Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usivilisert: 4 x 15" vegg i Pajero

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Følger med

mvh kim

Comment

Har såvidt kommet igang igjen etter en lang pause som ga meg absitinenser i øregangene og forstyrret nattesøvn!

Måtte forkaste planen om enda en baffel som skulle gjøre veggen tett (samt flush-mount av subber).. Dette fordi veggen allerede bygger så langt frem at den da ville havnet foran c-stolpene, det ville blitt et mareritt å få dette tett inn mot vinduer osv. Jobber derfor med å lage maler i papp til kryssfinerplater som kommer i tomrommet mellom kassa og bilens vegger. Disse skal festes med vinkelbeslag. Hvis jeg gjør dette grundig kan det bli brukbart pent og forventer såklart en aldri så liten forbedring i lyden.

Har også fått en spennende pakke i posten...

OOOOHH YES! Toolmaker dual 50mm inputs
      Da får jeg sannsynligvis høyere tverrsnitt inn samt en sikring til og mulighet for mer ampere til forsterker.

Jobbet med porten for å få den smooth i overgangen mellom alle platene. Helt ærlig så var jeg nok altfor unøyaktig på dette punktet, får derfor svi nå.

Jeg har også et spørsmål:
      Jeg vil legge et godt strøk polyester inni porten. Jeg vil/må også sparkle en del i overgangen med åpningen for at det skal bli helt glatt. Hva burde jeg gjøre først? Polyester eller sparkel i bunnen? Planen er vanlig fint tresparkel noen få lag da dette er veldig lett å slipe til ønsket finish.

Hvis noen lurer på avrunding av porten så har jeg selvsagt en lur(?) plan der. Det venter jeg med å avsløre til jeg vet mer om det faktisk vil funke slik jeg håper!
      Last edited by bass-freek; 24-04-2013, 22:19.
      never enough!

Comment

Hvordan skal du feste pynteplatene mot selve bilen?

Jeg ville nok pusset og avrundet porten ferdig før du evetuelt kjører på med polyester.
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Hvor fikk du fatt i de dual 50mm2?
          2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

Comment

I kveld har jeg kost meg videre med sliping, det var ikke verdt å fotografere, men helg betyr fremgang!

Originally posted by Hifonic View Post
            Hvordan skal du feste pynteplatene mot selve bilen?

Jeg ville nok pusset og avrundet porten ferdig før du evetuelt kjører på med polyester.
            Det er nok ikke dumt. Hadde ikke tenkt å legge polyester for deretter å pusse den bort .
            Blir avrunding "utenpå" slik som det ble foreslått tidligere her. Går igang med dette i morra. Så sliper og sparkler jeg opp alt før det er på med polyester (og mer sliping og lakkering etter det igjen). Hørtes det fornuftig ut?

Endrefager: De handla jeg rett fra Toolmaker sine sider, merk at det tok godt over tre uker å få dem levert av en eller anna lame grunn. B.la var de gutta på SBN akkurat da jeg bestilte... Det hadde visst pri over en teit nordmann - rart det

Edit: hvis du skal ha tak i dem så har de ikke noen epostadresse lett tilgjengelig på sidene mener jeg å huske. Pm meg hvis du trenger den!
            Last edited by bass-freek; 26-04-2013, 23:14.
            never enough!

Comment

Originally posted by endrefager View Post
              Hvor fikk du fatt i de dual 50mm2?
              <CSI MODUS>

http://lmgtfy.com/?q=tm+toolmaker+metalworkz

</CSI MODUS>
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

vet ikke hvordan det er å legge en baffel til som du tenkte på, frese et stor rundt som du kan stifte flispledd i, legge dette i klem med gummilistene i dørene og så dynke det med polyester
                VW Golf 4
                Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                Simen Sormbråten

