Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usivilisert: 4 x 15" vegg i Pajero

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Batteriene er linket med 50mm, kommer ikke til å lage skinner direkte på dem i denne omgang, det er nesten for trangt til at det går ann å endre så mye mer der nå.
    Prøver å skaffe meg litt skinner likevel til jording blant annet.

Et lite men kanskje dumt spørsmål:
    Hvis jeg vil legge opp en bus-bar til pluss som ikke er på batteripolene (3x50mm-kabel mellom batteri og skinna); må/bør det jordes før denne eller holder det med fra bus-bar til forsterker? Forutsatt at kabel-lengden er 30cm fra batt til skinna. Jeg er ingen elektriker og har ikke tenkt å ta sjansen med noe dårlig kabling! Lurer bare på om det er en fryktelig dårlig ide for dette kunne forenklet litt med tanke på tilkoblinger.

Anyways! Litt fremgang har skjedd:

1-2 lag med silent coat i dørtrekkene

Har også skrudd ut alle elementer for å få gjort en del utbedringer. Slik som litt avrunding av baksida på baffelen. Har også lagt godt med polyester der, da det ikke ble gjort innledningsvis. Er lettere løsemiddelskada og skal ikke leke med kjemikalier på en stund nå tror jeg.

INSPEKSJON, med kamera - når man ikke vil ha mer polyester i hår, skjegg eller ansikt...

Hadde jeg gått til en frisør i dag så hadde jeg nok blitt anmeldt for attentatforsøk!

- Og en liten preview på porten som jeg nå begynner å bli fornøyd med selv:
    Last edited by bass-freek; 06-05-2013, 22:39.
    never enough!

Comment

Er så morro prosjektet her..!

Ser solid og bra ut dørtrekkene, viktig med lyd-demping
      Og porten blir jo bare TØFF..!

Bruker du ikke maske når du holder på med polyester ? prøvde polyester for første gang nå nettop, og fyy fader for en lukt!
      Lukta blir værende i bilen i ukesvis

Comment

Originally posted by lyd View Post
        Er så morro prosjektet her..!

Mange takk. koser meg veldig nå mens jeg har noen fridager.

... Maske? Nei! Meeeen neste gang skal jeg bruke det, nå er det nok. Og ja det lukter litt frekt i bilen, men det går stort sett over etter en stund!
        never enough!

Comment

Polyester lukter jo godt. Meen blir jo litt svimmel av og holde på i lengden. Men hender jo at en får ideer om bygging og diverse. Under løsemiddel økten. Hehe
          Må si du er nøye mr. Bass-freek veldig noye og solid bygg

Mvh kim

Comment

Veggen spiller bra. Bilder og video kommer. Må bare trene den forsømte kroppen min litt først.
            never enough!

Comment

Jeg tok litt bilder i dag siden jeg endelig fikk satt inn elementene igjen.
              Har slipt og malt et strøk inni kassa for å få det litt smooth igjen, men det er ikke så spennende igrunn.
              Det er ganske mye kosmetisk som gjenstår fortsatt. Platene på sidene og i toppen er ikke festet opp etter tettet i det hele tatt, bare trykket på plass på bildene. Gulvet foran veggen skal selvsagt trekkes og ordnes skikkelig.

En kjapp video som viser et beskjedent t-shirt-trick.
              http://s743.photobucket.com/user/kns...ef7ec.mp4.html
              never enough!

Comment

Du smiler bredt nå eller?
                Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Originally posted by Jørgen View Post
                  Du smiler bredt nå eller?
                  Ja smiler gjør jeg stort sett Jørgen men det er definitivt mye å hente lydmessig enda!

Hadde noen sidevegger på kassa som trengte en liten oppstramming. Jeg vet dette ikke er den beste løsningen, men det kan da ikke skade (bortsett fra at det var groteskt mye jobb da)!

I starten syntes jeg ikke det hadde noen positiv effekt...

Men så festet jeg dem litt bedre, de er selvsagt skrudd fast i hverandre mellom hver lekte også.

Det skal godt gjøres å se dette utenfra, men her står det en lyskaster på innsiden.

Maskering før jeg skummet fast "pynteplate" til C-stolpen

...alle liker vel å betrakte ting bakfra?

Litt dårlig bilde her, men man ser fugen med byggskum, det ser ikke mye ut, men det er en del og det ekspanderer jo godt - Har i tillegg masse Tech-7 i skjøten inn mot kassa. Så er den skrudd fast i en lekte innledningsvis.

Skal få tatt noen "etter" bilder også hvis resultatet ble greit. Første gangen jeg gjør dette så det er litt eksperimentielt kan man si.

Oh and....

STICKERS...
                  never enough!

Comment

Dett ser bare bedre og bedre ut. alle stickers går vel kun på kassa. hehe

mvh kim

Comment

Herlig pågangsmot du har ang dette prosjektet. Hadde jeg sett denne tråden når du starta med bygget, så skulle du fått låne alt av verktøy hos meg.. Men, begynte dessverre å vandre på forumet her denne uka, etter ett par års opphold.
                      Sture Vedal

Comment

Chin:
                        Jeg la merke til at du plutselig dukka opp. Og at jeg hadde sett navnet ditt før! Pågangsmot ja... Får aldri fullført hvis jeg ikke knuser på. Snuser jo på mer power nå .
                        Lysten på demo i helga? Så kan jeg sikkert få noen tips selv om det begynner å nærme seg ganske ferdig med selve veggen .

Kim: nei mesteparten på bilen. Bilder kommer når jeg får gjort litt polish og voksing. Noen som har erfaring med poleringsmaskin til under tusenlappen?
                        never enough!

Comment

Hadde vært rett så trivelig å fått litt ordentlig lydtrykk inn i øra igjen.. Er lenge siden jeg satt i en bil med ordentlig bass.

Jeg er i full gang med å pusse opp bad, så om du er på kjøretur i helga, så bor jeg på Seternes, gården som ligger ved Setervannet på sørsiden. Sving bare innom å bank på om Trooperen min står utenfor.
                          Sture Vedal

Comment

Ah hyggelig, okei - da gjør jeg sikkert det! Så får vi se om du synes det er nok bass .
                            never enough!

Comment

Kan ikke forestille meg noe annet. Bør bli nok bass... Når det er sagt.... Blir det noengang nok? :-)
                              Sture Vedal

Comment

Den poler maskina til 499 på biltema fungerer veldig bra. Vrukte dog ikke pads fra biltema.
                                Og meguiars carnuba voks så blir det bra. Bilen min så ny lakkert ut etterpå
                                Hvis du trenger rubbing så er mirca compound meget bra.

Mvh kim

Comment

Working...
                                X