Announcement

Collapse
No announcement yet.

Customs e34 sql touring

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Følg gjerne med her og:
    https://www.facebook.com/julianslydogfoto

Nå er det under EN UKE til deadline! Så i dag var det på tide og si farvel til Mr. Bosch.

Trengtes sårt en vask og litt lyddemping!

Viktig at kablene sitter lenger enn første uka

Trakk den siste signalkabelen også i dag. Håper spilleren aldri trenger ut igjen hehe.
    Last edited by Custom; 14-07-2013, 23:35.
    Mvh Julian Sommer
    Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

Comment

Nå er det siste innspurt her, det skal være lyd til helga! Subber og forsterker, samt griller til 10" mellomtonene er på veg i posten.
      Kassa blir ikke gjort noe med utseendemessig da jeg har en plan som må tas senere, er litt jobb. Men skal bli verdt ventingen.
      Satt sammen og montert litt aeroporter i dag. Med alle tre portene i bruk har jeg en tuning på 38hz som er utmerket til dbdrag i forhold til bilens peakfrekvens. Tetter jeg igjen den ene porten har jeg tuning på 32hz. Holder fortsatt på å finne ut en praktisk løsning på dette.

Mvh Julian Sommer

Comment

Da var kassa "ferdig" med porter og høyttalerkabel klart til i morgen. Fått lyddempet førerdøra og, så nå gjenstår kun passasjerdøra. Bortsett fra gulv og tak da.

Mvh Julian Sommer

Comment

Her var sakene pakket ut og klare for å bli puttet inn.
          DD m3b (3500w rms i 1ohm) og DD515 (biligste subbene til DD, inntil Gaden SPL15 kommer tilbake på lager)

Lodde direct lead-kabler:

Så er det på tide og rydde litt ledninger, men husket ikke å ta bilde av resultatet før forsterkeren måtte ut igjen.

Fikk målt for første gang i går, med en lånt Dynabel BF7501 (monoblokk på 2500w rms), da min DD m3b gikk i protect pga. fabrikkfeil.

147.5dB ved 40hz!
          143.7dB på musikk med dørene lukket
          140.0dB på musikk med begge fremdørene åpne

Og det med de billigste 15" fra Digital Designs, som er spilt med i kun 2 timer før målingen.

I fjor spilte jeg 143.4dB ved 40hz med 2stk DD2515 med 2800w rms GZ monoblokk.
          Helt tydelig at all jobbing med både kasse og bil er verdt hvert sekund. Og enda gjenstår det å lyddempe tak (dette flekser 3-4cm) og passasjerdør foran, samt gulv. Og siden M3B er god for minst 3500w rms, og det kommer Gladen SPL 15 så fort de kommer til Norge, er det bare å glede seg! Ser allerede at 150dB nærmer seg stygt når jeg vet hvor mye jeg enda har å hente.

Tusen takk for all støtte jeg har fått fra dere som liker siden min, venner ellers, og ikke minst sponsoren min Judys Bilstereo som har lånt meg DD515 inntil Gladen SPL15 kommer tilbake på lager, og hjulpet meg å ta avgjørelser da valgene har vært mange til tider. Takk for et herlig samarbeid.
          Mvh Julian Sommer

Comment

Film
            http://www.youtube.com/watch?v=gQytA...ature=youtu.be
            Last edited by Custom; 21-07-2013, 23:04.
            Mvh Julian Sommer

Comment

Gratulerer med fine tall..!
              Virkelig bra resultat med så billige subber

Gleder meg til og se når kassen er ferdig, og med gladen subbene

Er dette 4" porter? og har du fuget med noe på innsiden av portene ?

Comment

Originally posted by lyd View Post
                Gratulerer med fine tall..!
                Virkelig bra resultat med så billige subber

Gleder meg til og se når kassen er ferdig, og med gladen subbene

Er dette 4" porter? og har du fuget med noe på innsiden av portene ?
                6" porter, og har kun limt dem sammen med tec7, og limt portene fast i kassa med tec7. Hadde kun tec7 rundt hulleene jeg skar ut
                Mvh Julian Sommer

Comment

Var ikje galne dei talla dine med dei type subber
                  2 loud

Comment

mine port har løsnet flere ganger med tech7, virker som om det løsner litt fra MDFen etter en stund.. verdt å følge med på!
                    Ford Focus
                    B2 Audio CC15
                    B2 Audio Mono v4

Comment

Originally posted by Janthomas View Post
                      mine port har løsnet flere ganger med tech7, virker som om det løsner litt fra MDFen etter en stund.. verdt å følge med på!
                      Skal følge godt med. Pusset ned mdfen med stålbørste og avfettet før jeg limte så håpe det sitter godt, klarer ikke skrape det av så
                      Mvh Julian Sommer

Comment

Originally posted by Custom View Post
                        Skal følge godt med. Pusset ned mdfen med stålbørste og avfettet før jeg limte så håpe det sitter godt, klarer ikke skrape det av så
                        Vil tro det funker bra. Viktigste er bare å ha det 100% rent før man limer.

Comment

Originally posted by trustno1 View Post
                          Vil tro det funker bra. Viktigste er bare å ha det 100% rent før man limer.
                          Er super-nøye på slik. Har nå fått låne en BF7501 i ihvertfall en uke, så er mer enn nok lyd til daglig bruk nå. Var jo det jeg brukte på Lørdag og da jeg målte, elementene tåler ikke effekta fra den en gang uansett, hehe.
                          Målet er å treffe 150db i løpet av sesongen, hva tror dere?
                          Mvh Julian Sommer

Comment

Med alt forbedringspotensiale og nye komponenter er det vel ikke umulig det nei

Comment

Originally posted by Skarstein View Post
                              Med alt forbedringspotensiale og nye komponenter er det vel ikke umulig det nei
                              Det tror ikke jeg heller
                              Mvh Julian Sommer

Comment

Mer film, med litt roof flex
                                http://www.youtube.com/watch?v=me_a7...ature=youtu.be
                                Mvh Julian Sommer

Comment

Working...
                                X