Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usivilisert: 4 x 15" vegg i Pajero

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lik Huseby Lyd & Design på fb. Legger ut bilder der fortløpende.
    Ville flyttet kassa så langt frem mot veggen som mulig jeg. Har jo en god del å hente der både til mer batteri og større kasse.
    Gjør som meg og lag kassen med to forskjellige porter så har du gromlyd til daglig bruk/show og høy db på drag.
    sigpic

Comment

• Oppdatering.
      Begge dørtrekk 99% ferdig og spiller flott. De henger greit med på vanlig musikk.

Ny plan.
      Oppgradere det elektriske litt med bl.a to stk odessey 2150 til, da kan jeg pushe litt hardere uten å tenke på spenninga.
      Rive gammel vegg. Trolig selge 15". Bygge ny vegg!

Ble til slutt bra fornøyd med veggen, spesielt siden det var min første. Har lært utrolig mye av det. I neste runde er foreløpig plan å bygge mer praktisk, utnytte plassen bedre for å få minst hundre liter til. Større port. Fire stk 18" elementer mest sannsynlig. Beholder de samme forsterkerne, de duger bra og kan fint drive det meste som er aktuelt å kjøpe inn. Dessuten er det poengløst med mer forsterkere uten enda en dynamo, og DET vil nok koste mer enn fornuften tillater per i dag.

Jeg har ikke målt noe høyere enn 151,9db med dagens bygg, mener det skal være godt for rundt 0,5-1db til, med mer justeringer. Ambisjonen med ny vegg setter jeg til beskjedne 155. Tror det skal være mulig med "bare" 14.000W på subbene hvis jeg bygger bedre! Ikke sikkert jeg klarer det, men man må jo ha litt å strekke seg etter.

Mulig jeg går i en slik retning for utforming av neste bygg.

Edit: post nr 600
      Edit2: dette bygget skjer først om 6-7mnd grunnet jobb. Da vil jeg ha litt ferie som selvsagt bør brukes på lange dager med bygging av vanvittig lydanlegg! Mye planlegging frem til da...
      Last edited by bass-freek; 30-03-2014, 23:00.
      never enough!

Comment

• Nå er det ikke så lenge til de 6-7 månedene er over

Hvordan er planene mot neste sesong?

Comment

• hva med noen bilder av prosjektet i sin nåværende tilstand?
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

• Originally posted by zxsonnyxz View Post
            Nå er det ikke så lenge til de 6-7 månedene er over

Hvordan er planene mot neste sesong?
            Fortsatt litt tid igjen. Planen er litt mer menbranareal og et bedre bygg. Utskiftbar port og høyere tall er også målsetninger.
            Har ikke bilder på photobucket av dørene, de ble ok, men vurderer litt utskiftninger der til våren.
            Har begynnt å handle noen småting, bilder kommer...
            never enough!

Comment

• Jeg kom over noen gamle bilstereokataloger fra HiFiklubben her forleden i forbindelse med opprydding. Disse er fra 96-97.

Om 8" Boston Acoustics Pro series skriver de at den skal tåle belastning på 200W og bortimot 120db lydtrykk! Jeg husker godt hvordan jeg absorberte slike kataloger dengang. Da var det ikke noe youtube med tutorials for å si det sånn.
              never enough!

Comment

• en herlig opplevelse å lese denne fra begynnelsen. du har gjort en kjempe jobb og det er spennende for en newbie som meg selv å lære fra dere.
                The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

Comment

• Selger du di hi fi klubb bladene? Betaler godt, hvis de er i god stand.
                  VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

• Originally posted by Tommen View Post
                    Selger du di hi fi klubb bladene? Betaler godt, hvis de er i god stand.
                    Begge er dine for en samlet symbolsk pris av 100kr inkl porto!

Jeg sparte dem egentlig som en kuriositet, det ene er i god stand, i det andre har jeg klippet ut et par produkter tydeligvis!
                    never enough!

Comment

• never enough!

Comment

• Du kjente den vonde følelsen da du satte saga i kassa? Kan tenke meg det har gått en del stygge ord ved demontering. høhø. Morrå å se at du begynner på igjen. Har du fått solgt elementene dine?
                        Skal du bruke den hjul brønnen som kasse plass? Eller blir det fortsatt batteri bank?
                        Skal bli moro å følge med på dette prosjektet her. Er moro med folk som bygger ekstremt

mvh kim

Comment

• Ja det var ingen hyggelig affære å demontere alt. Begynnte med en illusjon om at det hadde en hensikt å skru ut skruer, men ingenting ville rikke på seg. Metodene ble mer og mer agressive og brutale ettersom timene gikk.
                          Ja det blir batteribank i den brønnen (den er til seter, ikke hjul) bak. Vil ikke røpe altfor mye da blir liksom all spenninga borte, men det blir noe annerledes denne gang... Og forhåpentligvis morsomt!
                          never enough!

Comment

• gleder meg til fortsettelsen (byggingen)

Mvh
                            Harald
                            The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

Comment

• Se her ja... Her skjer det ting. Si fra om du er i Finnsnesområdet en dag så tar vi en kaffe i fabrikken.
                              sigpic

Comment

• Originally posted by hberg View Post
                                gleder meg til fortsettelsen (byggingen)

Mvh
                                Harald
                                Takk, jeg også!
                                TheCharger: jeg kommer nok en tur i løpet av de neste to tre ukene. Er spent på å se hva du har fått til. Dessuten kommer jeg til å trenge å teste på termlab etterhvert engang også. Denne gangen skal jeg prøve å vente litt med finish til det låter slik som det skal.

I dag har jeg gjort kjedelige ting som å legge opp mer/bedre strøm. Det tok mesteparten av dagen, men folk har jo sett ledninger og undersiden av en bil før.

Restene av den gamle veggen gikk på fyllinga!

Bytter ut batteriene foran, hittil har jeg brukt bilens orginale. FYSJ!!

Bedre med Odessey og sexy terminaler.

Måtte improvisere ny sikringsholder-holder (!)
                                never enough!

Comment

Working...
                                X