Burde ikkje du fått tak i kabelsko som er beregna for tynnare bolt? Syns det såg ut som om du fekk litt lita kontaktflate på dei. Spesielt eine på minuspolen...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Annlegg i en Toyta Avensis ...
Collapse
X
-
Originally posted by kimafro View Postkjøp de største krympe strømpene de har på biltema, eller den pakka med flerer forskjellige i. helt greie
men det batteriet der er vel strengt tatt ikke egnet til å ha i bagasjen? rette meg hvis jeg tar feil. Disse vil dog slippe ut litt gass
mvh kim
Comment
-
Originally posted by Atlen View PostBurde ikkje du fått tak i kabelsko som er beregna for tynnare bolt? Syns det såg ut som om du fekk litt lita kontaktflate på dei. Spesielt eine på minuspolen...
- Bytte og lydisolere høyre bakdør, samt sette i nytt element ( venter på et brukt dørhåndtak )
- Lydisolere ferdig bagasje rommet
- Feste subbkassen skikkelig
- Lage en bedre løsning på batteriet fremme (Minus polen)
- Få en bedre kontaktflate på batteriet bak (Minus & pluss polen)
- Lurer på og lage et exrta jordings punkt bak ?
- Krympestrømper på alle kabelsko & overganger
- Feste skiltet skikkelig så det ikke detter av igjenn
Ja, er litt som må gjøres men er ikke så mye ! & nå er endelig er problemet med dimmingen borte etter jeg fikk batteri baki. så er bra fornøyd med det
Comment
-
Originally posted by kalosturbo View PostHihihi sikkert noen på Optimetrien som kan hjelpe deg der Jørgen
Til TS: mye bra arbeid her! Virker grundig og fint
Mulig jeg også trenger briller her, men nevnte du hva slags batteri du skulle bruke bak? Så det stod bilbatteri skjønner du, og håpet du ikke skulle ha et vanlig bilbatteri inni bilen
Comment
-
Da tok den ..
Da tok den kjære dynabellen (DY9242) min kveld ! Hadde en lik en i reserve som jeg har satt inni men tror ikke det vare lenge. Tross alt er jo denne subben 3 år gammel & har vert brukt som hjemmekinosubb før den kom i bilen. Jeg vill ha noe så tåler forsterkeren min (brokoblet 2x260wrms, koblet med på dual voice coil har den fått 520w rms) og de subbene som er aktueller er :
http://lydibilen.no/index.php?main_p...products_id=31
http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-SQX-12-12''-subwoofer-STK/AS2232
http://www.dynabel.no/Shop/Product/Digital-Designs-DD1512a-12''-subwoofer-Dual-40-ohm/DD1451
Comment
-
DD suben spiller meget bra! denne kan du jo koble ned til 2 ohm! Gladen er nok også ett sikkert valg etter all skryten de får rundtom, men blir da kun i 4ohm, siden det ser ut som den bare har 1x 4ohm spole!
Lib har jeg hørt lite om så skal ikke uttale megFord Focus
B2 Audio CC15
B2 Audio Mono v4
Comment
-
Originally posted by Janthomas View PostDD suben spiller meget bra! denne kan du jo koble ned til 2 ohm! Gladen er nok også ett sikkert valg etter all skryten de får rundtom, men blir da kun i 4ohm, siden det ser ut som den bare har 1x 4ohm spole!
Lib har jeg hørt lite om så skal ikke uttale meg
oppgraderer heller til en ny subb viss den jeg har nå ryker !
Comment
-
Annlegget er nå ferdig !
Annlegget er nå feridig, og resultatet ble ikke så værst ! Lyden er ganske så bra i mine ører til å være Pioneer høytalere i den prisklassen ! LIB subben min får noe lite watt så det får bli Dynabel DY9242 subben som skal stå i til jeg en gang i fremtiden finner ut at jeg skal kjøpe meg en forsterker som "passer" til LIB subben. Legger ved bilder av det siste jeg har gjort og litt til ! Lydisolering av bagasjeluken, mikrofonplasering og jaggu er døren jeg skulle bytte endelig kommet på ! Takker igjenn for innspill og råd jeg har fått underveis !
Comment
-
Kabling
Hei.
Ser det er lenge siden det har vært noe liv i tråden men et spørsmål: jeg har selv en avensis 2002 og skal til og strekke strøm og alt det andre av kabler til en forsterker bak i bilen.
Hvor i alle dager fra motorrommet fikk du strømkabelen gjennom? og går den ned på høyere side, eller venstre?
Om strøm går på høyere side, har du da lagt rca på venstre side? Jeg har ikke finni noe sted der jeg kan komme inn i midtkonsollet fra venstre side så har du noen tips?
Det beste hadde vært en bilde av motorrommet som viser hvor strømkablene går gjennom, så jeg kanskje klarer og plassere litt selv i mitt hode hvor ting er.
Jeg har tatt av mine lister og hadde en tykk kabel liggende på venstre side og en litt tynnere en på høyere side, så tenkte og dra rca kablene på høyere side om mulig.
Har allerede en kabel fra batteri og rett i karosseriet, så tror ikke jeg trenger noe mer jording annet enn til forsterker som jeg har tenkt til og hente fra skruen til beltefeste (ser veldig mange anbefaler dette).
Har hørt det skal gå og få inn strøm på venstre side gjennom torpedoveggen, men når jeg prøvde og se der i dag så var det helt drøyt trangt.
BTW: Det ser veldig bra ut det prosjektet ditt!
Mvh: Jan Yngve
Comment
-
Originally posted by janyngve View PostHei.
Ser det er lenge siden det har vært noe liv i tråden men et spørsmål: jeg har selv en avensis 2002 og skal til og strekke strøm og alt det andre av kabler til en forsterker bak i bilen.
Hvor i alle dager fra motorrommet fikk du strømkabelen gjennom? og går den ned på høyere side, eller venstre?
Om strøm går på høyere side, har du da lagt rca på venstre side? Jeg har ikke finni noe sted der jeg kan komme inn i midtkonsollet fra venstre side så har du noen tips?
Det beste hadde vært en bilde av motorrommet som viser hvor strømkablene går gjennom, så jeg kanskje klarer og plassere litt selv i mitt hode hvor ting er.
Jeg har tatt av mine lister og hadde en tykk kabel liggende på venstre side og en litt tynnere en på høyere side, så tenkte og dra rca kablene på høyere side om mulig.
Har allerede en kabel fra batteri og rett i karosseriet, så tror ikke jeg trenger noe mer jording annet enn til forsterker som jeg har tenkt til og hente fra skruen til beltefeste (ser veldig mange anbefaler dette).
Har hørt det skal gå og få inn strøm på venstre side gjennom torpedoveggen, men når jeg prøvde og se der i dag så var det helt drøyt trangt.
BTW: Det ser veldig bra ut det prosjektet ditt!
Mvh: Jan Yngve
så det jeg gjorde var å legge kablene på høyre side og rca kabelen på venstre side ( viss du tar av dekselet under rattet så er det ikke noe problem å legge opp kabelen, man ser med en gang hvor man skal gå). skal finne et bilde av det med kablene
EDIT: Fant et bilde her so du ser hvor jeg har gått igjennom, legger også ved en inspirasjonslink som jeg har latt meg inspirere av
http://www.florian-wopfner.com/car_hifi_main.html
Mvh. JoakimLast edited by JD`; 07-08-2013, 22:28.
Comment
-
Comment