Announcement

Collapse
No announcement yet.

phoenix gold:prosjekt audi 80

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• phoenix gold:prosjekt audi 80

da er snart alt av utstyr kjøpt inn,noe mangler selfølgelig,men det viktigste og det som koster er kjøpt

noen bilder av racerbilen
    http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=4301

gamle bilder,eneste som er gjort siden bildene ble tatt,er å montere største bosch 1000 metringene,dårlig lys på så gamle biler,så ville ha litt bedre,hjalp også med 100w pærer.

eneste jeg vurdere å gjøre med bilen er å kjøpe nye felger,gå opp fra 15" til 16",men vil helst ha omtrent samme type felger(bbs)da jeg synes dem passer til denne bilen,+ at jeg ikke vil senke bilen,da jeg trenger litt høy bil for å komme frem her på vinteren.
    har hatt generasjon 3 honda prelude(1991)første og siste vinteren med den,så dro jeg av fangeren 3 ganger pga snø.

men over til stereon som skal inn i bilen:

har selvfølgelig tatt noen bilder av det jeg har

frontsett:hertz hsk 163

a stolpe deksler:

stor takk til anders,som bygget om dekslene mine
    bassere:hertz hxs 300d

forsterker til midbass:tru technology t-2.100

forsterker til mellomtone/diskant:tru technology t-4.65

eneste bildet jeg har av den,da den er i bruk i bilen nå,bildet er tatt under bygging i bagasjerommet for snart 2 år siden.
    forsterker til bass:tru technology hammer h1

kondensator:tru technology battery cap

spiller:alpine rb9812rb:
    http://www.alpine-europe.com/index.php?id=cda-9812rb
    regner med å bytte ut denne,så fort lommeboka tillater det

alt av kabler tilkoblingsutstyr,kommer fra evus,connection,stinger
    har rødt optima batteri nå,men merker at det er alt for dårlig for det anlegget jag har nå,så det skal byttes ut,har allerede fått tilbud på 2 stk Odessey PC1700:
    http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=534
    og de blir også kjøpt så fort lommeboka tillater det,regner med det blir etter helvetes månedene(jan,feb og mars)for da kommer alt som er av regninger,+ de faste.

skal ikke bygge dette selv,da jeg ikke har nok kunnskap(hadde sikkert fått til noe,men vil at det skal bli bra nå,ettersom utstyret er såpass bra)
    så har fått et anslag av installbay på hamar,så regner med at de skal få lov til å bygge litt,det som er tenkt de skal få gjøre,er å oppgrader kabler i motorrom,dempe dørene,bygge alt i bagasjerom,og justere lyden,men skal ikke ha noe konkuranse anlegg,eller utstillingsbil,men vil at det skal spille bra,med bra trykk.

ettersom jeg har en 1991 audi 80q(b3)så har jeg seterygg i metall,og bensintanken bak denne igjen,noe som ikke er så positivt.
    men har heldigvis skipose,så skal nok få litt lyd inn i cupen.

er usikker på hva slags spiller jeg skal gå for,noen tips på det?hva med dvd spiller?men ikke over 10k,kanskje det lønner seg å kjøpe en brukt spiller?
    alle av forsterkerene mine er kjøpt brukt,og synes knapt at dem er brukt.

synspunkter tas gladelig imot

beklager bildekvaliteten,bildene er tatt med se k810i
    volvo s60
    vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
    Member of VW Audi Club Norwegen

spennende det her da! bra potensiale i alt utstyret ditt, så blir sikkert knall!
    Prosjekt SQ Audi A3

Comment

Haha, ser stjælt ut
      Mvh
      Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by neptyr View Post

Haha, ser stjælt ut
        ihvertfall ikke av meg,da jeg har kjøpt den av hansi199 på forumet,mener han kjøpte den av engen
        volvo s60

Comment

haha, stjælt var det første som slo meg å

Comment

haha, den ampen hadde jeg kvitta meg med før jeg hadde politiet på døra

edit: hansi må ha et fryktelig stort forbruk av strømkabler hvis han alltid kobler av sånn der
            www.eirikaspaas.com

Comment

Må nesten beklage litt, jeg satte tydligvis igang forumtrollene..

