Da har jeg bestemt meg for å lage en prosjekttråd! rett og slett for og motivere meg selv mer, samt at jeg håper på å få gode råd!
Jeg kan ikke så grusomt mye om bilstereo foreløpig så kan godt hende noe av det som jeg gjør her ikke er "top of the class"
Dette skal bare være et ganske ålreit bruksbil anlegg, så ikke noe ekstremt som kommer til å bli vist!
Utstyr jeg har foreløpig er:
Gladen Audio Spl 1800c
DD 2515c
Infinity Reference 6030cs
Infinity Reference 5671a
Først kan jeg legge ut litt bilder av det jeg har hatt tidligere:
Kasse bygd av Dag J
Første anlegget jeg kjøpte, ble utvidet med 2x soundstream par dager etterpå
Kassa ble for stor for bagasjerommet, så da ble dette plasseringen
Par uker etterpå fikk jeg lyst på noe nytt, så da ble disse kjøpt inn
Hadde litt mye rart til slutt
Fikk aldri målt dette anlegget, men det var nok av trøkk!!
Så over til dagens anlegg:
Her er et bilde jeg malte mens jeg lekte med noen småbarn!
Var ikke så lett å få det i riktig perspektiv, så der hvor det står Gladen er egentlig bunnen i bagasjen, også blir det nok helplate der hvor subben er istedenfor bare subben trekt!
Ganske enkel jobb og blir sånn tålig pent maleferdighetene er også på topp såklart
Nå er alt bare plassert for å høre lyden og optimalisere ting før jeg skal begynne å kutte til plater osv for å gjøre det sånn tålig pent når man åpner bagasjen, samt trekke/male kassen og lage til en frontplate som vil tette bakover til bagasjerommet!
Så planene fremover er:
Ny Spiller
Få kobla opp 6 kanaler og frontsett, vurderer å gå til innkjøp av fulltone og få til noe heftig midbass her istede feks vifa og dd 6 1/2" eller 8"!
Trekke kasse
lage amp rack, få skjært til plater for å tette bakover i bagasjen samt trekke de.
og til slutt få rydda alt så det ligger pent og ikke slengt rundomt.
Bassen spiller ikke helt som jeg ønsker enda, men her mistenker jeg at det er HU som er problemet!
Håper det er av interesse for noen med et lite amatør prosjekt
Jeg kan ikke så grusomt mye om bilstereo foreløpig så kan godt hende noe av det som jeg gjør her ikke er "top of the class"
Dette skal bare være et ganske ålreit bruksbil anlegg, så ikke noe ekstremt som kommer til å bli vist!
Utstyr jeg har foreløpig er:
Gladen Audio Spl 1800c
DD 2515c
Infinity Reference 6030cs
Infinity Reference 5671a
Først kan jeg legge ut litt bilder av det jeg har hatt tidligere:
Kasse bygd av Dag J
Første anlegget jeg kjøpte, ble utvidet med 2x soundstream par dager etterpå
Kassa ble for stor for bagasjerommet, så da ble dette plasseringen
Par uker etterpå fikk jeg lyst på noe nytt, så da ble disse kjøpt inn
Hadde litt mye rart til slutt
Fikk aldri målt dette anlegget, men det var nok av trøkk!!
Så over til dagens anlegg:
Her er et bilde jeg malte mens jeg lekte med noen småbarn!
Var ikke så lett å få det i riktig perspektiv, så der hvor det står Gladen er egentlig bunnen i bagasjen, også blir det nok helplate der hvor subben er istedenfor bare subben trekt!
Ganske enkel jobb og blir sånn tålig pent maleferdighetene er også på topp såklart
Nå er alt bare plassert for å høre lyden og optimalisere ting før jeg skal begynne å kutte til plater osv for å gjøre det sånn tålig pent når man åpner bagasjen, samt trekke/male kassen og lage til en frontplate som vil tette bakover til bagasjerommet!
Så planene fremover er:
Ny Spiller
Få kobla opp 6 kanaler og frontsett, vurderer å gå til innkjøp av fulltone og få til noe heftig midbass her istede feks vifa og dd 6 1/2" eller 8"!
Trekke kasse
lage amp rack, få skjært til plater for å tette bakover i bagasjen samt trekke de.
og til slutt få rydda alt så det ligger pent og ikke slengt rundomt.
Bassen spiller ikke helt som jeg ønsker enda, men her mistenker jeg at det er HU som er problemet!
Håper det er av interesse for noen med et lite amatør prosjekt
Comment