Announcement

Collapse
No announcement yet.

Passat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Passat

Bilen

1999 VW Passat 1.9TDI

Med vinterfelgane

Bilde av gamle anlegge, 2 stk LIB 1221 på en LIB 3500.1.
    Spelte extremt godt, angra litt på at eg solgte det. Men ville prøve 18" so Solgt til joakimhammer her på forumet

Utstyr

Spelar - Kenwood DDX3021
    Monoblokk - Digital Designs M3b
    4-kanals- Rockford Fosgate t400-4, Om noken har en DD 2 eller 4 kanals å selge er eg intressert
    Subwoofer - LIB 1881 D1, sku egentli ha 2, men fant ut at eg egentlig ikkje hadde plass, Kjøpt fra matsemann1
    Frontsett - Focal 165 A1 x2
    Batteri - Originalt, Om noken har et eller fleire XS power å selge er eg intressert
    Dynamo - Original enda, Dynamo-Batteri + er oppgradert med 53mm2, Jordingane blir tatt snart
    Strømkabla - Har ca 15 meter LIB 53mm2 som allerede e lagt opp i bilen, 25mm2 Stinger til 4 kanalen
    Signalkabla - Rockford Fosgate x3
    Kasse - Ferdig bygd, ca 180liter, tuned til 35hz

Last edited by Giuseppe; 19-08-2013, 00:02.

nydelig prosjekt ! ser fram til å starte proskjet med gamle subbene dine !

Comment

Oi, se her ja. Dette blir nok bra. Hva er vel bedre enn å se 18" i full gallopp. Yammi.
      Hva mener du om første inntrykket av woofern?

Comment

Hehe, ja blir bra det Joakim Har fått subben i no, spela helt sjukt! LIB er ekstremt bra utstyr for pengane! Lika det at dei har direktekabla, ikkje mange element i Norge som har det, og 4 spiders på en 1500rms sub har eg aldri sett før Fekk i et ekstra batteri idag og, VELDIG sjeldent eg er under 13 volt for å sei det sann Berre venta på at Hopaudio ska få inn XS batteri no
        Last edited by Giuseppe; 19-08-2013, 00:28.

Comment

Kult. Bra at du er fornøyd. Gleder meg som en unge selv til å få begynt
          Fyr opp noen bilder og/eller en filmsnutt

Comment

Hehe, den ser eg Ja skal få gjort det imorga

Comment

https://www.facebook.com/photo.php?v...60572345564991

Påtide å dempe taket. Noken som veit om det er lett på ein passat 1999mod?
              Last edited by Giuseppe; 28-08-2013, 22:18.

Comment

Han her har gjort det for ikke så lenge siden: http://bilstereoforumet.no/showthrea...=18176&page=10

Jeg har samme bil som deg og har alt liggende klart for demping: Dempematter,lim,stoff osv

Jeg får se hvordan du gjør det da, og lære litt

Comment

Hmm, såg ikkje so gale ut det. Va det lett og få av taket? Trur eg tar tak å bagasjeromsluka først. Dørene kan vente til eg har i focal høgtalerane Mange pakka dåkke brukte på taket forresten?

Comment

Originally posted by Giuseppe View Post
                    Hmm, såg ikkje so gale ut det. Va det lett og få av taket? Trur eg tar tak å bagasjeromsluka først. Dørene kan vente til eg har i focal høgtalerane Mange pakka dåkke brukte på taket forresten?
                    Det kan vel Larsi selv svare på om han ser dette ?

Hvor mange pakker man bruker bestemmer man selv etter hvor tykt og solid man vil ha det..
                    Syns å huske jeg har rundt 50 matter liggende med: http://www.bilstereosenteret.no/prod...t-coat-4m-bulk

Comment

Først vil jeg si at det er mye bra komponenter i dette bygget! Gleder meg til og følge med videre

Og ta ned taktrekket gjorde en kompis av meg mens jeg holdt på med noe annet, men du begynner med og ta av dekslene på alle stolpene, og passer på at du får tatt av ledninger til lys osv i selve taktrekket.
                      Når alt er løst, så henger taktrekket kun i pakningene.
                      Jeg la 2 lag med butyl matter fra lydibilen.no. Også kjøpte jeg skum matter på biltema og la oppå vibrademp (butyl mattene). Så når taktrekket kom på plass igjen så hjelper skum mattene på flere ting: hindrer lyd fra løse kabler, og taktrekket står mer i spenn og flekser mindre. + at det gir litt bedre akustikk med tanke på diskant.

Det ligger nok rett i overkant av 4m2 med butylmatter i taket mitt angrer ikke på at jeg gikk for et lag til. Det holder med 2.
                      Selvsagt blir det bedre med mer, men alle lyder er borte. Så det tredje laget er ikke verdt pengene (i forhold til funksjon) mener jeg.

I gulvet bak og reservehjulsbrønnen er det ca 2-3 m2. Her har jeg lagt 2 til 3 lag der det trengtes, du finner ut om du må ha flere lag enkelte plasser ved og høre det på resonansen når du slår.

Om en uke og to så skal jeg til og bytte høyttalere i dørene foran, går nok ca 1m2 til hver dør, men det finner jeg ut etterhvert. Kommer til og oppdatere tråden min, så følg med
                      Last edited by Larsi; 29-08-2013, 00:42.
                      It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                      Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

Takker for det Satse på 2 lag eg også da, tar taket først vertfall, det som er værst ganske redd for at takluka skal bli ødelagd.. Skal følge meg på tråden din ja Kjekt å sjå folk bygge anlegg i samme bil so meg sjøl

Comment

Glemte og si, husk og fjern den orginale "dempingen" det er noen papp-plater som er limt til taket

Ja det er ekstra lurt om du har takluke, det har ikke jeg heldigvis.
                          It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                          Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

Working...
                          X