Vevet glassfiber hjelper bare om du vet hvordan du skal legge glassfiberen. Det ligger faktisk en del teori bak kompositt materialer så jeg foreslår du bruker vanlig uvevd som ugn linker til.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Customs e34 sql touring
Collapse
X
-
Originally posted by Tor Ølberg View PostVevet glassfiber hjelper bare om du vet hvordan du skal legge glassfiberen. Det ligger faktisk en del teori bak kompositt materialer så jeg foreslår du bruker vanlig uvevd som ugn linker til.
Comment
-
Er den som ugn linker til jeg brukerMvh Julian Sommer
Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del
Comment
-
Om du skal bruke det etter boka så skal det legges med 45 grader vinkling i forhold til det første laget du la. Da vil det bli sterkt i alle rettninger.
i praktisk bilstereo bruk har det fint lite og si.Tor Martin Ølberg
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Originally posted by Custom View PostSkal ikke ut igjen Kassa oppå derimot skal lages så det går an å ta den ut igjen. Har ikke noe bruk for å kunne ta ut igjen støpinga, gjør bare all støpejobben i bilen.
Takk nav!
Mye bra å se her, tror det kan bli ett bra prosjekt, men akkurat det du skriver her tror jeg er en utrolig dårlig idee å satse på.
Du mister ikke noe plass i praksis om du støper riktig og med mulighet for å ta den ut. Du gjør det også vesentlig vanskligere å sjekke om alt er tett, samt eventuelt tettejobb i etterkant.
Dette gjøres best med hele kassa på utsiden av bilen og spille av noen sinustoner på lav frekvens og lytte etter blåselyder.
Det er også mye tyngre og arbeide med og medfører mer risiko for søl om du skal gjøre hele støpejobben innvendig i bilen.
Om du ikke har støpt mer enda så anbefaler jeg deg absolutt å prøve å løsne støpet i fra dempemattene dine, det kan hende du enda har mulighet for å få det løs.
Comment
-
Der har du et godt poeng, trustno1. Spørs på låsepinnen til bakluka, om den stikker litt ut i brønnen. Da får jeg i så fall ikke kassa verken ut eller inn igjen. Men tett skal det bli altså, her blir ingenting kastet sammen på et par dager Så takk for tipset, skal se om jeg får den ut, ellers skal jeg få det bra uansettMvh Julian Sommer
Comment
-
Originally posted by Tor Ølberg View PostOm du skal bruke det etter boka så skal det legges med 45 grader vinkling i forhold til det første laget du la. Da vil det bli sterkt i alle rettninger.
i praktisk bilstereo bruk har det fint lite og si.
Comment
-
En ting er sterkt nok men tingen er å ha det sterkt men lett Derfor foreslår jeg bruk av uvevd glassfiber da det ikke er vits og betale det ekstra det koster for vevd hvis du ikke kan bruke det skikkelig.
Men for all del har du penger så er det bare å peise på Å støpe korrekt er en kunst i seg selv, men det meste dugerTor Martin Ølberg
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Originally posted by Tor Ølberg View PostEn ting er sterkt nok men tingen er å ha det sterkt men lett Derfor foreslår jeg bruk av uvevd glassfiber da det ikke er vits og betale det ekstra det koster for vevd hvis du ikke kan bruke det skikkelig.
Men for all del har du penger så er det bare å peise på Å støpe korrekt er en kunst i seg selv, men det meste dugerMvh Julian Sommer
Comment
-
Last edited by Custom; 21-06-2013, 19:36.Mvh Julian Sommer
Comment
-
-
-
Originally posted by Custom View PostDa! Var nye og siste kassedesignet unnagjort. Klarte å få kassa nøyaktig like høy som seteryggen, med porten bakerst.
Volum: 295 liter inkl. hjulbrønn. 250 liter netto, etter elementer og port
600cm2 portareal
Tunet til 36hz
Comment
Comment