Har oppdatert mobilabonnementet for å bruke Spotify men mest for at kvaliteten er bedre enn det jeg har kjøpt tidligere
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Usivilisert: 4 x 15" vegg i Pajero
Collapse
X
-
Defus, det stemmer nok. Jeg brukte Spotify mye for rundt 4-5år siden og dengang var bitraten på musikken som var tilgjengelog offline ganske begredelig.
New toys:
Fikk til og med "hjelp" til å pakke det opp og inspisere varene.
Innsiden av BT mottakeren. Forsøkte å skru fast bakplata dens, men den plasten var litt sprø, så endte med å bruke limpistol. Undervurdert verktøy!
Som kanskje noen vet så brukte jeg ei lita 900w monoblokk på midbassene mine. Ikke optimalt. Den har fått ny lykkelig eier, og jeg jobber med å finne en grei liten 2kanaler som erstatning. Derfor mangler jeg midbass for øyeblikket.
Det tok meg 6-7 timer å få på plass Bit One, sette opp trådløs spilling fra iPad, og gjøre en veldig basic konfigurering. Alt jeg kan si er at, til tross for mangel på midbass, er jeg EKSTREMT FORNØYD. Det spiller mye bedre. Presisjonen er voldsomt forbedret. Det ble veldig forbedret respons, dynamikken er også bedre. Ingen antydning til susing, støy eller dynamolyder. Bare kjempegod stemning! Det spiller ikke noe høyere. Foreløpig. Men min DD-1 bør snart dukke opp og da skal jeg justere alt ørene klarer. Jeg er jo ikke akkurat noen SQ-fanatiker, men dette var moro.
Du vet du har gjort noe riktig når du bare blir sittende i bilen i over en time for å høre sang etter sang, bare fordi det låter kult.
Flere bilder kommer hvis jeg får en time med dagslys i morgen.Last edited by bass-freek; 04-01-2015, 00:27.never enough!
Comment
-
-
Vel, da kan jeg trygt si at jeg ikke fikk deg til og sløse penger hvertfall
Mitt spilte også mye høyere med denne løsningen, og det er nok rett og slett pga høyttalerene spiller rene toner, og ikke forvrenging og støy som kan komme fra hovedenhet, rca kabler og dilldall man ikke trenger.
Hvilken optisk kabel gikk du for? Tror at en god optisk kabel er også alfa-omega. Da den ikke består av kobber som leder uansett hvordan den er laget. Tror en optisk er glassbelagt innvendig, noe jeg tror har mye og si på renhet på lysbildet som skal igjennom.
Jeg skal som sagt sette mottakeren bak sammen med DSP, og da blir det ny kabel. Tror jeg går på Soundgarden og skaffer den.
Send meg gjerne PM med forklaring og evt bilde på hvordan du gjorde løsningen med strøm til mottakeren.
Jeg trenger en mer proff løsning på strømtilførselen når det skal flyttes bak.
StigA: Mottakeren er koblet opp via bluetooth til ipad, og fra mottakeren går det optisk signal rett inn i DSP, så med denne løsningen har han fjernet cd spilleren og fått en mye bedre løsning med REN lyd.Last edited by Larsi; 04-01-2015, 04:01.It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.
Comment
-
Originally posted by bass-freek View PostFikk til og med "hjelp" til å pakke det opp og inspisere varene.
Fint du er fornøyd Gleder meg til å få Mosconien i bilen min Og håper jeg også får et slikt øyeblikk i bilen min igjen[URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger
Comment
-
Originally posted by Defus View PostBarn som ikke har glemt jula ennå ?
Prosjektet går med snegletempo nå om dagen. Venter på tre pakker i posten. Fikk nylig bekrefelse på at min bestilling er sendt fra www.droppinzhcaraudio.com, 21 dager etter at de motok betalinga. Greit at det har vært jul, men tre uker... Ellers har jeg vært strålende fornøyd med priser, utvalg og kundeservice hos dem!
Har fått bestemt det meste om hvordan dash/midtkonsoll skal bli. Her er bare et par bilder under testing. (Sugekopp montert i frontruta). Venter på en 32gb iPad mini som blir ny headunit. Tror muligens jeg ofrer en decibel eller to med denne løsningen, det vil isåfall vise seg.
Har fått satt inn falskt gulv i det som er igjen av lasterommet mitt.
Innser at det ble litt mørke og iphone-kjipe bilder, skal skjerpe meg!never enough!
Comment
-
Hehe, thanx. Den er litt vill, men det koster å være kar. Bagasjeplassen er noe begrenset nå kan du si . Driver å vurderer ett lag med 2x4bjelker på bakveggen for å gjøre den enda mer død. Får se litt hva resultatene blir med dagens løsning først. Er ikke så fryktelig lysten på å rive ut forsterkerne og bygge om der enda. Det er lissom alltid mye som kan forbedres med et stort bygg.never enough!
Comment
-
Hvordan skal du modifisere pad n? Skal du støpe selv med nagneter? Eller blir det en skyve løsning? Hvordan blir det med lade kabel? Blir dette modifisert til bak pad? Mulighet til å koble lyden fra USB også?
Er meget nyskjerrighet på dette. Da jeg har tenkt tanken på i pad mini selv
Den gz forsterkeren så lekker ut. Blir den til diskant/ mellomtone?
Mvh Kim
Comment
-
Kim: støper selv såklart. Det er jo ikke avansert, men kravet til finnish er jo veldig høyt siden den blir så synlig montert! Jeg er igang heldigvis. Det blir sinnsykt tight. Skal prøve å få til helt flushmontert pad. Mulighet for å plugge på lader også, men ikke slider. Har magneter, men det blir litt tukling før jeg får det som jeg vil frykter jeg. Har ikke tenkt på noe USB nei, kjører blåtann på den.
GZ'en er til mellomtone og diskanter ja. Tenker å bruke gladen på midbassene siden den på papiret ihvertfall leverer mest effekt. Bilder kommer såklart! Skal ta meg tiden og få det fint, grunnet hard vinterkulde er dette igrunnen akkurat passe prosjekt for innendørs jobbing.Last edited by bass-freek; 24-01-2015, 18:49.never enough!
Comment
Comment