Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (C5) Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audi A6 (C5) Prosjekt

Får vel lage en tråd om hva jeg har gjort i bilen min å

Bilen er en 99 Audi A6 (C5 stasjonsvogn.

Før jeg begynte med prosjektet hadde jeg en enkel basskasse bak i bilen som jeg lagde enkelt, kun for å ha noe:

Men så ble jeg ligg lei av å ikke ha plass bak i bilen, så jeg dro ut alt. Basskasse, gulv og reservehjul

La det gamle gulvet oppå en 19mm MDF plate. Tegnet rundt og fikset nytt gulv

Så kom det en pakke til meg fra Dynabel i Oslo. 35-36liters rund kasse. Den ble skrudd fast i reservehjul brønnen. (Ja, jeg vet jeg skulle ha brukt dempematter, men det får jeg fikse senere)

Svart lakkert topp + 12" Focal P30DB element ferdig montert. Med 2x4.5mm² kabel

Over det 12" elementet har jeg skrudd fast et 15" gitter. Sånn at man kan se elementet, og lyden komme inn i bilen

Forsterkeren montert oppå to plater, for å bygge opp litt

Gulvet fikk stofftrekk på seg

Og sånn ble det til slutt

Det som mangler nå er å trekke nye kabler til frontsettet. Skal gå fra 1.5mm² til 2.5mm² og få fin justert forsterkeren. Står ikke 100% rett mot gulvet. Skal også prøve å få laget et gitter over sidene av forsterkeren. Der hvor kabler kommer inn. Beskytte litt

Edit: Anlegget i bilen består av en Pioneer X6500DAB spiller, Focal PS165 frontsett, Focal P30DB bass, og alt er koblet mot en Dynabel BF0756
    Last edited by T-Karlsen85; 11-05-2013, 16:12.

Det der ble skikkelig fint
    Spiller sikkert greit også ?

Jeg har også tenkt å gjøre noe identisk etterhvert i min bil
    Bra inspirasjon det her..

Comment

Spiller overaskende bra Trodde jeg ville miste mye lyd av å gå fra 2 til 1 element. Men lyden er helt nydelig

Comment

Flott

Hvordan ser det ut foran i bilen da?
        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Hvordan det ser ut forran? Helt stock utsende, Pioneer x6500dab spiller, Focal PS165 i dørene.
          Eller er det i motorrom du lurer på?

Comment

Fint laget dette her
            2 loud

Comment

Fint dette her
              En bil uten lyd blir jo like kjedelig som en dame uten pupper

Mvh
              Hans

Comment

Dette så veldig cleant og fint ut

mvh kim

Comment

Ser veldig cleant og fint ut dette. Fin måte og bygge på da man fremdeles har masse plass igjen i bilen til andre gjøremål
                  Mvh
                  Ole Heen

Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

Comment

Takk for alle tilbakemeldingene

Originally posted by Heen Audio View Post
                    Ser veldig cleant og fint ut dette. Fin måte og bygge på da man fremdeles har masse plass igjen i bilen til andre gjøremål
                    Ja, savnet plassen bak. Derfor jeg kastet ut basskassa

Comment

Nok ett bevis på: Det enkle er ofte det beste! Dette ble knallfint
                      VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Gitteret over elementet var ikke 100% gjennomtenkt. Nå etter få uker/mnd har det fått skade + riper. Så da ble det ny løsning der

Dro på biltema og kjøpte en hylleplate. Denne er på 18mm, mens MDF plata (gulvet) er på 19mm. Da får jeg den lille overgangen/dypnen jeg ønsker der.

Tegnet Focal logoen over. Denne blir da hullet basstrykket skal komme ut av

Videre blir det å sage ut sirkel rundt logoen. Tilsvarende gitteret som sitter i gulvet på bilen idag.

Men det jeg ikke har bestemt meg for enda er om jeg skal lakkere plata sort med rødt nedi Focal logoen eller bruke litt mørkere stofftrekk over hele. Hva hadde du gjort?

Comment

Personlig hadde jeg nok gått for å trekke grillene, alt med lakk har en tendens til å trekke til seg riper.. uansett hvor mange lag med klarlakk man bruker. Holder på med et prosjekt i en A4 sedan, og er godt på vei mot en løsning som faktisk ligner denne ganske mye.. Må si at jeg syntes du har et utrolig flott og "rent" prosjekt på gang her, thumbs up!!

Comment

Det ble stoff trekk

Frister egentlig å lage helt nytt gulv, for å bli kvitt sirkelen rundt Focal logoen. Men får se hva som skjer

Comment

Kult prosjekt !! Hvordan spilte dette med "kun" logoen som sluse ?
                              Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
                              | Gladen 75c6 - DD m4a |
                              | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

Comment

Working...
                              X