Announcement

Collapse
No announcement yet.

2002 Passat prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2002 Passat prosjekt

2002 mod passat 1.9Tdi, Highline.

Dette er en bil som blir brukt daglig, så plass og utseende er ikke helt prioritert enda. Må bli fornøyd først.
    Jeg har begynt smått, men er fremdeles litt i tenkemodus på enkelte komponenter.

Første bestilling var 4m² LIB dempematter, og 15m 53mm2 kabel fra Hop Audio (LIB). Takk for handelen!

Checkliste:

[X] Legge opp 53mm2 jordinger fra batteri til chassi
    [X] Legge opp 53mm2 kabler til dynamo. Positiv og jord.
    [X] Strekke 53mm2 og 20mm2 til bagasjerom + Jord
    [X] Dempe bakluke
    [X] Dempe bagasjerom
    [ ] Dempe dører bak
    [ ] Dempe dører foran
    [X] Dempe tak

Sålangt ser innkjøpslisten slik ut:

[X] Hovedenhet: Pioneer AVH-8400BT
    [X] Monoblokk: LIB 3500.1D
    [ ] Komponentsett: Gladen SQL-165
    [ ] 4-Kanaler: Rockford Fosgate T1000-4AD

Jeg sitter og vurderer om jeg skal ha et komponentsett i samme merke, bare noen hakk "dårligere" bak i dørene.

Det som står i bilen nå:

Ukjent 2-din med navi (skal selges)
    Macrom M1A.2250 brokoblet
    Digital Designs 3518 (hadde 2stk 2512 tidligere på samme forsterker)

Bilen på vinterhjul

Tidligere 2stk 2512.

Også kom en 3518 istedetfor.

Har elementet oppover nå, synes det spilte litt bedre.

Bruker de små mattene (fra biltema) til og legge oppå LIB mattene på store flate områder, gjorde det på bakluka etter jeg tok bildet.

Attached Files
    Last edited by Larsi; 06-08-2013, 18:27.
    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Veldig fin Passat morro og se folk bygger i samme bil som man har selv..

Merket du noe stor forskjell på DD subben på lyden når du hadde subben mot taket VS mot bakluka ?

Comment

Takk for det
      Merket ikke noe stor forskjell, men bittelitt. Pluss at det ser litt bedre ut med subben oppover :P
      Men det kan ha noe og si på kassestørrelse, port etc.. så selv om det ikke var stor forskjell her hos meg, så kan det være hos andre.
      Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

Flott bil men personlig ville jeg gjort noe med side blinklysa.. Trodde det var tåkelys med en gang jeg :P
        Citroen ZX 2.0 16v

Comment

Takk, men de ser ikke så værst ut hvis man ser dem i virkeligheten :P

Comment

Sitter med tanken på om jeg skal lage ny kasse.
            Noen som kan hjelpe meg med mål, tuning osv? Max bredde er ca 95cm i bagasjerommet.
            Det skal brukes til musikk og bånn guff over lang tid.

Comment

Har i dag lagt opp kabler i motorrom.

Fra batteri til chassi (-)
              Fra dynamo til batteri (+ og -)

Bruker kabelsko i ren kobber, og har pusset til rent stål over alt. Har også pusset på kabelskoa for og få vekk et tynt lag med tinn eller hva det er.

Må si meg meget fornøyd, hvilespenningen på batteriet er 12.70v. Det er et vanlig syrebatteri som skal byttes ut til AGM fra biltema etterhvert. Jeg kommer nok til og ha det største AGM batteriet bak.

Lading før: 14.22v
              Lading etter: 14.42v

Så det er jo + 0.2v, ikke mye, men under spilling så holdt volten seg mye mer oppe. Synker minimalt, men så har jeg bare en brokoblet 2-kanaler for øyeblikket.

Ekstra jording fra batteri til chassi. La på noe tectyl etter bildet ble tatt.

Bruker noen sveisekabler jeg hadde liggende, så jeg sparer på den dyre LIB kabelen :P Jordinga på dynamoen går direkte på dynamo helt i fronten

Slik ser det ut med motordeksel på.
              Attached Files

Comment

ser bra ut
                FI SP4
                LIB
                Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
                DD4LIFE

Comment

Takktakk, det synes jeg og! bortsett fra den freeshe fargen på kablene i motorrommet, men men..
                  14.7v lader den under kjøring, ikke værst. Er en 120A dynamo, så den holder vel en liten stund.

