Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usivilisert: 4 x 15" vegg i Pajero

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by TheCharger View Post
    Blir kanonbra detta. Må komme nedover i nyverkste når jeg er kommet igang. Overtar lokalet 1 sept og regner med å være i full sving rundt 15 sept. Har sånne gjengenippler som du "popper" fast i døra. Har M4, M6 og M8 om du skulle trenge.
    Det virka ganske så smart til sånne formål som å feste dørtrekk!
    Jeg skal såklart komme meg bort for å sjekke ut bygget ditt. Må bare komme meg litt lenger med dørprosjektet først. Kjøpte meg en sånn liten 900w LIB monoblokk i dag til å drive midbassene med. Etterhvert er planen dsp, det ser foreløpig ut som det blir mosconi 4to6. Men det kan godt vente til jeg er igang med å prøve ut og spille inn 8tommerne.
    never enough!

Comment

• Hvis du skal kjøre monoblokk til midbassene, så bør du vel ha en til hver?

Comment

• Enda enklere er vel å bruke en kraftig 2ch? Enklere med tanke på montering og kabling etc.

Finnes nok av kraftige 2ch, og 4ch som man kan brokoble.
        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

• vil og så si at det er bedre med en 2 eller 4 ch. du kan jo kjøpe en son http://www.dreamtm.no/shop/vare.asp?...t=0&catid=3721 det trur jeg er nåk kraft i :P
          MVH Mats S. Erdal

Comment

• Originally posted by trustno1 View Post
            Hvis du skal kjøre monoblokk til midbassene, så bør du vel ha en til hver?
            Det er klart at det er sikkert en fordel. Men jeg mener det kommer litt ann på hvordan man ser på det. Hvis de ansees som nedre del av frontsett så ja, stereo. Hvis de ansees som øvre del av subwoofer (primært rundt 50 til 150hz) mindre viktig med stereoperspektiv tenker jeg. Vet jo ikke om planen min vil funke enda før dette er prøvd. Kanskje så blir det ikke så kult som jeg hadde håpet på. Hvis du tenkte på impedans derimot så er disse D4, så null stress.
            never enough!

Comment

• Midbass burde absolutt være i stereo. Jeg har delt mine <80,200> og det merkes hva som er left & right.
              Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

• Jeg kjører mine 10" fra 50 til 150hz, og de bør absolutt være i stereo. Ikke bare for stereo-effekten, men også pga time alignment.

Om du kjører likt signal på midbass på begge sider, så blir den siden som er nærmest veldig dominerende i forhold til andre siden. Du for også problemer med fasene siden den høyressiden er helt ute av synch i forhold til venstre. Dette påvirker både SQ og lydtrykk.

Comment

• Jøss her var det engasjement ! Det liker vi.
                  Dette tenker jeg:

Å bruke en tokanaler var min opprinnelige plan med en til gladen 2x250w, det er nok smart av flere grunner, kanskje jeg kjøper en monoblokk til eller bytter senere. Når det er sagt synes jeg det kom en del drøye påstander her.

- Å bruke en firekanaler brokoblet, slik den svane91 foreslo vil fortsatt gi monosignal tror jeg.
                  - Det er uforholdsmessig mye dyrere å kjøpe en tokanaler som yter 2x450w rms.
                  - Ja venstre side vil oppleves høyere.
                  - Tror ikke det er riktig å si at dørene vil være ute av fase, det er jeg i førersetet som sitter utenfor midten.
                  - Jeg må først få elementene til å virke skikkelig i det tiltenkte frekvensområdet, noe foreløpig testing viser at er utfordrende, deretter kan jeg bekymre meg for tidskomp osv.
                  - Jeg er uenig i at montering av en tokanaler er noe lettere, må fortsatt strekke opp kabling til hver dør, det er ikke noen praktisk forskjell for meg.
                  - Det kan godt tenkes at midbass bør være stereo - det vil jeg høre først. Oppsummert; jeg har andre bekymringer som kommer svært mye høyere opp på prioriteringslista på dette tidspunktet.

nå er jeg faktisk litt lei etter en lang kveld i garasjen. måtte alle naboene mine hate livet sitt etter fem timer med min gangsterrap fra garasjeanlegget utafor blokka.
                  never enough!

Comment

• Originally posted by bass-freek View Post
                    - Tror ikke det er riktig å si at dørene vil være ute av fase, det er jeg i førersetet som sitter utenfor midten.
                    Ok da, lydsignalet vil være ute av fase i lyttepossisjon, det er vel det som er det intressante?

Uansett, to små monoblokker er nok en god del billigere enn en to eller firekanaler. Så lenge du ikke har planer om å bruke elementene noe særlig over 200hz, så kan man vel bruke stort sett alle typer monoblokker man finner.

(btw brokobler man en firekanaler så får man da vel stereosignal? Iallefall de 4kanalerene jeg har vært borti. )

Comment

• Litt mer fra bygging i dørene i det siste. Noe fremgang har det vært i hvert fall.

Den observante leser ser at dette er ikke freste ringer. Ja jeg kjøpte meg biltemas håndoverfres... det fulgte ikke med fresestål til dritten. Jeg handla stål på nett, som aldri kom. Jeg besøkte alle relevante butikker innen to kjøretimers radius, ikke en faen som solgte fresestål. Den prepubertale konfirmanten på den ene byggvaren hadde aldri hørt om det engang, OG HAN SOLGTE HÅNDOVERFRES!
                      Etter å ha blitt kjempesint på verden gjorde jeg det på idiot-metoden, stikksag FTMFW!

Med stikksag blir hullet fort stort nok !

Prøver passform.
                      never enough!

Comment

• Dette begynne og bli noe

Gleder meg til og følge med videre

Comment

• Skulle bare ringt meg så kunne jeg freset de ringene til deg. :P Skal du lage noen form for kasse til midbassene?
                          sigpic

Comment

• Originally posted by TheCharger View Post
                            Skulle bare ringt meg så kunne jeg freset de ringene til deg. :P Skal du lage noen form for kasse til midbassene?
                            Ja, så kunne du frest over pølsefingrene til alle innehaverne av byggvareforretninger i distriktet som ikke gidder å ta inn fresestål. Neida, skal huske det til neste gang!
                            Ehm, kasse ja, det kan se ut som jeg må finne på noe lurt. - Husk at magneten på de elementene jeg bruker nå stikker langt inn i selve døra gjennom det utvidede orginale monteringshullet.
                            never enough!

Comment

• Jeg støpte meg en kasse som delvis går inn i det orginale hullet i døra, funker ganske bra det, men tror kanskje det er enda enklere å kappe til ett papprør og bruke som utgangspunkt inn i døra (feks ett støperør eller noe, finnes på biltema)

Comment

• Takk for sist :-) fått noen nye målinger siden h-fest ?
                                150 km/t Problem............150 DB No Problem.............

https://www.youtube.com/watch?v=tLa23-jOq4E

Comment

Working...
                                X