut litt gass

mvh kim

Comment

Working...
                                X