Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usivilisert: 4 x 15" vegg i Pajero

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Denne: http://m.clasohlson.com/no/Velleman-...loskop/36-4802

Og et nytt (dersom ditt tuller) multimeter gjør samme/bedre nytten enn og legge igjen pengene dine hos meade designs, han får vist nok.

Hehe, hver gang du kommer med et punkt imot, så har eg medisinen for det
    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

• Originally posted by bass-freek View Post
      den var bar nesten like fleksibel som kvinnegruppa Ottar, og resultatet ble nok omtrent like innbydende.
      Holdt på å blåse vann på alt av tastatur og skjerm her på jobb!
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

• Artig å ha deg innom på besøk. Panseret mitt er det brukt 3M sin folie (samme som Haakon har der) og det vil ikke være no problem å legge det på den plata di. Gutta i lokalet ved siden av meg driver med bilpleie og foliering så jeg kan få dem til å komme med en mening og pris neste gang du er innom.
        sigpic

Comment

• Her kommer en oppdatering. Har gjort ferdig porten. Ihvertfall nok til at jeg ikke gidder å jobbe noe mer på den akkurat nå. Den er ikke perfekt men det begynner å bli litt i kaldeste laget for perfeksjonisme her nå. Har også fått trekt opp den ene siden av baffel, det ble faktisk okei.

3cm diamenter PVC rør ble forsiktig limt fast langs kanten.

Forsterket litt i skjøten.

Sparklet den fast.

Etter en shit load med sparkling og pussing.

Deretter ville jeg gjøre noe annerledes. Hadde vært lettest å bare lakke den hvit, ikke noe galt med det. Jeg ville ihvertfall prøve en ting... Så jeg lakket over noen lag med ny farge. Deretter maskerte jeg den opp med nett.

Dette ble lakkert over med hvitt. Og deretter ny maskering.

Da ble det sånn.

never enough!

Comment

• Ja også har jeg dytta inn to gjengestenger 16mm.

Ikke så veldig spennende egentlig. Med kanskje viktig.
            Baksiden:

Driver fortsatt og funderer litt på hvordan jeg skal få det helt tett fra veggen og framover, det vil ha stor betydning for hvor høyt det her egentlig spiller. Jeg innser at det er vanskeligere å få det tett med min C 1/2-vegg enn den forrige.
            never enough!

Comment

• Den lakeringsjobben ble fin
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

• Hadde ikke lov å skrive så kort innlegg så måtte fylle ut litt, men jeg er målløs og bøyer meg i støvet!

Comment

• Dette blir kjempe bra! Stilig port

Comment

• Det her er jo helt rått!
                    Men mye og ta hensyn til med et så stort bygg for og oppnå best resultat.

Comment

• Takk folkens. Det er lov å si at man ikke liker det, at det ser ut som jeg har kløyva en klapperslange og limt den fast på veggen. Jeg synes iallefall det ble litt artig.
                      Holder på med en skikkelig drittjobb, fasilitere for montering av midbass og kompsett forsterkere baki. Bilen er IKKE symmetrisk, bilder kommer så fort det ser litt mindre ut som en en bande med landeveisrøvere har slått leir baki der.
                      never enough!

Comment

• Forsterkere til subwoofere koblet opp.

never enough!

Comment

• Rått!!!!
                          Bruker du sky high kabler?
                          It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                          Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

• Nei ikke SHCA kabler, bare terminaler, sikringsholdere, krympestrømper og litt sånn. Hadde en god mulighet for å handle litt fra USA og kunne ikke dy meg hehe.
                            Kabler er nesten kun LIB. Hvis jeg noen gang skal bygge noe stort igjen kommer jeg til å drite i å bruke sikringsholdere, det er litt bortkasta. Man kan jo bare lage noe selv eller med hjelp, som blir mye mer praktisk, og muligens finere.
                            never enough!

Comment

• På tide med en update!
                              bilstereo pensjonist!

golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

Comment

• Originally posted by rfboy View Post
                                På tide med en update!
                                Ja jeg vet!
                                Kan si såpass at det er lyd. Den er en god del mer voldelig enn forrige vegg! Det låter ganske morsomt. Desverre har dørene og dørtrekk begynnt å støye ganske mye med vibrasjonene, mer demping i horisonten. Tilogmed den forhatte varebilveggen har rottet seg mot meg, kan skru opp på enkelte låter og skru ned raskt igjen og fortsatt se hele gitteret står og svinger i ettertid. Tuning peaker nok på ca 32 hz, lurer på å heve tuningen litt ved å sette inn enda litt mer avstiving b.la i porten. Målet jeg gikk for var ca 34hz.

Mine oppgraderinger på strøm-siden har virkelig også gjort underverker. Kan spille veldig høyt på skikkelig krevende låter (ikke absolutt max naturligvis) tilsynelatende i det uendelige sålenge det er litt turtall.

Veggen er ikke helt tett enda, det gjenstår en del knoting for å få det bra. Videre er elementene langt fra innspillt, de er knallharde og jeg har bass nok til å trives godt før det er noe synlig bevegelse i de åtte elementene.

Ettersom det plutselig ble "litt" kaldere her jeg bor, samt jobben krever litt så har byggingen stoppet opp midlertidig. Men jeg satser på å ha litt flere bilder og sikkert video klar neste helg. Hvem vet om ikke jeg kan få målt noen innledende tall på TL også, så får jeg sett hvor langt jeg er unna målet på 155.
                                never enough!

Comment

Working...
                                X