Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usivilisert: 4 x 15" vegg i Pajero

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jeg var på Setermoen i forsvaret hele 2014, hvorfor jeg aldri la merke til at du er ifra Setermoen irriterer meg nå noe jævlig! Grunnen? Jo, jeg skulle jo selvsagt spurt om å få høre!!

Uansett, drit kult bygg og kjempe messig jobba!!
    You know, Im all about that bass...

Comment

• Thnx!
      Ja synd du ikke la merke til det, da skulle du fått en demo osv. Jeg prøver å engasjere meg litt i den bilstereointeressen som er her for å si det sånn.

I dag har jeg konstatert at byggskum ikke tåler å stå ute gjennom vinteren her. To nesten fulle bokser wasted! Skulle prøve litt med å lage en fancy fuge for bra tetning der veggen møter sidedører. Nytt forsøk med bilder kommer senere. Kan ellers melde om at det spiller feiende flott i bassområdet, med noe høyere tuning enn sist, låter som det peaker midt på tredvetallet etter myyye innspilling. Midbassen ble ganske crap med den nye forsterkeren. Klarer muligens ikke å få nok effekt på den 8"subwooferne, (LIB monoblokka som drev dem i fjor var mer enn nok power) men kanskje det kan justeres frem med aggressiv antasting av gainkontrollen.
      never enough!

Comment

• Eller kjøre på med en til / eller en større forsterker?

Comment

• MKLars1: får ikke henta noe mer effekt i denne bilen uten større inngrep som ikke står på planen akkurat nå.
          Lyd: ikke målt skikkelig nei, men det kommer... Skal bare få gjort noen tweaks.

Når arbeidsplassen ser sånn ut kan man bli demotivert.

Bedre!

enda et ræva bilde av dash monteringen.

Klarer altså ikke å finne noen perfekt monteringsplass til den DRC'en (fjernkontrollen). Noen som har funnet på noe genialt her som jeg ikke har tenkt på?
          never enough!

Comment

• Ser bra ut, hva med modifisering av aske begeret?
            Kjenner til den rot biten der. Digg å ha det ryddig synd det med forsterker til midbass

Mvh Kim

Comment

• tråden din var så lang at jeg kanskje har gått glipp av dørene dine, har du ett bilde av hvordan fremdørene ser ut ?
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

• Originally posted by kimafro View Post
                Ser bra ut, hva med modifisering av aske begeret?

Mvh Kim
                Har tenkt på det ja, men askebegeret sitter rett foran girvelgeren, så ikke så smooth å komme til den egentlig. Ville uansett vært en grei liten del å modifisere fullstendig.
                Defus:én dør trekt om, ikke helt fornøyd. Tar nok begge på nytt muligens. Har 8"lib sub til midbass og 6,5"JBL GTI ettellerannet bassmellomtone med diskant orginalt i speilhus. Kan ordne bilder når det ser bedre ut.

Akkurat nå er dette status:

Noen gjester som har tatt plass ved middagsbordet .
                Jobber med utbedring i skallet og i porten. Var aldri helt fornøyd med finnishen fra tidlig i vinter. Det er arbeidskrevende, men nå er det god nok temperatur for en vår-renovering. Da blir den klar for sommeren!
                never enough!

Comment

• Inni hullet oppfor ipaden?
                  Evt så er beste løsning og ha den der det er enklest for deg og betjene den. Jeg plasserte min på gefylen og den er der enda. fin plass
                  It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                  Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

• dobbelsidig tape og smekk den rett under pad'en! :P

Comment

• Da har jeg trekt om de tre delene som utgjør flush-monterings fronten på veggen. Måtte også ty til byggskum for å skape en tettere overgang mellom fronten og døra. Her betaler jeg for at jeg har lagt baffelen foran C-stolpene. Det hele ble gjort med masse maskering slik at jeg endte med en liten myk fuge som ble trekt over med filt. Har også smelt filt på sidene av skallet for å hjelpe på det kosmetiske.

Kanten ser litt slurvete ut på dette bildet, men den følger nå døra ganske fint. Det viktigste er for meg at det ser brukbart ut forfra. Dørtrekkene bak er dempet med en shitload av LIB matter slit at de ikke skaper noe trøbbel.

Porten er også slipt ned, sparklet masse og lakkert på nytt for en mer enkel og minimalistisk finnish. Mer bilder og kanskje video kommer nok i løpet av helga.

Last edited by bass-freek; 08-05-2015, 21:50.
                      never enough!

Comment

• Dette ser kjempe bra ut! Håper jeg får oppleve dette monsteret iløpet av året, om det så må bli en roadtrip til Nord

Comment

• Det der så meget frekt ut bra utførs som ¨vanlig spent på hvor høyt dette spiller, hehe

mvh kim

Comment

• Litt for mye ... Er akkurat passe! (Musikk tips)
                            Ønsker å dele noen gode låter. Jeg er ikke så aktiv med facebook osv, så du får ingen delte spillelister. Dette er ikke noe Bass Mekanik og liknende plink plonk-musikk med sinustoner i bassen. Alt ligger innenfor Hip Hop, rap, traphouse, swishahouse eller chopped. Alt finnes på spotify. (Ikke noe bootlegs eller oppfordring til ulovlig nedlasting).

Har mye mer, så vil bli oppdatert. Kom gjerne med egne tips folkens, det er alltid kult å høre noe nytt!

Tech N9ne - Delusional
                            Rick Ross - Thumbin
                            Nicky Minaj - Champion
                            Kid ink - Bossin'up
                            E-40 - Poor man's hydraulics
                            The-Dream - That's my shit
                            Rich Gang - Tapout
                            Slim Thug m.fl - Welcome 2 Houston
                            Kevin Gates - John Gotti
                            Big Sean - I don't fuck with you
                            Tyga - Bang out
                            Nicky Minaj - All things go
                            I love makonnen - Tuesday
                            Ludacris - Call ya bluff
                            never enough!

Comment

• Kan jo legge med mine favoritter!

Jessie J - Nobody's perfect - Netsky Full Vocal Remix
                              J. Cole, Missy Eliot - Nobody's perfect (7/10 som har sittet i bilen har holdt på å drite på seg på 0:48, og nekter for at jeg bare har en singel 12")
                              Iggy Azalea, Rita ora - Black Widow
                              Krewella - Can't control myself
                              David Guetta - Dangerous (feat. Sam Martin)
                              Flux Pavilion - Do or die - Feat. Childish Gambino

Det er de jeg kommer på i farten som har mest trykk i bilen, oppdaga nå at jeg ikke har så mye med dyp bass :P

Comment

• Nice. Bra med noen bidrag på musikkfronten!

Liten video-demo (kvalifiserer muligens som towel trick):
                                http://i743.photobucket.com/albums/x...psr3k1fhu9.mp4

Fikk pusta litt liv i elementene i dag. Gjorde en oppdagelse; når 16 talespoler blir gode og varme så lukter det. Veldig.
                                Jeg måtte lufte og se etter om den magiske røyken var på vei... Men det gikk fint. Luktet bare som om noen hadde satt fyr på et høygravid stinkdyr innpakket i plast baki bilen min.
                                Last edited by bass-freek; 09-05-2015, 17:24.
                                never enough!

Comment

Working...
                                X