Announcement

Collapse
No announcement yet.

Customs e34 sql touring

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nam, fikk denne godsaken i posten i dag!
    Mosconi 6to8 V8

Nå mangler jeg en headunit, signalkabler fra denne til prosessor, en ny diskant (slapp den ene i gulvet ) og trekk til dashboardet. Da er det bare å montere, lodde sammen igjen kabler og "turn up the volume"!
    Last edited by Custom; 03-12-2013, 01:44.
    Mvh Julian Sommer
    Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

Comment

• Har stått stille litt her da jeg ikke har klart å bestemme meg for vinyl til dashen. Men ble matt svart vinyl med struktur. Så får jeg heller trekke øverste delen av dørtrekkene med det samme for å få litt helhet. Og kanskje de delene av dørtrekkene som er stoff. Må få inn helskinn-seter etterhvert og, men det blir nok ei stund til. Må jo ha elektrisk sportskinn når kontaktene ligger klare :-)
      Satser på å få ferdig dashen til helga, stå på som en tulling da. Skal bygge ei basskasse til 2x15" i tillegg (til a mor!), men nå vil jeg ha lyd!
      Så etter det er det bare å fortsette med å planlegge - og glede seg til - midbass.
      Mvh Julian Sommer

Comment

• Blir spennende og se resultatet

Ikke alle mødre som har 2x15" heller akkurat XD

Comment

• Akkurat passe størrelse på basskasse til ei mor.
          256 liter tunet til 32hz.
          2x DD515 med 1500wrms GZ monoblokk.

I min bil spilte jeg 145.2db med disse høyttalerne og denne forsterkeren. Samme bil det skal inn i, e34 touring (525iX).
          Kassen min var på 330 liter tunet til 38hz (nå tunet til 32hz), spent på å se hvor høyt det vil spille i bilen til mamma.
          Det vil ihvertfall spille musikk så det høres på lang vei.

Kassa blir trukket og smørt med polyester innvendig i morgen, samt forhåpentligvis montert og kobla opp

Mvh Julian Sommer

Comment

• Haha, moren din glad i bass eller?^^
            Fet tråd da! Følger med her og på bimmers
            Zero at the moment!

Comment

• Nå er det lyd! Fått inn Pioneer deh-x8500BT og Mosconi 6to8 og grovjustert/lekt meg litt.
              Gleder meg til å få montert ferdig deksler/hanskerom og rydda bilen for første gang på ei goood stund nå.

Alt er som vanlig fra, og tusen takk til, www.judysbilstereo.no

Originally posted by knoskar View Post
              Haha, moren din glad i bass eller?^^
              Fet tråd da! Følger med her og på bimmers
              Jada, hun er glad i alt som har med musikk å gjøre Takk, bra du følger med!
              Last edited by Custom; 12-12-2013, 21:07.
              Mvh Julian Sommer

Comment

• Fikk skjøtet litt ledninger i dag
                "Noen få", en av to kontakter (den andre ble lodda, det gadd jeg ikke med den andre. Tok lang nok tid fra før:

Og da ble det lys og fungerende nåler til slutt, gitt!

Etter jeg fikk ordne dette og skulle justere gainen på forsterkerne mine på nytt, ble jeg letta over at instrumentene fungerte igjen - for da var temperatur-nåla på god veg oppover rød-feltet.
                Så da ble det termostat-bytte. Blåste varmt i varmeapparatet, så var tydelig at det ikke var vannpumpa, men den nederste radiator-slangen var iskald.
                Denne gangen tok det 24 minutter å bytte termostat, uten luftverktøy :P
                Mvh Julian Sommer

Comment

• Film
                  http://www.youtube.com/watch?v=rV2gDIATv48
                  Mvh Julian Sommer

Comment

• Meget!
                    Freeeesh farge på bimmeren da :P
                    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

• Hehe takk, blir aannen farge til sommeren igjen. Men usikker på hva. Har så fryktelig lyst på rød eller hvit, eller mørkere knall blå. Men uansett hvilke av de jeg velger, går jeg garantert lei etter ei stund :-P
                      Mvh Julian Sommer

Comment

• Skal ikke koste på deg sorte skruer til elementene også da?
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

• Skal lage noe deksel rundt dem :-)
                          Mvh Julian Sommer

Comment

• Da var Gladen subbene solgt, og ny sak bestilt. Denne gangen en custom sak, bygd av Øyvind Sandvik. 9518g reconet til 9518i med karbonhette.

Regner med å sette i gang med ny kasse i morgen, for å se hvordan det funker med portene bakover (og elementet oppå). Ikke sikkert det blir optimalt, spørs hvor god klaring jeg får til til bakluka, men eventuelt blir det bygd slisseport etterhvert. Får ikke hatt de oppå pga lengden, må tilogmed forlenge eller få tak i annet rør fra de originale Aeroportene, da jeg må ha de noen cm lenger for å få en hyggeligere tuning.
                            Kassen ender på 180 liter etter element og port, og tuningen havner på 32hz. Så villig som disse DD-elementer er ned i dybden blir det GØY.

Da er kasse og rør "ferdig" og smørt med polyester. Bruker støperør som skal få Aeroport-flenser, da rørene på Aeroporten er for korte.

Lodde kabler, 6mm2:

"Ferdig"

Og lyden kan ikke beskrives, den overgikk forventningene, enda jeg har hatt samme type element tidligere. Viser at det går riktige veien med kassebygging og simulering.

Et par håpløse filmsnutter, fra en kompis som også ble litt ivrig:
                            https://www.facebook.com/photo.php?v=533242573463137
                            https://www.facebook.com/photo.php?v=533492646771463

Skrudde av A/C-braketten i går. Her skal jeg prøve å feste den nye dynamoen, så jeg har den originale på et eget batteri til bilen, og et eget batteri til bilstereoen.

Ikke fått målt enda, men er konkurranse 4. Mai på Gjøvik. Møt opp!
                            Last edited by Custom; 14-04-2014, 13:18.
                            Mvh Julian Sommer

Comment

• Nice !

Håper jeg kan få en demo 4 mai ?

Comment

• absolutt Sliter fortsatt med strømmamngel, men skal prøve å få montert ny dynamo til treffet. Ellers vet du at det er vesentlig mere i vente
                                Mvh Julian Sommer

Comment

Working...
                                X