Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usivilisert: 4 x 15" vegg i Pajero

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Takker for det.
    Får prøve å ordne med en måling snart. Det flytter iallefall greit med luft selv på litt fornuftig volum, det var jo et viktig mål denne gang .
    never enough!

Comment

• det var utrolig rått å se den videoen.

Gratulerer så mye

mvh
      Harald
      The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

Comment

• Disse dempemattene er STORE.

Det viste seg at dørtrekkene i bakdørene allerede var dempet 1-2 lag. Derfor ble det nå lag nummer 2-3, i tillegg klistra jeg igjen de orginale høyttaleråpningene i dørtrekkene. Tanken var å prøve å forhindre at luftgjennomstrømning ut i disse dørene. Sannsynligvis kommer jeg til å prøve meg frem med mer demping i selve døra etterhvert.

never enough!

Comment

• Var dette 4m2 med demping, og ville det holdt til to lag på to bakdører av samme størrelse?
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

• ja jeg tror det holder til bege bak døren dine
            MVH Mats S. Erdal

Comment

• Originally posted by Defus View Post
              Var dette 4m2 med demping, og ville det holdt til to lag på to bakdører av samme størrelse?
              Neda, dette var knapt to plater utav ti stk i pakka. Skulle tro at 4m2 holder plenty til fulldemping av to dører inkludert dørtrekk.
              never enough!

Comment

• Takker Da tror jeg at jeg trenger to slike pakker til bakdører og bakluke
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd

Comment

• Demping av disse dørtrekkene ga en knapt merkbar forbedring i støynivå. Her må det mer eksperimentering til for å finne vibrasjonssyndere. En ting som er merkbart er vekta. Som synlig på bilden under henger jeg ganske tungt med ræva for tiden...

Løsningen blir å bytte dempere, det skjer nok ikke før til våren. Men siden jeg skal kjøre helt sør i landet til sommeren er det ikke noe annet valg. Har sett meg ut et hevesett fra Norsk Offroadteknikk som skal kjøpes.

Slik ser fremdørene ut i dag, er igrunnen passelig fornøyd med dem til å være første gangen.

Tenkte jeg skulle få trekt dørene en av de nærmeste dagene. Sort filt? Eller anbefales noe annet mer eksotisk?
                  never enough!

Comment

• Hva med å spraye på svart bed liner? Eller å lakke de svart blank? Svart skai? Syntes de dørene ser bra ut jeg. Men ville ikke trekt de med filt. Vil se ut som en ullsokk. Så fremt det er noe meget tynt trekk
                    Det er så symmetrisk at det føles som å kjøre i en oppover bakke hele tiden

Mvh Kim

Comment

• Hva med slik høyttaler deksel tøy som en eller annet bruke på frontsettet sitt en Toyota Verso ? *Husker ikke navn eller tråd akkurat i farten*

Sikkert den ekstra dempingen som ga deg gangster lean! *Ubrukelig setning bare slik at jeg fikk sagt gangster lean to ganger*

Comment

• Han har vel gitt bilen noe lilla hoste saft
                        Vet ikke hvordan fjærene er på bilen din. Men så Exo contrsltoS brukte noen "air bags" som du puttet mellom fjærene. Men på den bilen så går ikke demperene mellom fjærene. Skulle holde 500kg stk i hjelpe vekt
                        Men igjen. Stivere eller ekstremt stive fjærer burde gjøre susen. Skulle ønske air rides hadde vært lovlig i Norge. Hadde vært helt perfekt

Mvh Kim

Comment

• Det er korrekt at bilen har en ganske voldsom gangsterlean (men uten purple drank) Til tross for at veggen er flytta en del lenger fram.
                          Har tenkt med dette settet
                          https://shop.norskoffroadteknikk.no/...d7c240695121d7
                          Bare 9.000 kr for nye dempere og fjærer foran og bak, et røverkjøp...! De er bygd for 200kg konstant last, har en god del mer enn det, men det burde hjelpe godt.
                          never enough!

Comment

• Dørene dine ble kjempe bra ser veldig rent og pene linjer.
                            Digger dem

mvh
                            Harald
                            The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

Comment

• Takk for det. De er okei. Finish kommer etterhvert engang.
                              Har handlet meg en Audison Bit ONE og bluetoothmottaker slik at jeg kan streame lyd og overføre digitalt til DSP'en. Gleder meg som en unge til å få spotify i bilen igjen. Legal music here I come!
                              Hvordan iPad-integrering vil skje er ikke helt bestemt, dynabel selger 2DIN ramme til bilen, men jeg vet sannelig ikke helt om den passer. Tror jeg blir fornøyd etterhvert uansett.
                              never enough!

Comment

• Liker
                                It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                                Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

Working...
                                X