Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e34 og DD!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bmw e34 og DD!

Da har jeg bestemt meg for å lage en prosjekttråd! rett og slett for og motivere meg selv mer, samt at jeg håper på å få gode råd!

Jeg kan ikke så grusomt mye om bilstereo foreløpig så kan godt hende noe av det som jeg gjør her ikke er "top of the class"

Dette skal bare være et ganske ålreit bruksbil anlegg, så ikke noe ekstremt som kommer til å bli vist!

Utstyr jeg har foreløpig er:

Gladen Audio Spl 1800c
    DD 2515c
    Infinity Reference 6030cs
    Infinity Reference 5671a

Først kan jeg legge ut litt bilder av det jeg har hatt tidligere:

Kasse bygd av Dag J

Første anlegget jeg kjøpte, ble utvidet med 2x soundstream par dager etterpå

Kassa ble for stor for bagasjerommet, så da ble dette plasseringen

Par uker etterpå fikk jeg lyst på noe nytt, så da ble disse kjøpt inn

Hadde litt mye rart til slutt

Fikk aldri målt dette anlegget, men det var nok av trøkk!!

Så over til dagens anlegg:

Her er et bilde jeg malte mens jeg lekte med noen småbarn!

Var ikke så lett å få det i riktig perspektiv, så der hvor det står Gladen er egentlig bunnen i bagasjen, også blir det nok helplate der hvor subben er istedenfor bare subben trekt!

Ganske enkel jobb og blir sånn tålig pent maleferdighetene er også på topp såklart

Nå er alt bare plassert for å høre lyden og optimalisere ting før jeg skal begynne å kutte til plater osv for å gjøre det sånn tålig pent når man åpner bagasjen, samt trekke/male kassen og lage til en frontplate som vil tette bakover til bagasjerommet!

Så planene fremover er:
    Ny Spiller
    Få kobla opp 6 kanaler og frontsett, vurderer å gå til innkjøp av fulltone og få til noe heftig midbass her istede feks vifa og dd 6 1/2" eller 8"!
    Trekke kasse
    lage amp rack, få skjært til plater for å tette bakover i bagasjen samt trekke de.
    og til slutt få rydda alt så det ligger pent og ikke slengt rundomt.

Bassen spiller ikke helt som jeg ønsker enda, men her mistenker jeg at det er HU som er problemet!

Håper det er av interesse for noen med et lite amatør prosjekt
    Last edited by Janthomas; 25-03-2013, 15:23.
    Ford Focus
    B2 Audio CC15
    B2 Audio Mono v4

Alltid artig og prøve noe nytt.. blir fort "Lei" annlegget man har, og vil prøve noe enda bedre
    DD er heftige saker det..!

Comment

absolutt! oppgraderings basillen kommer såfort man er "ferdig" med det man har hehe!
      Ford Focus
      B2 Audio CC15
      B2 Audio Mono v4

Comment

Sant så sant

Comment

i dag løsna bassporten gitt, enda den var limt med tech7! men det har vært altfor mye portstøy pga den har stått for nærme bakveggen, noen som har ide om hva jeg kan gjøre her? kapper jeg den kortere så vil tuningen bli for høy!
          Ford Focus
          B2 Audio CC15
          B2 Audio Mono v4

Comment

Originally posted by Janthomas View Post
            i dag løsna bassporten gitt, enda den var limt med tech7! men det har vært altfor mye portstøy pga den har stått for nærme bakveggen, noen som har ide om hva jeg kan gjøre her? kapper jeg den kortere så vil tuningen bli for høy!
            AKKURAT det samme skjedde til meg igår når jeg skulle justere litt på porten.. limt med tec7, men det holdt ikke og porten løsna.. Jeg skal prøve ha på byggskum der porten er festet, evnt epoxy lim eller polyester.

Hva er tuningen på kassen nå da ?

Comment

Hvordan er hullet rundt porten? Jeg ville lagd dobbel pynte plate og lagd nytt hull til porten din. Da får du porten fort 4 cm ekstra klaring til bak veggen og samme tuning selvfølgelig. Eller fore opp enda mere rundt porten f eks.

Mvh kim
              Last edited by kimafro; 26-03-2013, 20:48.

Comment

Skjedde det samma til meg og , kjøpte det sterkeste fugesprøyte-limet på byggmakker , multi bond extreme funka som faan
                Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
                | Gladen 75c6 - DD m4a |
                | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

Comment

Originally posted by kimafro View Post
                  Hvordan er hullet rundt porten? Jeg ville lagd dobbel pynte plate og lagd nytt hull til porten din. Da får du porten fort 4 cm ekstra klaring til bak veggen og samme tuning selvfølgelig. Eller fore opp enda mere rundt porten f eks.

Mvh kim

Har allerede dobbel plate, men jeg har kappa porten bittelitt og limt den igjen, nok engang med tech7 så får vi se om det holder nå! fort å ødelegge subben når porten løsner sånn!
                  Ford Focus
                  B2 Audio CC15
                  B2 Audio Mono v4

Comment

Originally posted by lyd View Post
                    AKKURAT det samme skjedde til meg igår når jeg skulle justere litt på porten.. limt med tec7, men det holdt ikke og porten løsna.. Jeg skal prøve ha på byggskum der porten er festet, evnt epoxy lim eller polyester.

Hva er tuningen på kassen nå da ?
                    den vaaar på 35, men med den klaringen jeg har hatt til bakveggen så tror jeg den har vært helt skakkjørt, skal bli ornings nå
                    Ford Focus
                    B2 Audio CC15
                    B2 Audio Mono v4

Comment

Da vinkler du porten da vet du
                      Men du burde vel snu kassa i den bilen, og ha elementet mot skiluka hvis du har det, bare pass på å få det tett mellom kassa og seteryggen

Comment

Originally posted by cossiemk1 View Post
                        Men du burde vel snu kassa i den bilen, og ha elementet mot skiluka hvis du har det, bare pass på å få det tett mellom kassa og seteryggen
                        Har du lest hva han skal gjøre da?
                        Jonas Tautra
                        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by cossiemk1 View Post
                          jeg har kassa inn i bilen! det bildet hvor du ser kassa er tatt fra førersetet
                          Ford Focus
                          B2 Audio CC15
                          B2 Audio Mono v4

Comment

Originally posted by Janthomas View Post
                            jeg har kassa inn i bilen! det bildet hvor du ser kassa er tatt fra førersetet
                            Han har luksus i bilen sin. Svær plass til batterier under setet og nedfellbart baksete. Pluss masse plass til forsterkere og div snacks cossie.

Mvh kim

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
                              Har du lest hva han skal gjøre da?
                              Ser nå at Elementet står mot seteryggen, men jeg finner ikke noe om at han skal vinkle refleksrøret hvis det var det du siktet til? Er det 6" port han har der, så bør vel avstanden til bakveggen være minst 6" også
                              Last edited by cossiemk1; 27-03-2013, 19:04.

Comment

Working...
                              X