Announcement

Collapse
No announcement yet.

Customs e34 sql touring

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vevet glassfiber hjelper bare om du vet hvordan du skal legge glassfiberen. Det ligger faktisk en del teori bak kompositt materialer så jeg foreslår du bruker vanlig uvevd som ugn linker til.
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Tor Ølberg View Post
      Vevet glassfiber hjelper bare om du vet hvordan du skal legge glassfiberen. Det ligger faktisk en del teori bak kompositt materialer så jeg foreslår du bruker vanlig uvevd som ugn linker til.
      er det no spesiell måte å legge vevet? har brukt vevet jeg og det ble bra det, men fint å vite til neste gang
      FI SP4
      LIB
      Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
      DD4LIFE

Comment

Er den som ugn linker til jeg bruker
        Mvh Julian Sommer
        Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

Comment

Om du skal bruke det etter boka så skal det legges med 45 grader vinkling i forhold til det første laget du la. Da vil det bli sterkt i alle rettninger.

i praktisk bilstereo bruk har det fint lite og si.
          Tor Martin Ølberg

Comment

Originally posted by Custom View Post
            Skal ikke ut igjen Kassa oppå derimot skal lages så det går an å ta den ut igjen. Har ikke noe bruk for å kunne ta ut igjen støpinga, gjør bare all støpejobben i bilen.

Takk nav!

Mye bra å se her, tror det kan bli ett bra prosjekt, men akkurat det du skriver her tror jeg er en utrolig dårlig idee å satse på.

Du mister ikke noe plass i praksis om du støper riktig og med mulighet for å ta den ut. Du gjør det også vesentlig vanskligere å sjekke om alt er tett, samt eventuelt tettejobb i etterkant.
            Dette gjøres best med hele kassa på utsiden av bilen og spille av noen sinustoner på lav frekvens og lytte etter blåselyder.

Det er også mye tyngre og arbeide med og medfører mer risiko for søl om du skal gjøre hele støpejobben innvendig i bilen.

Om du ikke har støpt mer enda så anbefaler jeg deg absolutt å prøve å løsne støpet i fra dempemattene dine, det kan hende du enda har mulighet for å få det løs.

Comment

Der har du et godt poeng, trustno1. Spørs på låsepinnen til bakluka, om den stikker litt ut i brønnen. Da får jeg i så fall ikke kassa verken ut eller inn igjen. Men tett skal det bli altså, her blir ingenting kastet sammen på et par dager Så takk for tipset, skal se om jeg får den ut, ellers skal jeg få det bra uansett
              Mvh Julian Sommer

Comment

Om du får trøbbel med ting som sitter fast så er en mulighet å kappe litt rundt med en dremmel

Comment

Det sitter godt, så skal få fortsette å sitte der
                  Last edited by Custom; 19-06-2013, 18:32.
                  Mvh Julian Sommer

Comment

Om du skal bruke det etter boka så skal det legges med 45 grader vinkling i forhold til det første laget du la. Da vil det bli sterkt i alle rettninger.

i praktisk bilstereo bruk har det fint lite og si.
                    okei. tror det jeg gjorde blei sterkt nok. tålte fint 120kg
                    FI SP4
                    LIB
                    Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
                    DD4LIFE

Comment

En ting er sterkt nok men tingen er å ha det sterkt men lett Derfor foreslår jeg bruk av uvevd glassfiber da det ikke er vits og betale det ekstra det koster for vevd hvis du ikke kan bruke det skikkelig.

Men for all del har du penger så er det bare å peise på Å støpe korrekt er en kunst i seg selv, men det meste duger
                      Tor Martin Ølberg

Comment

En ting er sterkt nok men tingen er å ha det sterkt men lett Derfor foreslår jeg bruk av uvevd glassfiber da det ikke er vits og betale det ekstra det koster for vevd hvis du ikke kan bruke det skikkelig.

Men for all del har du penger så er det bare å peise på Å støpe korrekt er en kunst i seg selv, men det meste duger
                        Er vanlige uvevde glassfiber-matter fra biltema jeg bruker, bruker ikke mer penger enn man må Hvertfall ikke på ting man ikke har erfaring med, som du sier Må tenke litt på vekta til bilen skal godkjennes med v8. Derfor blir det ikke mer lyddemping enn nødvendig, og kassa skal kunne tas ut (bortsett fra det jeg gjør i brønnen).
                        Mvh Julian Sommer

Comment

Da! Var nye og siste kassedesignet unnagjort. Klarte å få kassa nøyaktig like høy som seteryggen, med porten bakerst.
                          Volum: 295 liter inkl. hjulbrønn. 250 liter netto, etter elementer og port
                          600cm2 portareal
                          Tunet til 36hz

Last edited by Custom; 21-06-2013, 19:36.
                          Mvh Julian Sommer

Comment

Støpt litt mer i hjulbrønnen, nå mangler det bare å kline på mdf-plate i bunnen, så skal jeg bygge op gulvet rundt og begynne på selve kassen

Lydisolert litt mer og, måtte tette igjen hullet fra kanalen (kanalen er en del av kassa til sparkepanelene) som kommer opp igjennom b-stolpen:

Mvh Julian Sommer

Comment

Bygge litt da.

Mvh Julian Sommer

Comment

Originally posted by Custom View Post
                                Da! Var nye og siste kassedesignet unnagjort. Klarte å få kassa nøyaktig like høy som seteryggen, med porten bakerst.
                                Volum: 295 liter inkl. hjulbrønn. 250 liter netto, etter elementer og port
                                600cm2 portareal
                                Tunet til 36hz
                                Du har ikke vurdert å tune det endel dypere siden det er ett sql anlegg du bygger?

Comment

Working...
                                X