Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usivilisert: 4 x 15" vegg i Pajero

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stickers må til.

Fant ut jeg måtte ha en rask løsning for å fikse opp gulvet foran veggen. Dette fordi orginal gulvmatte er tatt ut, i likhet med en stor haug med annet som orginalt sitter baki bilen. Det var nødvendig å dempe litt i karroseriet her før jeg la på "gulvet".
    Lagde enkelt opp en 12mm MDF-plate som ble kledd i matchende stoff som bilens orginale interiørmatte. Skal handle noen svært bolter så den blir skrudd i orginale setefester i gulvet. Ikke noe fancy men det skapte et mer ryddig innttrykk.

Er fortsatt litt usikker på om, og evt hvordan, jeg skal skjule de fine sølvfargede hjulbuene på en enkel måte. Har tenkt på å støype en rund glassfiber-form rundt, som deretter festes til gulvet og kan trekkes. Det står uansett ikke på toppen av prioriteringslista.
    never enough!

Comment

• Du er en dyktig håndverker.
      ?

Comment

• detta så jo bra ut. Hva med litt spray lakk på dempe mattene? du kunne jo trekt de med stoff også. Bare sprayet på spray lim og trekke på eller evnt skai

mvh kim

Comment

• Originally posted by Question mark View Post
          Du er en dyktig håndverker.
          Jeg vet ikke helt om det var sarkasme. Så jeg satser på at det ikke var det Det setter jeg kjempestor pris på! Jeg er jo faktisk egentlig en halv-akademisk-banditt med seks år på høgskole... Så hvis noen synes jeg klarer å få til noe praktisk er vel det er bra kompliment!

Kim: Tror du er inne på noe. Jeg har nok tenkt alt for avansert. Kanskje kontaktlim og teppe vil funke bra egentlig.

Anyways.
          Har mekka en fordelings-skinne (eller bus bar på nynorsk) til jord. Fikk tak i noen greie kobberskinner hos en lokal elektroinstallatør. Den var en ordentlig drittjobb å få borret hull i - men det gikk til slutt. Tror de er ca 5mm tykke og 5 cm bredde. Kappet av en mindre bit som jeg borret opp og bruker som "foring"/stoppskive under enden av skinna. Dette for å ha maks kontakt samtidig som det er plass nok på undersiden av skinna til hodene på boltene.

Test

FØR

UNDER

ETTER

never enough!

Comment

• Da har jeg fått dempa litt i karroseri i bakdørene, grundig i dørtrekka bak samt litt foran i kupeen. Sistenevnte var forferdelig å komme til siden jeg ikke monterte ut seter, fikk likevel stappa inn to-tre lag silent coat der hvor jeg kom til. Har igrunnen ikke bilder for det er piss-kjedelig.

Synes det gradvis flytter litt mer og mer luft nå. Har nok en sammenheng med litt bedre oppmykning av elementene.

Her er et par korte klipp fra da jeg bare måtte dra på litt etter jobb i dag.
            http://s743.photobucket.com/user/kns...e9144.mp4.html
            never enough!

Comment

• Ser ut som det rister bra der

Blir bedre og bedre det her

Comment

• Rått dette her tror nokk det vill spille bedre å bedre
                2 loud

Comment

• Nav: takk. ja det kommer seg absolutt.
                  Lyd: rister greit, men har trolig mye mindre flexing enn deg i tak, bagasjedør og frontrute - aner ikke hvorfor. Ikke at det er noe problem da, hadde jeg bygd for å spille for de utenfor hadde høyttalerne jo vært på utsiden .
                  never enough!

Comment

• Originally posted by bass-freek View Post
                    Nav: takk. ja det kommer seg absolutt.
                    Lyd: rister greit, men har trolig mye mindre flexing enn deg i tak, bagasjedør og frontrute - aner ikke hvorfor. Ikke at det er noe problem da, hadde jeg bygd for å spille for de utenfor hadde høyttalerne jo vært på utsiden .
                    Jeg har mindre bil, og subbene er kanskje 30 cm fra taket, og taket har jeg ikke lyd-dempet noe..blir det samme "problemet" med bassportene og bakluka

Men jo mindre flex = MER DB

Flex er morro det, og skjønner at du vil få til mer av det.. men er vel bedre lyd og db om man har bygd såppas solid at man unngår det slik jeg har forstått det

Comment

• Nå har jeg nesten brukt opp hele 4m2 bulken, satser på mindre skrangling inne og utenfor Har fortsatt ikke dempa gulv og tak, blir for mye jobb for meg :/
                      ?

Comment

• Originally posted by Question mark View Post
                        Nå har jeg nesten brukt opp hele 4m2 bulken, satser på mindre skrangling inne og utenfor Har fortsatt ikke dempa gulv og tak, blir for mye jobb for meg :/
                        Ta deg tiden som trengs! Det er et gammelt jungelordtak som sier "når Far blir sint på dempemattene bør alle holde seg unna" (sånn tenker ihvertfall jeg. Tror jeg har mellom to og tre av de bulk-pakkene i bilen, kunne sikkert hatt inn et par pakker til lett . Taket ER viktig.
                        never enough!

Comment

Ta deg tiden som trengs! Det er et gammelt jungelordtak som sier "når Far blir sint på dempemattene bør alle holde seg unna" (sånn tenker ihvertfall jeg. Tror jeg har mellom to og tre av de bulk-pakkene i bilen, kunne sikkert hatt inn et par pakker til lett . Taket ER viktig.
                          Får vel kjøpe meg en 4m2 pakke til da, men blir nok ikke før til neste omgang
                          ?

Comment

• Nå har jeg startet på deksler som kommer ved sidene av kassa og forsterker på baksiden av veggen.

Foreløpig estetisk montert med teip!

Super ghetto-voltmeter erstatning ettersom det jeg har tok visst kvelden.

Hva skjer egentlig her?

Can-trick video anyone?
                            never enough!

Comment

Can-trick video anyone?
                              Javist!

tifingstegn

Comment

• http://s743.photobucket.com/user/kns...dd2c6.mp4.html
                                Last edited by bass-freek; 25-05-2013, 19:07.
                                never enough!

Comment

Working...
                                X