Det ser veldig bra ut dette, utenom at jeg har Hertz langt opp i halsen og litt til Men gode ting har en tedens til å bli veldig populært

Og den TRU'n som ser "stjælt" ut, mmmmmmmm *lystpå*

Må bare få ut noen bilder av byggeprossesen, så er vi der!
              Mvh
              Rolf Try Nygård

Comment

egentlig så skulle jeg ha ed 7kv.2 midbass:
                http://www.edesignaudio.com/edv2/pro...products_id=33

men tror ikke jeg hadde fått plass til dem,+ at jeg fikk hakeslepp når jeg fikk vite fraktprisen på 2 stk fra usa,var litt billigere fra england,men fremdeles for dyrt.

så lenge det spiller pent,så kan det være proson for min del
                volvo s60

Comment

Du må aldri bestille direkte fra ED, må via ett firma eller en annen leverandør, siden de bruker sånn expressfrakt
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by phoenix gold View Post
                    egentlig så skulle jeg ha ed 7kv.2 midbass:
                    http://www.edesignaudio.com/edv2/pro...products_id=33

men tror ikke jeg hadde fått plass til dem,+ at jeg fikk hakeslepp når jeg fikk vite fraktprisen på 2 stk fra usa,var litt billigere fra england,men fremdeles for dyrt.

så lenge det spiller pent,så kan det være proson for min del
                    Jeg kan trøste deg med at i en dørmontering spiller den HV 165 L rundinger rundt det ED elementet.
                    ED 7Kv.2 er et subbasselement som er beregnet på å spille dyp bass i kasse.

Mvh
                    Dag Johansen
                    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

tror det skal bli bra med det jeg har kjøpt til nå jeg,om det blir montert/stilt inn rett.

men hva slags spiller anbefaler dere?har alpine 9812rb nå
                      volvo s60

Comment

detta blir bra Jeg har pioneer dvh-5900mp med ekstren skjerm(avd-w7900). i dashbordet på Audien min. å den er jeg veldig fornøyd med. koster 4 tusen for skjerm og 4 tusen for spiller
                        1991 Audi 80 2.0 Med Pioneer utstyr
                        (X)1994 Opel Vectra 2.0i
                        (X)1990 VW passat 2.0i

Comment

får se hvilken spiller det blir,men kunne ha tenkt meg en dvd spiller.

får vente litt med spiller,må kjøpe batterier først,går jo med endel penger der
                          volvo s60

Comment

var en tur innom installbay på hamar i dag,og da måtte det jo gå som det gjorde

kjøpte div små ting:

litt demping til bagasjerommet:

kabler til oppgradering i motorrom,rensemiddel til dempeplater,sikringer og ringkabelsko.

connection batteripolsko(2 +/2 -)og tsunami fordelingsboks som tar pluss og minus.

var også innom biltema og handlet litt,kjøpte varmepistol og loddesett,så jeg får laget noen kabler,sikkert ikke det beste verktøyet,men da står det i stil med eieren

regner med å få dempet bagasjerommet i påskeuka,og forhåpentligvis montert defa pakka,som jeg kjøpte før jul
                            volvo s60

Comment

da har jeg endelig fått begynt så smått i bagasjerommet.
                              fjernet alt som var der fra før,og startet med å rengjøre litt.
                              ikke akkurat det beste bagasjerommet å bygge anlegg i,men håper det blir bra til slutt.

ja,vet at bildene suger,men hadde kun mobil for hånden

på hjulbrønnene,så sitter det noe orginal demping,går det greit å bare dempe over denne?prøvde å ta det bort,men sitter som faen,skal det bort,så må det skrapes bort,og da blir det bare riper i lakken under,vet at det ikke blir synlig,men det blir ikke pent uansett.

var også en tur på installbay på fredag,og kjøpte litt mere splen,og hentet det ne batteriet jeg skal ha,det siste blir hentet etter påske.
                              volvo s60

Comment

Working...
                              X