Comment

Tror jeg skjønner hva du mener simso. Det er nok den ultimate løsningen!
                  Men inntill jeg evt sitter med en haug resvedeler til interiøret kommer jeg ikke til å bruke polyester i overgangene mellom veggen og bilen. Planen er å få det veldig tett med presisjon, deretter sannsynligvis byggeskum som maskeres mot bilen. Det virker kanskje dumt siden det vil være vanskelig å få det i nærheten av like tett og dødt.. Dette har riktignok en logisk forklaring. Prislappen på selve kjøretøyet gjør det uaktuelt for meg. Sammenlikne listeprisen på denne Pajeroen og f.eks Ølbergs vanvittige volvo med DD-vegg (bilen uten lydanlegg), det er to forskjellige ting.. Ikke noe negativt om hans bygg (eller bil), det virker helt supert altså!

Med andre ord vil det alltid komme til et punkt hvor man må inngå et kompromiss på ett eller annet. Ihvertfall sålenge det dreier seg om en bruksbil som nyttes daglig tenker ihvertfall jeg.

Skal ihvertfall gjøre mitt ytterste for å få så brutal og spektakulær bass som jeg klarer i denne omgang .
                  never enough!

Comment

Forbedra avstiving. Fikk satt på skive og mutter med locktite på innsiden av kassa. Dette er mer jobb enn det høres ut som når kassa er ferdig montert (!)

Tester passformen.

Mer i morgen.
                    never enough!

Comment

skal gå bra med polyester og flispledd så lenge du maskerer godt, men er jo flere muligheter for å få det tett
                      VW Golf 4
                      Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                      Simen Sormbråten

Comment

Portarbeid igjen. Har fått til en ganske glatt og jevn avrundig, kunne kanskje vært større, men det var hva jeg hadde plass til. Jeg brukte avrundede lister utenpå baffelen. Disse er limt på med tech-7 samt spikret med forborrede hull.

Overgangen og hjørnene er sparklet 4 omganger for å få bort mest mulig ujevnheter. Ordentlig farge kommer senere, foreløpig er den bare grunnet to strøk.

never enough!

Comment

Dette så jo veldig fint ut Skal ikke bare ha porten hvit da?

mvh kim

Comment

Originally posted by kimafro View Post
                            Dette så jo veldig fint ut Skal ikke bare ha porten hvit da?

mvh kim
                            Næh. Det blir for enkelt. Har fått laget opp top coat lakk i samme farge som rødfargen i LIB-logoen! Tenkte porten skulle matche elementene. Hvor bra det blir til slutt er jeg spent på. Jobber litt med det elektriske i dag.
                            never enough!

Comment

I går kjørte jeg en tur. For jeg måtte kjøpe kabelsko. Og så hadde jeg en god grunn til å spille høy musikk.
                              Fin utsikt.

Trengte påfyll for å lage ny sikringsholder.

Tror ikke det blir noen premie for best utseende akkurat, men det ble ryddigere og bedre. Nå trenger jeg sårt noen som kan hjelpe å lage buss-bar til jording. Det gikk dårlig å putte 6 kabelsko på bolten jeg har jordet i !

"Høyttalerterminaler". god stemning!

Loddet opp endene på alle småkabler, ble lei av at det var en kamp for å få montert dem skikkelig i forsterkeren.

Har ihvertfall forbedra organiseringen litt, men er nok ikke helt fornøyd med hvordan det er lagt opp enda.
                              never enough!

Comment

Trenger da ikke å være så kritisk. Syntes dette så meget pent ut jeg
                                Du kan jo lage et deksel til slutt bak når du føler for det da. Er bare et luksus problem.
                                Du skal vel ha skinner over alle batteriene sant? Er bare å prøve å fa tak i noen lange kobber skinner og borre NØYE hehe
                                Det med jordinga er ikke så gale tror jeg. Liten kobber skinne bit og borre opp så den passer jordings bolten din. så er det bare og borre opp i skinna og gjenge opp til m8-m10? Litt mere jobb med de store skinnene

mvh kim

Comment

Working...
                                X