Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usivilisert: 4 x 15" vegg i Pajero

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nope, ikke gjort noen nye målinger enda. Jobber både med dører og å gjøre det litt mer presentabelt baki. Bilder kommer snart! Dsp kom i posten i dag, har bestilt 5,5m ai-net kabel for å få montert den slik jeg vil.

Har ikke gjort noe som skal tilsi at det spiller høyere enda, men skal bytte ut batteriene foran og sette gain med DD-1 da tenker jeg det blir en liten økning forhåpentligvis!
    never enough!

Comment

• Alpine DSP?
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

• Originally posted by Defus View Post
        Alpine DSP?
        Pxa-H100 ja. kjøpte Av Lyd på ultratilbud. Vet dette ikke er rolls royce, riktignok men vi får se hva jeg får til.
        never enough!

Comment

• Å kalle PXA-H100 en DSP er vel å dra strikken litt langt?
          Den måler og gjetter litt på noen innstillinger, kanskje funker det, mest trolig blir det noe bedre (enn å ikke gjøre noe)
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

• Originally posted by ugn View Post
            Å kalle PXA-H100 en DSP er vel å dra strikken litt langt?
            Sikkert sant nok det (det er en prosessor), men den trenger ikke å være state of the art til den prisen jeg betalte for at jeg skal bli fornøyd. Det er først og fremst eq og aktiv deling jeg er ute etter.
            never enough!

Comment

• If you prefer to do sound tuning yourself, the processor provides various manual tuning functions.
              Ah, trodde ikke den hadde manuelle muligheter.. men daaa så
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

• Nå har jeg fått gjort litt mer arbeid på dører. Dette er jo rett og slett ufattelig tidkrevende. Den ekstra vekta og det faktum at jeg ikke har et avlukket kabinett til 8" gjorde at jeg måtte sørge for at de støpte dørtrekkene sitter bom fast i døra. Med disse elementene vil det ikke bli mulig å støpe lukka kabinett med mindre jeg sager bort halve døra eller er villig til å la elementene ta opp mesteparten av beinplassene foran!
                Anyway; kjøpte meg et aluminiumsrør (egentlig en stang til dusjforheng!) som hadde innerdimensjon som passet mitt behov...

Etter å ha borret opp hullet fylte jeg det igjenrundt hullet med et lass av glassfibersparker og trykket fast en stoppskive på toppen.Dette for å sikre et solid fundament omkring hullet. Rør-biten fungerer som en forskaling som sikrer forsenkede bolter og muttere som holder trekket fast i døra. Det viste seg å funke supert, men måtte borre opp på nytt for å få igjennom gjengestengene.

Etter flere timer med sparkling og sliping så det slik ut.

Jeg la en stripe med dempematte rundt kanten på undersiden av av dørtrekket for å prøve å skape en tettest mulig overgang, om ikke annet vil det kanskje hindre eventuell vibrasjonsstøy.

Til slutt et bilde av nyankommet pakke som inneholder alpine kabel mellom spiller i PXA-H100 . Justeringsmuligheter; Here I come!!!

never enough!

Comment

• bare kom til å tenke på det, har du festet ringen elementet sitter i direkte i døra på noen måte?
                  VW Golf 4
                  Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                  Simen Sormbråten

Comment

• naaaaaaaaais!!
                    FI SP4
                    LIB
                    Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
                    DD4LIFE

Comment

• Oi, se her ja. Meget pent arbeid.

Comment

• Originally posted by simso View Post
                        bare kom til å tenke på det, har du festet ringen elementet sitter i direkte i døra på noen måte?
                        Ser ut til at MDF-ringene ble festet i det støpte panelet:

Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

• Skal legge ut et bilde av baksiden på dørtrekk som forklarer bedre enn tusen ord. Jeg er åpen for andre metoder å gjøre dette på for all del.

Tar meg den frihet og legger ut et par bilder fra en kar som virkelig har lagd fine dører. Dette er "Pug 306en" som TheCharger her på forumet har bygd.

Selv om disse ikke er ferdige er det utrolig godt håndtverk!

Her er hans substage slik det så ut for et par uker siden. Dette leverer enormt med trykk tett på 150-tallet med latterlig lite effekt. Tror han har rundt 2x2,5KW RMS totalt på subbene.

Til sist en liten preview på "Operation Nice Ass" - litt kosmetisk opprydding som pågår hos meg.
                          never enough!

Comment

• Ser meget gjennomført ut, godt å se at ting blir lagd for å holde, ikke for å bli fortest ferdig. Stå på videre.
                            Mvh Julian Sommer
                            Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

Comment

• Originally posted by Jørgen View Post
                              Ser ut til at MDF-ringene ble festet i det støpte panelet:

så dette selv, men poenget mitt er om de mdf ringene er skrudd direkte i metal i døra og ikke via dørpanelet, det jeg ville ha startet først og fremst med, og mulig forsterke det omerådet som dette blir botet fast i
                              VW Golf 4
                              Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                              Simen Sormbråten

Comment

• Originally posted by bass-freek View Post
                                Nope, ikke gjort noen nye målinger enda. Jobber både med dører og å gjøre det litt mer presentabelt baki. Bilder kommer snart! Dsp kom i posten i dag, har bestilt 5,5m ai-net kabel for å få montert den slik jeg vil.

Har ikke gjort noe som skal tilsi at det spiller høyere enda, men skal bytte ut batteriene foran og sette gain med DD-1 da tenker jeg det blir en liten økning forhåpentligvis!
                                DD-1 er genialt! Trur jeg nevnte for deg at jeg gikk opp 1db + bare med å få synkroniseret alt :-)
                                Vilken batterier bruker du nu da ? Har du stort spenings fall under spilling da ???
                                150 km/t Problem............150 DB No Problem.............

https://www.youtube.com/watch?v=tLa23-jOq4E

Comment

Working...
                                X