Announcement

Collapse
No announcement yet.

phoenix gold:prosjekt audi 80

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Er det splen og vibroplast du skal ha i bunnen?
    Vibroplasten må vertfall monteres PÅ metallet, og ikke oppå noen mellomlag.
    Skrap av, bruk tynner eller lynol for å få bort restene.. Puss de verste skrapene og grunn + mal/lakker. Finito!
    Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
    Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
    Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

skal ha vibroplast i bunnen,og et lag med splen over.

får prøve å skrape bort det jeg klarer,det sitter noe helt jævlig,har brukt en stor skrutekker,men alikevel så får jeg nesten ikke bort noe,må jo bruke vinkelsliper for å klare å få bort alt,bruker aceton å rengjøre med.

har da i det minste fått lagt et lag med vibroplast på sidene,men må nok kjøpe noen pakker til,har igjen 1,5 pakke,og da mangler jeg å legge et lag i gulvet,hattehylla,og må nok også ha et lag på bensintanken,hadde egentlig tenkt å bare ha et lag med 8mm splen der,men det holder nok ikke,så kommer til å legge vibroplast først,og 8mm splen på toppen.

tok noen nye bilder med fotoapparetet,men selvsagt så var enden på ladekabelen i stykker
      volvo s60
      vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
      Member of VW Audi Club Norwegen

Comment

detta ser bra ut. Drev å vurderte å lyddempe hele bagasjen jeg å men får se hva jeg gjør:P
        1991 Audi 80 2.0 Med Pioneer utstyr
        (X)1994 Opel Vectra 2.0i
        (X)1990 VW passat 2.0i

Comment

Bensintanken? Har du tilgang til den gjennom bagasjen eller generelt inne i bilen?
          Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
          Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
          Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

sjekk siste bildet,så ser du tanken,på audi 80 b3,så er tanken inne i bilen,bak baksetet.
            og den er diger,jævlig diger,når tanken er omtrent tom,så kan jeg fylle nesten 80l
            volvo s60

Comment

da har jeg fått dempet litt med vibroplast:

mangler å dempe hattehylla,skal også dempe seteryggen på baksetet,men det må dempes fra innsiden,må også kjøpe litt mere vibroplast.
              har startet så smått med å legge splen,men synes ikke den fester så bra,mulig at temperaturen ute var litt for lav i dag?

men er det nødvendig å legge splen overalt?kunne ha tenkt meg å slippe unna med,bensintanken,hattehyla,gulvet,og de største flatene på sideveggene.

det er så mye kabelfester,bolter,muttere og kroker og kriker,så blir ikke lett og legge splen overalt.
              vibroplasten var mye bedre og legge.
              volvo s60

Comment

Splen er vanskelig å få til å sitte ja, tror det er temmelig viktig å jobbe i tempererte lokaler. La bilen stå så den får akklimatisert seg så du ikke får kondens på M1'en. Da sitter den. Pass på å stikke hull der du kjenner det samler seg luftbobler.. Lykke til, dette blir nok bra skal du se
                Roar Sørlie
                Tlf 90127075
                Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

skjønner ikke hva dere prater om med å ha PROBLEMER med å få splen til å sitte..

har dempa me splen i minus grader og i varmt verksted, og det fester seg like ekstremt hver gang..

glemt å ta av plasten kanskje? :P
                  www.eirikaspaas.com

Comment

Det hender seg at det virker som den sitter som støpt der og da, men etter et par dager har det hendt seg at den har begynt å løsne i mitt tilfelle...
                    Roar Sørlie
                    Tlf 90127075

Comment

Originally posted by phoenix gold View Post
                      men er det nødvendig å legge splen overalt?kunne ha tenkt meg å slippe unna med,bensintanken,hattehyla,gulvet,og de største flatene på sideveggene.
                      Vil tro at splen har mest nytte på flater ut mot friluft?
                      Den skal vel helst være med å dempe veistøy som ikke M1 tar?
                      Roar Sørlie
                      Tlf 90127075

Comment

det som er problemet,er at det finnes ikke et sted i bagasjerommet mitt som det er ei rett plate,det er bare kanter,så derfor blir det vanskelig å få dem til og sitte skikkelig.

men skal få lagt splen på gulvet,og på ytterplatene og på bensintanken.
                        skal ikke ha noen konkuransebil uansett,men bare det blir bedre en det var.
                        volvo s60

Comment

de viktigste plassene er rundt elementene og de største flatene.. gulvet er ikke så viktig.. er alt tykt med stoff på undersiden av bilen som demper.. de fleste bilene er det alt dempet gulv.. etter som du ikke skal lage noe konkurransebil så kan du bare ta dørene, taket og bagasjerommet.

Comment

da var jeg innom installbay og hentet bilen igjen,og som vanlig så var resultatet bra fra gutta på hamar

utstyret som er i bruk er:

alpine cda-9887r
                            hertz hsk163
                            hertz hxs 300d(2 stk)
                            odyssey pc1700 og pc 1500
                            tru technology t-4.65
                            tru technology t-2.100
                            tru technology hammer h1c

stinger,connection tilkoblingsmateriale

stor takk til gutta på installbay på hamar for bygget
                            volvo s60

Comment

Hvordan spiller det hertz settet?
                              Har bestilt meg nesten det samme selv
                              sigpic
                              /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

Kna Bodø Gatebil

Comment

Jasså : p Du som sto nede i kjelleren til installbay hamar når jeg var innom : p Ser lovende ut = )

Comment

Working...
                                X