Announcement

Collapse
No announcement yet.

Et lite Peugeot 406 prosjekt.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Et lite Peugeot 406 prosjekt.

Heisann sveisan

Har funnet ut at jeg skal starte en liten prosjekt tråd her

Det som blir gjort i dette prosjektet er:

Demping av bagasjerom
    Bygging av kasse
    Trekking av kabler fra batteri
    The big tree.
    Egentlig total "renovering" av bagasjerom.
    Montering av frontsett

Utstyr som skal monteres:

Mosconi AS300.2
    JL audio 12W3v3-4
    FOCAL PS165 Performance frontsett
    Dynabel BF1502
    Lib 53" kabel
    Headunit er Pioneer MVH-8300BT men den uten blåtann

Tar gjerne imot tips og triks siden jeg er ganske så fersk

Har startet men har ikke bildene her nå så de kommer senere i kveld, eller i morgen

Har et spørsmål, Når er det behov for et ekstra batteri bak, eller er det overkill for det jeg har listet opp ovenfor

Takk for nå

Litt bilder av hva som er gjort til nå:
    Attached Files
    Last edited by Runar.k; 28-04-2013, 02:46.

Forresten, er det noen som har en "brukbar" måte å legge trekk på ei basskasse?

Comment

Først spørsmålet ditt; kommer ann på hvor bra batteri som står i bilen din fra før av. Kommer også ann på størrelsen på dynamoen din, hvor mange ampere den leverer. I utgangspunktet kan du klare deg uten batteri bak hvis du gjør alt riktig.

Jeg holder til på Setermoen, har endel småtteri (koblingsmateriell og ymse fra stereoprosjekter) liggende. F.eks to stk stinger spv44 gelebatterier, kan selges for spottpris . Har også bygget med den bassen du skal bruke tidligere. Har dy bygd kassa di?

Synes du skal ta turen innom her på Setermoen en dag! Det er alltids gøye å diskutere med ande som deler interessen. Vil gjerne høre bilen når du får på plass litt lyd.
      never enough!

Comment

Dette er den nyeste jeg husker å ha sett om trekking

http://youtu.be/yEhHwCVL4jk?t=1m29s

Comment

Originally posted by bass-freek View Post
          Først spørsmålet ditt; kommer ann på hvor bra batteri som står i bilen din fra før av. Kommer også ann på størrelsen på dynamoen din, hvor mange ampere den leverer. I utgangspunktet kan du klare deg uten batteri bak hvis du gjør alt riktig.

Jeg holder til på Setermoen, har endel småtteri (koblingsmateriell og ymse fra stereoprosjekter) liggende. F.eks to stk stinger spv44 gelebatterier, kan selges for spottpris . Har også bygget med den bassen du skal bruke tidligere. Har dy bygd kassa di?

Synes du skal ta turen innom her på Setermoen en dag! Det er alltids gøye å diskutere med ande som deler interessen. Vil gjerne høre bilen når du får på plass litt lyd.
          Kjempe greier syntes det fjellet på bildet dit var kjent
          Ja jeg har bygd kassa, men jeg har egentlig 2 av de subbene så blir kanskje å snekkere ei ny ei etterhvert. Er interessert i et av de batteriene altså samt noe koblingsmateriell, ikke noe å si på det.

Ja kan alltids komme innom en tur når jeg har fått lyd i bilen (gjerne før) og lære litt . Skal nå se om jeg får kablene igjennom torpedo veggen i dag (søndag). kan jo bli spennende

Comment

Originally posted by zxsonnyxz View Post
            Dette er den nyeste jeg husker å ha sett om trekking

http://youtu.be/yEhHwCVL4jk?t=1m29s

Takker kjempe video!

Comment

Før jeg startet dette prosjektet, så bestillte jeg meg ei dykksag av merket makita, med følgeskinne, samt et awsome bitt/borr/verktøysett Funker helt konge. Får kjempe presise kutt med saga anbefales på det varmeste.

http://www.youtube.com/watch?v=Stf8jcuCJM8

Bilder:
              Attached Files
              Last edited by Runar.k; 28-04-2013, 02:55.

Comment

Har makita utstyr eg o er meeget fornøyd med det,bestilte en slik koffert du o har fra england betalte 250kr for an å er strålende fornøyd
                2 loud

Comment

Update

Idag har jeg fått trukket 53" fra motorrom til bagasjerom, etter litt banning og smelling så fikk jeg tatt ut ekstra hull i toroedoveggen og gjemt kablene under lister hele veien Har også fått dempet bagasjerommet og fått laget bunnplaten.

hmm. jeg plages litt med å adde bilder så jeg legger en link til photobucket jeg

http://s1302.photobucket.com/user/Runarkri/slideshow/
                  Attached Files
                  Last edited by Runar.k; 28-04-2013, 23:09.

Comment

Dette ser jo riktig så vel gjennomført ut. Jeg har trukket all strøm under bilen selv. Ga simpelthen opp å prøve å få det gjennom torpedoveggen. Godt med demping har du også. Er hjulbrønn til forsterkerne eller?

Titta på utstyrslista di igjen, hvis du har tenkt å dra ut mellom 1000 og 1800w av mosconien din vil jeg nok anbefale ekstra batteri altså. Skulle tro at du har nok effekt der til å kunne dra to av de JL elementene med suksess .
                    Gi lyd om interessert i en handel av batteri en dag.
                    http://stingerelectronics.com/produc...1&CategoryID=4
                    never enough!

Comment

Jo takk. Jeg vurderte det allternativet selv, men det viste seg det at det var plass for og borre ett nytt hull rett ved siden av det gammle, farlig nært vakunrør og slikt, men var heldig denne gangen
                      Hjulbrønnen var tenkt til slikt som batteri, koblinger og forsterkere osv

Er intr. i det batteriet, send meg en pm eller nå slikt på hva du skal ha for den

Comment

Working...
                      X