Har vært og sett på dette prosjektet idag.. og må si at dette er LOVENDE..!
Er jo masse masse masse masse jobb og timer igjen, men har virkelig trua på dette..
stikkordet for det som har skjedd her er vell drittarbeid, mange mindre problemer som skal løses og mange ting som må vurderes opp imot hverandre
det første var løsning med hovedenhet, planen var mosconi6to8 og tab... endte med spiller og tab i første omgang, litt for å ha en enklere løsning med EMMA osv(cd eller usb)
baffelen stivet ytterligere litt, blir også minst fire stk 16mm gtjengestag i den
kassa invendig, ser rundt på dette bildet at alle veggene nå er en del tykkere og forholdsvis "dau" !
kabler lagt fra motorrom og bak
vell inne i bilen
fjerna original dynamo
startet på litt av en jobb, få inn min dynamo fra stratusen.... passer i utgangspunktet ikke i det hele tatt
også et merksnodig bilde... min fi sp4 18 har rustet mens den sto i kassa mi... forunderlig!!
ellers så er det bestilt opp litt av hvert, kom en god klump med 53mm2 fra LIB her om dagen, har også fått tak i 10 meter med 70mm2 kabler(sorte), blir greit å bruke for å få god jording !
synet jeg går til sengs med hver kveld(sikle!!)
ooog begynte såvidt med porten forrige dagen, ser ut som det blir slik jeg vil ha det tilslutt!
Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
| Gladen 75c6 - DD m4a |
| 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |
Er jo forsåvidt ganske relevant, da dette er i bilen til Martin, som er minst like my med i voyageren vi holder på med !!
Men skal ikke skryte på meg alt for dette, både jeg og Martin har lagt ned en del timer i det her oppsettet, og det er vell brukt tid spiller grisehøyt og laaaaavt !
| Gladen 75c6 - DD m4a |
Har gått veeeldig sakte , men har kommet oss et godt stykke på vei siden forrige update ser jeg !! Skal se om jeg ikke kan lage et lite innlegg seinere idag !
| Gladen 75c6 - DD m4a |
Har gått veeeldig sakte , men har kommet oss et godt stykke på vei siden forrige update ser jeg !! Skal se om jeg ikke kan lage et lite innlegg seinere idag !
Da kommer det en enorm update!
Har vært uuutrolig slapp mtp oppdateringer her inne, men føler at mye av det vi har rotet med ikke er så spennende at det trenger å postes her )
Har ihvertfall siden vi startet hatt en del endringer i planene(selvfølgelig..) :
- fi sp4 18 solgt/byttet, så blir 2 stk digital designs 9518 isteden, ikke veldig lei meg for akkurat det!
- dash blir etter sigende bestående av 4 stk DD vo 6,5 og 2 DD B2.
- hovedenhet endte med pioneer 80-prs
- mids & Highs blir drevet av 3 DD c4c
- 5 odyssey pc2150 med aluskinne blir strømmen
Har ellers klart å fått inn min gamle EA 250-amp Dynamo og fått lagt det meste av kabler.
Før:
Og etter mange runder med sveising:
Ble veldig peent, men det er prøvd og holder!
Ellers ble det etter bytte av subber prøvemontert:
Så jo veeeldig bra ut synes vi, helt til vi skulle skru fast alle 8 skruene på hver sub... Da ble vi oppmerksomme på at hullet vi kuttet til fi-subbene ikke stemte med DD-subbene !!
Så da var det bare å lage enda en baffel... Har nå 66mm mdf i baffelen + litt ekstra bakerst
Da ble det ikke flushmontering som planlagt, hadde ikke mere mdf akkurat da og bestemte oss for at det får holde med 3 lag mdf i front !
Ellers kommet litt godsaker som skal sikre stabil strøm inn på monoblokka som inntil videre skal kjøres i 0,5 ohm!
Batteriene handlet inn og borret opp aluskinne til de
Baffelen avstivet med 16mm gjengestag, valgte 2 stk.
Festet i bakkant av baffel med 4-kantet bit stål med påsveiset mutter og borret hull så de kunne skrues fast fra innsiden.
Meget fornøyd med denne løsningen, så slipper staget å stikke ut på fremsiden av baffelen
Fått en leveranse med kabler for 4-kanaler og jordinger bak i bilen
Har også byttet ut batteriet vi skulle ha fremme med 2 biter kobberskinne på 300mm2..
Dette måtte vi bare gjøre da det viste seg at batteriet som skulle stå fremme var for skadet til å ta til seg lading...
Prøvemontering før det ble gjort fast imot en bunnplate som kunne boltes fast mot originalinnfestningen
Lakkert og montert
Inne i bilen har veggen tatt litt form , ble avrunding med 12" plastrør !
Godt fornøyd med det som etter litt jobb(haha) ser ut til å bli en godt avrundet port, ble litt endringer etter at baffelen ble tykkere Osv
Har også begynt med forsegling av veggen , glemte noen kabler så disse skal trekkes før vi går bananas med skummet igjen
Ellers har dørene tatt form, er første gangen vi går så alvorlig til verks med dørtrekk, så ble mange unødvendige runder og langt ifra perfekt resultat, men er meget fornøyd med læringsprosessen og all erfaringen dette har gitt meg
Batteriene har også fått plass bak i bilen og jordingene er 50% i havn
Hittil er det 3 stk 70mm2 kabler, en 50mm2 fra setebeltefestet bak og 2 50mm2 som kommer forfra
Har sikkert glemt endel, men er hvertfall så langt vi har kommet nå, mer eller mindre
Håper noen orket å lese igjennom dette, blir som alltid kjempeglad for feedbacks og/eller spørsmål !
-Erling Nilssen
| Gladen 75c6 - DD m4a |
Comment