Comment

Gjort AKKURAT det samme som deg med kablene i motor-rommet .. Men jeg merket faktisk ikke noe stor forskjell...
                    Går rett ned til 11,5 - 12,3 volt på fullt volum med motor igang uansett.

Vet du om det finnes noe større dynamo til denne bilen ? har sjekket litt, men ikke funnet det store..

Blir det du bygger ny kasse eller..?
                    Følger med her..!

Comment

Fikk du høyere volt på tomgang da? uten at anlegget er på
                      når jeg kjører så har jeg 14.7v, men den synker til ca 14.3 ved fullt pådrag på anlegget.
                      Men for øyeblikket så har jeg som sagt en liten 2-kanaler brokoblet i 4 ohm (500w rms).

190A fra VW Crafter skal passe rett nedi med SMÅ modifikasjoner, må bare slipe litt på rillene på dynamoen.

140A fra 07 golf bl.a passer nedi. men spør du meg så er det ikke verdt 1000.-+ (om du kjøper brukt) for 20a ekstra..
                      Da finner du deg heller en Crafter dynamo

Jeg har alt klart til og bygge kasse, men har ikke bestemt meg enda. Hadde kanskje vert litt morsomt med en stoor, lukket kasse?
                      Men får se.. det første på listen er ny spiller og deretter monoblokk, så jeg tenker at jeg venter til jeg får prøvd med ny monoblokk

Av "performance" dynamoer jeg har sett på, så er det desse:
                      http://powerbastards.com/proddetail....od=Fitzall-220
                      Den koster ca 3500.- dersom frakta er rundt 800.- (noe jeg tipper)

https://www.dcpowerinc.com/fit/1997~...320-spx-i.html
                      Denne er noe dyr, 6250.- dersom frakta er rundt 800.-

Også har du Mechman som mange skryter av. Steve Meade har 4stk i bilen sin.
                      http://www.mechman.com/
                      Last edited by Larsi; 08-03-2013, 01:00.

Comment

Originally posted by Larsi View Post
                        Fikk du høyere volt på tomgang da? uten at anlegget er på
                        når jeg kjører så har jeg 14.7v, men den synker til ca 14.3 ved fullt pådrag på anlegget.
                        Men for øyeblikket så har jeg som sagt en liten 2-kanaler brokoblet i 4 ohm (500w rms).

190A fra VW Crafter skal passe rett nedi med SMÅ modifikasjoner, må bare slipe litt på rillene på dynamoen.

140A fra 07 golf bl.a passer nedi. men spør du meg så er det ikke verdt 1000.-+ (om du kjøper brukt) for 20a ekstra..
                        Da finner du deg heller en Crafter dynamo

Jeg har alt klart til og bygge kasse, men har ikke bestemt meg enda. Hadde kanskje vert litt morsomt med en stoor, lukket kasse?
                        Men får se.. det første på listen er ny spiller og deretter monoblokk, så jeg tenker at jeg venter til jeg får prøvd med ny monoblokk
                        Nja, Varierer fra 14.4 - 14.7 volt AKKURAT når jeg starter bilen. Den går ned til 14.2 Volt etter et par minutter og når jeg kjører vanlig..

500wrms må jo være en enkel jobb for strømsystemet ditt
                        Ok, takker for svaret på det, får se om det er noe for Crafter da..

Det blir spennende og se videre her

Comment

Hmm.. Du kan jo prøve med ny spenningsregulator da, hvis din er litt slitt, så synker selvsagt volten.
                          Ja, 500w er nok en "lek" for strømsystemet mitt nå, men må forberede litt til de nye kommer :P

Sitter og vurderer om jeg skal finne meg en ny 4-kanaler..
                          Ser litt på en Rockford Fosgate T800-4AD. Eller om jeg skal gå for T1000-4AD siden jeg skal ha Rockford frontsett (T2652-S).
                          Hjeeeelp?!

Comment

Tja, jo.. men jeg tror at jeg kommer til og gå for Rockford

Comment

Working...
                            X