Men det har skapt litt konflikt mellom hva som skal brukes
Har jo X15, og nå 6stk SA 12.. og en Sundown Z18" V4 som snart treffer land i norge. Luksusproblem
hmm lure på hva du kaller mye
gleder meg til å se fremdriften
The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...
Dynamoen skal være mer eller mindre bolt-on, kanskje små modifiseringer i festene, men satser på den smetter rett inn
Sykt morro skal det hvertfall bli
Her skal det spilles opp til dans og hairtrick på mozart sine toner.
It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.
Lufter litt på tanken om og lage egne batteripoler til batteriet fremme.. Grunnen til det er egentlig pga plassering og krav.
Det er slettes ikke noe god plass nedi der foran og bak batteriet, men er bedre på sidene.
Har lagd en tegning som viser noe hvordan eg tenker.
Må nok ha de i posisjon slik som de nederste på bildet viser.
Tenker og lage de i alu eller rustfritt stål, så tykt som bare mulig for og få dekke hele batteripolen. En batteripol er vel rundt 15mm
Også har eg tegnet koblingsskjema på det nye som skal inn. Vet det er litt på kanten med 1 strekk 53mm2 kabel mellom batteriene, men en dommer i DBdrag norge har gått god for det. Så da bør det gå greit.
Men vurderer STERKT og legge opp 2stk positive istedet for 1, da den vil få mye belastning ved pådrag.
It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.
50stk kabelsko 70mm2 med 8mm hull.
20stk kabelsko 70mm2 med 10mm hull.
11 x 1.3m krympestrømper i assortert størrelse
Tangamperemeter som måler opptil 1000A
Og i morgen kommer det en pakke som er 22" x 22" x 20" og veier 34,2kg
It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.
It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.
Bilen ER tung på ræven, og det merkes! Har en 170l kasse laget i 22mm spon baki der nå. Satte 18" i for og teste og det spiller meget greit.
så har eg 2 forsterkere og 1 batteri.
Skal jo inn med en kasse rundt 250l i 30mm mdf, 2 forsterkere, et enormt batteri på noe over 40kg og litt mer kobberskinner og kabling.
Så er redd bilen blir altfor tung på ræva.
It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.
Lukter det oppgradert understell av type polyforinger, dempere og nye fjærer altså :P
Bare sånn kjapt spørsmål, det må jo gå utover kjøreegenskapene?
Krenging av karosseri, bremselengde osv?
Ja, det vil gå utover kjøreegenskapene..
Jeg hadde 5 batteri, og tungt utstyr i bagasjen på min passat..
skvettlappene bak var bare noen cm fra bakken.. Ikke spessielt morro.. Tror jeg veide bilen litt over 2 tonn til slutt..
Vil nok anbefale tenke litt på vekt,bremser og slikt om du skal ha veldig tungt utstyr..
Lite her. Kjøpte nytt leketøy, så har gått mye tid og penger i det.
men har fått på plass én av 2 SPL Dynamics og Z18 V4. Spiller betraktelig mye bedre nå. Skal se om eg kan få tatt en termlab måling i nermeste fremtid.
It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.
Plutselig skjedde det noe her, og det tok meg 22 timer i strekk. Helt ute i det blå fant jeg ut at jeg ville få noe nytt i bilen.
Det som har tatt mest tid, er nok dilldall med kabelsko, strømper, kobberskinner og slike ting man tror er gjordt på 5 minutt.
Tatt ut ALT, og fått på plass flere komponenter og gjordt det ryddig(ere).
Har også gjordt det slik at basskasse kan tas ut på 5 minutt, da all elektronikk skal inn til bakseteryggen.
Noe av det som skulle inn var 2 amper (en stod i fra før), Kabler, Kobberskinner, batterier.
Alt ute, tok under en time.
Og når alt var ute, så måtte jeg justere senkesettet litt. Bilen var for lav, og når eg skulle inn med 60-70kg til, så måtte den opp.
Den kabelskopressa er nok det beste bilstereoverktøyet jeg har, bortsett fra kabelkutteren som kutter kablene som om du drar et sverd igjennom vann.
Her er batteribanken nesten ferdig. 2 Stinger batterier. SPP2250 og SPV70 (SPV70 er bare lakkert svart)
"Gulvet" i bilen. Ja det er hull i den pga batterier og terminaler ble litt høye, jeg hadde ikke fres tilgjengelig.
Forsterer rack. Alt annet elektronisk kommer her inn mot seteryggen.
Er også 2 små kobberskinner på baksiden, som gjør enkel og kjapp til og frakobling av subkasser.
En forsterker på plass.
Mesteparten på plass, og LITT rot ble det. Men dette er ikke synlig.
Alt i alt, veldig fornøyd med resultatet. Har ikke fått justert noe gain enda, må få kjøpt meg et Oscilloscop.
Bilen er jo lydisolert, men likevel begynner gulvet og danse. Dette skjedde ikke tidligere.
Men viduviskerene har hoppet litt på ruta før, men er noe mer aktivitet nå. Litt vanskelig og se på filmen.
Har kjørt en stund med 1 SPL forsterker på subben nå, og det var hakket bedre lyd enn med LIB 3500.
Nå med 2 stk, vil jeg tro jeg har klart og hente 1-3 db (ikke målt), har hvertfall EKSTREMT MYE mere kontroll på elementet.
Forsterkerene er forresten linket, og kjører 4ohm. Kan kjøre 1 ohm om jeg vil, men det skjer hvertfall ikke før den nye dynamoen er på plass (320A).
Max dropp på volten nå, er ca 1,2v under fullt pådrag.
Nå gjenstår det å få i dynamo, voltmeter, ny kasse til 18 tommeren, og finpuss/lakkering
It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.
Comment