Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Avant med Stroker 18''!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audi A6 Avant med Stroker 18''!

He !

Jeg er i ferd med å begynne på mitt første bilstereoprosjekt og tanken var å lage en prosjekt tråd hvor jeg la ut bilder av hele prosedyren og for å få litt tips og triks og at andre kan få litt innspirasjon.

Som overskriften sier så skal det jo inn en 18'' stroker , men jeg har 2 liggende og det frister veldig med en 300L kasse og 2 stroker 18. Hva sier dere ?

Utstyret som skal i denne bilen er :

Headunit: Pioneer Deh 80PRS
    Komponentsett: 2x Pioneer TS-E170CI
    4 Kanaler: Us Amps Xt 1600.4
    Monoblokk: JBL Bpx2200.1
    Subwoofer: Cerwin Vega Stroker 18 / X2
    Strøm og Jordingskabler: Lib
    Singalkabler: Noe jeg har liggende
    Batterier: Biltema AGM
    Dynamo: Original Audi 120A bosch
    Sikkring: 200A Automatsikkring

Lurer litt på dempingen av bilen , om dette er så viktig ? Føler jeg har litt brutalt med subwoofere så ser på dette som en alternativ . Hva sier dere ?

Samme med koblingen av batteri: Jeg har et 100Ah vandelig batteri fra biltema foran og jeg ser på å kjøpe 1 eventuelt 2 stk Agm 70ah fra biltema også koble dette sammen med 100Ah batteriet ?
    Det er et splitter nytt batteri.

legger med de bildene jeg har av utstyret :

Cd spiller og resten er på vei i posten.
    Attached Files
    Last edited by Marius-Stenbrenden; 22-01-2014, 18:46.

Heisann. Kult oppsett. Aldri hørt på noe stroker element, men husker godt hvordan de ble hauset opp på 90-tallet da jeg var ung og fattig.
    Angående demping så er det lurt, men det er fryktelig mye jobb og koster noen kroner. Sørg iallefall for å dempe de områdene du har opplevd ulyder fra tidligere.
    Angående strøm så skulle jeg tro at 2stk 70-100ah agm burde holde til ditt oppsett. Du kan kombinere med syrebatteriet som står foran, men er usikker på om dette er så optimalt. Husk å dele noen bilder fra byggeprosessen da!
    never enough!

Comment

bør vell ha skillerelle mellom syre/agm batteriene (send meg pm så har jeg det til salgs)

Lykke til med prosjektet! skal du bygge nye kasser til strokerne? eller skal du bruke de du har de i nå? kan bli rått det!
      // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
      //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
      Mvh
      Rune Kvaal

Comment

Bass-freek : hehe fra første gangen jeg så de har jeg bare måtte ha de hehe , finnes ikke et tøffere element synes ihvertfall jeg . Blir vel 3000 kr for den største med silent coat men jobben er nok det verste..
        Jepp skal få tatt litt bilder .

HLS: Tror det blir ny kasse med 150L kammer til hver. Får ikke disse 2 ved siden av hverandre desverre ellerså skulle jeg brukt de.

Comment

Rått!! Du selger ikke det ene elementet? Men tror nok du har litt (les: ALT) for lite effekt på elementene. Er disse DVC? Fått hvert element i 1-2 ohm, og kjørt minimum en Dynabel BF7501 på hver
          VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Originally posted by Tommen View Post
            Rått!! Du selger ikke det ene elementet? Men tror nok du har litt (les: ALT) for lite effekt på elementene. Er disse DVC? Fått hvert element i 1-2 ohm, og kjørt minimum en Dynabel BF7501 på hver

njaaa 3500 så er det ditt haha . njaa ikke alt , men kanskje for lite . Forsterkern min leverer 2500w i 4 ohm . jepp er dvc 4ohm . vurderte det , men den leverer jo bare 1400 i 2 ohm så tror min er ca like sterk da den er litt mer effekt i 4ohm

Comment

for lite power er det ivertfall ikke. må ikke glemme att disse bassene er meget følsome.
              Cerwin Vega! Pioneer

Comment

Oi, gode gamle Stroker <3 Det var tia si, hehe.
                Husker min onkel bygget annlegg i sin gamle mazda mx3. (Ganske bra bygget og ikke minst svindyrt i den tia)
                Detta er ett bygg jeg er spent på.
                Noen oppdatering her?

Comment

Noen oppdatering på gang?
                  Pioneer DEX-P99RS - Gladen SQL 165 Dual - Mosconi Gladen Zero 3 - SPL Dynamics SPL-460D - SPL Dynamics D-10S

Comment

Litt treig

Jadda stereon står nå i en Golf 4 , da den audien hadde rulla 300 000 og var skrot !

Comment

Bilder? :-)
                      Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
                      Hifonics XX-Colossus II
                      Kinetik HC2400
                      Club 140dB +

Comment

Originally posted by CV-Gunnar View Post
                        Bilder? :-)
                        Har kun 1 bilde på telefonen nå . Frontsettet skal oppgraderes så tenkte å slenge med nye bilder da det kommer. feks på hvor jeg har gjort det med forsterkerene osv.
                        Attached Files

Comment

Nytt bilde av dempet dør!
                          Første gangen jrg dempa.
                          Skal ta før og etter bilde på høyre side på torsdag
                          Attached Files

Comment

Det går ann å dra på tur med en 18''
                            Attached Files

Comment

hehe, genialt !

Comment