Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw E39 Fattigmanns pop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ser lovende ut

Om du vil gjøre det fint er det bare noen pynte deksel, speil, plexi og så er du ferdig.

*har lest old school tråden på diymobil
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Ja har litt planer. Skal trekkes, lage "avsperr/pyntedeksler" rundt kassa.
      Må bare vente på råd :P hehe.
      Vurderer lage helt ny bunnplate også(trunk gulvet) , felle ned forsterker med plexi over.
      Får se når den tid kommer

Comment

Ser meget lovende ut dette her

Har en del tynn (tror det er 4mm)gråtonet Lexanglass til en veldig fin pris.
        Kan limes sammen lagsvis for og få det tykkere også.

Send meg en PM om du er intressert i Lexan
        Mvh
        Ole Heen

Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

Comment

Takk. Forhaster meg ikke i byggeprosjektet, da huet er overfylt av ideer og løsninger :P
          Å? Hmm, det kan kanskje være av interesse etterhvert.

Comment

Satt å kjeda meg litt idag, å siden jeg har langhelg (namnam)
            så ble det til å lage amprack, fikk ikke tatt bilde selvsagt :/ men ordner det en annen dag.

Grunn til det var slik at ampen ble ståendes istede for liggendes, å jeg fikk dratt kassa 20cm lengre bakover.
            Det resulterte i MYE mer basstrykk.

Comment

Ser her ja, skjer jo ting selv om det er kaldt ute :P Jeg har ikke tilgang til noe varmt innested å holde på i, så jeg får nok ikke gjort en skit med anlegget til e39'en før det blir sommer? xD Har på følelsen at vinteren blir lang denne sesongen også :/ Tenkte jeg skulle bygge om dørene og bygge om kassa
              ?

Comment

Hehe, er da ikke redd for litt kulde vel
                Nei ser den. Har ikke det selv heller.
                Ikke blitt gjort noe fornuftig i helga grunnet tur retur bergen.
                Ble heller litt mer innspilling av subben hehe.

Fikk også på sprett nye vinterdekk før turen, da det var tryggest slik over fjellet.

MEN, nå trengs nytt frontsett og må kle ferdig kasse og amprack.
                Det blir vel prioritert så fort jeg får mulighet.

Ang frontsett så blir dørene modifisert for 6,5"

Comment

Ja, 6.5 er nok klokt. mine 5.25" elementer har ikke sjanse til å følge med hehe:P
                  ?

Comment

Hehe, kjørte bare med org bmw jeg, men nå er 5,25" på passasjersiden blåst, kun tweetere igjen.
                    Det fungerte helt brukbart til mitt bruk heeelt til jeg ville dra på litt ekstra nå i helga.

Såh, her må det byttes ut så fort jeg får mulighet.
                    Blir antageligvis LiB sitt 6,5" sett hvis jeg ikke får rappa fruens Polk MM som nå ligger på roterommet.
                    Har også en Harman 4ch liggendes.

Comment

Du får "rydde" litt på rote rommet da vettu da blir vel din frue glad hehe

mvh kim

Comment

Haha samme tanke der ja
                        Liker lyden i polk settet, å var forholdsvis dyrt når jeg kjøpte det.
                        Er vel 4 år siden omtrent

Men begynte i ny jobb for et par uker sia, å fra å med idag så er det 100%
                        så blir nok lite anlegg denna uka :-/ hyl.

Forresten noen andre som har vært borti polk mm 6,5" komposettet?

Comment

Da ble det endring i planer.
                          Etter å ha tittet litt på dørene, så er det orginale kasser disse 5,25" sitter i.
                          Så da blir det å gå for 5,25" istede for ombygging til 6,5" (da det ble litt mer jobb enn nødvendig for min del uten garasje)

Planene da er Earthquake FC5.2-R Focus 5.25" sett som jeg har fått reservert hos en knall kar her på forumet.
                          5,25" går i org hullet i kassen sin, og tweetern oppe i døra ved speil(org plass)
                          Og etterhvert bytte ut midrange'n som også står i døra. (3høytt pr dør)

Dette blir slik pga jeg vil beholde org looken på dørene, og ikke skjære ut større hull for 6,5".

Er også kasser til 5,25" på hver side i hatthylla, så vurderer bytte ut til noen bedre elementer der også.
                          Kjekt når di står org i kasser, da di da ikke blir blåst av bassern.

Så ett spm, noen anbefalninger til brukbart 5,25" sett til bak?
                          Helst ikke så dyrt. (Rundt 1500,- ish) ?!

Comment

Her kan du se hvordan vi gjorde det når vi monterte 6,5" i dørene foran på E39

https://www.facebook.com/media/set/?...3270612&type=3
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Heisann.
                              Ja klar over at det går, og var omtrent slik jeg hadde planer om i utgangspunktet.
                              Men, etter litt vurdering så ble det å beholde orginal looken.
                              Hvis jeg blir misfornøyd , så kan jeg jo alltids endre på det i ettertid.

Takk for bilder

Comment

Da har jeg fått fingra litt på bilen igjen.
                                Røska alt grapset ut, for å "isolere" plastbunnen i trunken.
                                Det som ble brukt til å isolere den var biltema 1,2mm bitumen dempepapp.
                                Funket utmerket. Fjernet den grusomme klirre vibrasjonen jeg slet med.

I prosessen flytta jeg forsterker til den ene siden, og fikk satt kassa så langt bak i trunken som mulig.
                                Det ble betraaaktelig bedre.. :-)

Fikk tatt hele 3 bilder. Selvsagt ikke av isoleringa :-/
                                Attached Files

Comment

Working...
                                X