Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usivilisert: 4 x 15" vegg i Pajero

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dette blir bra Johann Stå på!
    Alpine CDA 9855R - Hertz EP1D - B2 Audio ES12

Comment

• Thanks. Det begynner å ta form.

Startet med å maskere mye av plasten for å ikke ripe eller søle for mye. Deretter var det å sage ut riktig dimensjon på hullet til iPaden, som er noe større en 2DIN.
      Neste steg var å ta lime fast ipaden, nå dekket med maskeringstape og gladplast, med limpistol i ønsket posisjon. Så la jeg polyester og glassfiber på baksiden, trengte ikke så mange lag for det er en liten flate som ikke blir utsatt for de store påkjenningene. Deretter begynte moroa med sparkling og sliping, før jeg la et strøk sort spraylakk for å sjekke ujevnheter. Fortsatt litt sparkling som gjenstår.

never enough!

Comment

• Impressive
        It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
        Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

• Det der ble kjempe bra! pent arbeid

Comment

• wow, super sexy. Hva er det store mellomrommet bak pad n? får du ladet den mens den er montert?

mvh kim

Comment

• Det der ble kjempe fint!
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

• Originally posted by kimafro View Post
                wow, super sexy. Hva er det store mellomrommet bak pad n? får du ladet den mens den er montert?

mvh kim
                takker og bukker folkens... Håper det blir adskillig mer sexy når den er ferdig. Den skal inn ihelga, om det så gjør vondt for oss begge(!).

Og nei får ikke ladet. Må ha en form for "slide" funksjon for å klare det. Kanskje neste gang, dette er første gang jeg gjør slikt, og det er igrunnen bare min kopi av Soundman sitt produkt og fremgangsmåte (han har heller ikke lader på sin float-mount versjon).
                Mellomrommet er for å kunne presse underdelen av pad'en inn slik at jeg kan få den løst ut fra magnet og ta den ut av dashen. Stand by for videobevis (eller finn tusen youtubevideoer som viser det samme hehe).
                never enough!

Comment

• Fikk knota litt mer i kveld. Har kutta opp et orginalt "deksel" for å lime inn magneten slik at den holder nettbrettet fast i posisjon. Så måtte AC-kontrollene flyttes for å gjøre plass. Deretter var det bare å dytte inn ny facia-plate, ehm nesten. Det mangler noen millimeter for at det sitter perfekt, så jeg må modde den litt. Det duger ihvertfall for i kveld. Tror kanskje dette er den første iPad montert i en Pajero i Norge .

Last edited by bass-freek; 31-01-2015, 00:12.
                  never enough!

Comment

• Det der ble meget lekkert

mvh kim

Comment

• Det der ble så bra at jeg nesten fikk lyst og kjøpe meg ipad......

Comment

• Jeg er fornøyd med at jeg valgte å gjøre dette.
                        Man kan elske eller hate apple, men du finner ingen spillere som har en skjerm som kan måle seg med denne. Det skal godt gjøres å finne en spiller med et mer utprøvd og velfungernde GUI/brukergrensesnitt enn det iPad og Spotify gir meg. Og ihvertfall ikke til noen sammenliknbar pris. Det kan godt tenkes at en Android tablet vil funke minst like bra. Det som hadde vært neste nivå var en app som lot meg gjøre noen av de samme tingene med DSP'en som det jeg bruker PC til.

Kan også varmt anbefale bildelsdatabasen.se hvor jeg handlet facia-plate (elendig ordvalg). Har du bil som koster mer enn 2-3 månedslønner så er det kjekt å kjøpe nøyaktig den interiørdelen du ønsker å ramponere så kan du beholde orginalen i skapet til fremtiden. (Dette kan sees på som en oppfordring til alle om å bygge ambisiøse ting som medfører litt inngrep her og der)
                        På den nettsiden finner du delen lett og de er trivelige, rimelige og sender kjapt!
                        never enough!

Comment

• Jeg tror jeg har lest om en som gjorde dette med en WINDOWS tab, men vet ikke hvem eller hvor. Han var fra USA hvertfall.

Og et lite tips til deg, nå vet jeg ikke hvor sterke magnetene dine er til og holde paden, men jeg vet du har et par hestekrefter som kommer i form av energi utav subbene dine. Og da kan det kanskje fungere og lakke innsiden av ipad ramma med plastidip/rubberspray for og hindre eventuelle vibrasjonslyder?
                          It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                          Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

• Liker! Dette ble veldig bra. Frister å prøve noe lignende selv en gang

Comment

• Virker ikke som soundman tenker så mye på det, men håper du bruker litt tid på følge tankegang: Hva skjer med en ev. kræsj? En halvkilos kloss som flyr i lufta kan brått gjøre litt skade.

Nå er det sikkert ikke så mange barn baki denne bilen men mener jeg så en av de ubrukelige fjolsevideoene til soundman der han monterte en slik i en bil som hadde et barnesete bak :/
                              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

• her har dere kongen av "ipad install" https://www.youtube.com/watch?v=3uc1eAtzXAk
                                på den viser han hvordan du kan lage alt selv.

bass-freek: utrolig bra slutt resultat!

har vurdert å prøve selv.. men til tross for alderen (22) så er jeg ikke flink med touch skjerm "å sånt"
                                så holder meg til spillere
                                pin it to win it!

Comment

Working...
                                X