Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips om hvordan få bedre bass i bilen min ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips om hvordan få bedre bass i bilen min ?

Jeg har oppgradert orginalannlegget i bilen min den siste tiden. Har montert nye høytalere i alle dørene + satt inn en forsterker.

Det jeg har er :

Columbus org radio ( samme som vw rns510 )
    Mosconi GLADEN ONE 60.4 forsterker ( 4 x 60 watt )
    Gladen ONE 200 3 -veis høytalersett. (Front)Her måtte jeg bytte ut 4" mellomtonen med en 3" for det var det som var orginalt i bilen.Oppgraderte mellomtonen i samme slengen da jeg var i gang
    Gladen ONE 200 2- veis høytalersett ( Bak )
    Dempermatter i dører og div andre steder.

Dette spiller jo bra men lurte på noe mere trykk i bassen. Tingen er at dette ikke må gå ut over plassen i bagasjerommet. Har ikke plass under setene heller.Kan vurdere en aktiv bass også. Men jeg har ett oppbevaringsrom på siden bak i bagagerommet. Der kan jeg få lagd en kasse på ca 23 liter. En liten forsterker skal jeg også få plass til
    Feks en sånn en :http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...1&katid=37&id=

Spørsmåleter om dette har noe for seg. Har jo 4 stk 8" i dørene. Er ikke ute etter mest "lyd" men mere "god lyd "
    Hva slags elementer osv dere tror kan virke bra osv.......
    Last edited by Barkebille; 04-08-2013, 17:07. Reason: ny spørsmålstilling

hmm, hva med å bruke reservehjulbrønnen da? kan du bruke den, har du betydlig mer plass og kan dessuten opp i ett element som har noe for seg til lyden du ønsker vet ikke om ett aktivt element under setet har noe for seg om du har 4x8" i dørene :P

PS: dette er en prosjekt tråd :P

Comment

Ta å isolere døren med 2 lag og putte akustiske matter. Så blir det staks mye bedre. Prøv det først så er du ikke fornøyd så må du skaffe deg subb.
      MVH Mats S. Erdal

Comment

Originally posted by matsemann1 View Post
        hmm, hva med å bruke reservehjulbrønnen da? kan du bruke den, har du betydlig mer plass og kan dessuten opp i ett element som har noe for seg til lyden du ønsker vet ikke om ett aktivt element under setet har noe for seg om du har 4x8" i dørene :P

PS: dette er en prosjekt tråd :P

Der er det fult opp med hengerfeste , jekk osv....
        Så det stedet går ut for å si det sånn. Under setene er det fult der også.
        Så jeg tror at den eneste muligheten er å lage den kassa på 23 liter jeg skreiv om i første post.........

Comment

Originally posted by svane91 View Post
          Ta å isolere døren med 2 lag og putte akustiske matter. Så blir det staks mye bedre. Prøv det først så er du ikke fornøyd så må du skaffe deg subb.
          Har puttet inn masse av disse i dører osv....
          http://www.dynabel.no/Shop/Product/G...i-04-M2/AS9860

Comment

Trådstarter:

Trur du har gjort skivebom på hvor du har laget posten din

Comment

Originally posted by trustno1 View Post
              Trådstarter:

Trur du har gjort skivebom på hvor du har laget posten din
              Ja det er mulig det. jeg er ikke akkurat veldig bevandret her inne på forumet
              Kan noen fortelle meg hvordan jeg flytter den da ? Og til hvor ?

Comment

Det tror jeg en moderator kan fikse for deg. Bare vent og se!
                Når det gjelder MOAR BASS:
                Du ber om noe litt umulig. Stor lyd krever store høyttalere, masse effekt og myyye strøm.
                Klart du kan mekke en lekker liten kasse på 23liter og få litt forbedring i bassen, helt sikkert. Meeeen du kan ikke få helt i pose og sekk. Skal du ha usynlig lyd og maks bagasjeplass så blir det aldri tordendype ryggmargsristende basstoner som forstyrrer synet og får deg til å glise bredt for hver nye sang du tester i bilen.

Denne http://www.dynabel.no/Shop/Product/G...fer-STK/AS2212
                kan klare seg med 18 liter bassreflekskasse, kanskje formstøpt i glassfiber så den passer i dette oppbevaringsrommet!?
                Hiver du på en kjekk liten kvalitetsforsterker som leverer 5-600w rms så blir det god stemning. Husk strøm, batterier og ledninger!

Legg GJERNE ut bilder av hvordan du har gjort det hittill, så kan du få tips til eventuelle forbedringer osv.
                never enough!

Comment

Vet jo at med det tenkte opplegget her vil jeg ikke få " tordendype ryggmargsristende basstoner" men det var vel ikke meningen hehe........
                  Målet er vel å få en dypere, kraftigere og strammer bass da. Men det hadde vært kjedelig å brukt tid og penger på noe som ikke virker.

Comment

For å få større volum så kan jo en støpe en kasse ? Hvordan går det når det skal støpes i det "hullet" jeg har ?
                    Litt dårlig bilde men dere kan se hvor dekslet/luka skal være. Så tanken er jo å skjære en mdf plate som frontplate. Resten av kassa blir da støpt.
                    Tips mottas med takk.

Comment

tape fast plastfolie/aluminiumsfolie som en beskyttelse mot alt rundt, godt utover.

Bland polyester osv, og begynn å legge nede.
                      Legg 2-3 lag ihvertfall med glassfiber matte
                      La det herde, kutt ut front plate og få denne faststøpt på "kassa". (ta den ut først om du skal ha en flat plate festet rett på, eller bygg fast en mdf/spon ring og trekk med fleece pledd/stretch laken og dynk dette i polyester/legg gf på innsiden

Comment

Originally posted by golfnos View Post
                        tape fast plastfolie/aluminiumsfolie som en beskyttelse mot alt rundt, godt utover.

Bland polyester osv, og begynn å legge nede.
                        Legg 2-3 lag ihvertfall med glassfiber matte
                        La det herde, kutt ut front plate og få denne faststøpt på "kassa". (ta den ut først om du skal ha en flat plate festet rett på, eller bygg fast en mdf/spon ring og trekk med fleece pledd/stretch laken og dynk dette i polyester/legg gf på innsiden
                        Takk for innspill.

Comment

Working...
                        X