Announcement

Collapse
No announcement yet.

Golf mk2, 1,6 td Prosjekt.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Golf mk2, 1,6 td Prosjekt.

Hei !
    Er en gutt på 17 år. Kjøpte min første
    bil for ca ett halvt år siden (?)
    Da ble det en Golf mk2 1,6 Turbo diesel.
    Etter jeg kjøpte så har jeg vell gjort noen små
    endringer siden da jeg fikk den. Første jeg begyndte med
    var vell og få den på bakken. Da ble det kjøpt senkesett samt noen
    "midlertidige" felger. Etter det så begyndte jeg delevis på lyd.
    Da ble det handla inn 53mm² ifra batteri framme til batteri bak.
    Og 53mm² ifra batteri bak til karosseri . Har ett Stinger SPP680 batteri bak.

De jeg begyndte med var vell en Ground Zero Extrem
    Og en Cadence Dakota mono. Av høytalere så hadde jeg
    bare noen Focal 690 Men de døde etter litt

Etter kansje 2 måner (?) Så ble det kjøpt nye subber, nye høytalere og en 4 kanaler.
    Da endte jeg opp med Hertz Dieci DCX 87.3 framme og Hertz DV 165 bak. Ble også en dynaBel BF0804
    4 kanaler. Av subber så ble det 2 stk Cerwin Vega VMAX102. Og en Kicker DX1000.1 monoblokk.

Og nå i forge uke så hadde jeg med en kompis på biltur. Kom hjem med en Orion Hcca 12.2 sub.
    Samt en kasse og en "jalla" monoblokk. Monoblokka heter vell Kole Audio KX1-5500D, Denne skal
    selges. Har vell egentli fått solgt men selger ikke før jeg har litt ekstra penger til og kjøpe ny. Da blir det
    en dynaBel BF7501. Så bestilte jeg meg nye høytalere + diskanter i dag. Da ble det bestilt 4 stk DD vo m6,5
    høytalere, 2 DD vo b2 diskanter og en Ground Zero GZIA 2235HPX forsterker til høytalere, og så blir det og bruke dynaBel BF0804 til diskanter, Rekner med jeg kommer til og bestille 2 til i senere tid, til og ha bak
    Når jeg motar denne siste pakken så blir det og begynde med og støype nye dører, sann der er plass..
    Og bilen er IKKE lyd dempa MEN de kommer.. Er student, har ikke jobb og alt av penger blir brukt på bil og lyd.

Er ikke sikkert alt blir gjort som de skal bli gjort, men da må dere bare si ifra ! Dette er somsakt første bil og FØRSTE bilstereo prosjekt, så tar gjerne imot tips. Kommer sikkert til og stille en god del spørsmål, så da håper jeg på god respons og gode svar ! Og ikke nøl med og si ifra om jeg gjør ting dere ikke liker !!

Jeg synes det var mye kabelrot på ene bilde. Kanskje bruke tid på å skjule kabler, eller legge de pent. Ikke bare rett fra A til B

Ellers arti prosjekt Gøy med bilstereo

Comment

Originally posted by T-Karlsen85 View Post
      Jeg synes det var mye kabelrot på ene bilde. Kanskje bruke tid på å skjule kabler, eller legge de pent. Ikke bare rett fra A til B

Ellers arti prosjekt Gøy med bilstereo
      Om du mener de bilde med forsterkeren og batterie så er dette bak sete
      og subkasse. Er litt kabelrot ja.. Men blir og prøve og legge det fint når jeg
      får den siste forsterkeren.

Comment

Skal være ryddig selv om det er skjult

Comment

Se her ja. Hva syns du om Orion Hcca?
          Artig prosjekt dette. Men som nevnt, kabelrot ja, hehe. ;-)

Comment

Originally posted by Mrtical View Post
            Se her ja. Hva syns du om Orion Hcca?
            Artig prosjekt dette. Men som nevnt, kabelrot ja, hehe. ;-)
            Kan dessvere ikke si så mye om orion enda.. Har ikke stor nok
            forsterker så får såvidt kjørt den :/ blir forhåpentlig vis skaffa ny om
            jeg kommer over en ! Så er det noen som har en som er på 2500 rms i 1ohm
            eller mer som er tilsalgs, ta kontakt !

Kabelrot blir fiksa når jeg har "alt" i boks..

Comment

den sub n der kan du fint kjøre mere enn 2,5kw men det vet du sikkert er enig med kablene, det er siste prioritering. Når en har alt baki og montert så er det lettere og legge ledningne fint også Håper du blir fornøyd med elementet.
              MEN de hæyttalerene bak ville jeg lagd en kasse til så ikke Orion elementet voldtar de, mmuuuhhhaaa

mvh kim

Comment

Uenig, jeg mener det er lettest å legge kabler pent med en gang. Planlegg hva du skal ha, og hvor du skal ha det. Så legg kabler pent, monter alt og vips. Ferdig. Er ikke lett å skjule en kabel da alt er montert, og du kanskje må ut med alt for å få lagt kabelen(e) et annet sted

Comment

Originally posted by kimafro View Post
                  den sub n der kan du fint kjøre mere enn 2,5kw men det vet du sikkert er enig med kablene, det er siste prioritering. Når en har alt baki og montert så er det lettere og legge ledningne fint også Håper du blir fornøyd med elementet.
                  MEN de hæyttalerene bak ville jeg lagd en kasse til så ikke Orion elementet voldtar de, mmuuuhhhaaa

mvh kim
                  Så til bakhøytalerene jaa.. Usikker på og jeg skal lage de bak
                  i "hattehylla" eller om jeg skal støpe til bakdørene og ha de der.
                  Kom gjene med tips om hvor og gjerne noen argument om hvorfor/hvorfor ikke..

Comment

Har du høyttalere foran?

Hvis ikke, få til noe foran! Mye bedre å ha lyden der
                    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Originally posted by Jørgen View Post
                      Har du høyttalere foran?

Hvis ikke, få til noe foran! Mye bedre å ha lyden der
                      Akkurat nå så har jeg noen Hertz Dieci DCX 87.3 framme.
                      Dd vo m6,5 er bestilt samt dd vo b2 diskanter
                      skal ha 2 m6,5 framme samt 2 b2 diskanter framme
                      og 2 m6,5 bak men usikker på om bakhøytalerene
                      skal rett i bakdørene eller om jeg skal lage til i hattehylla..

Comment

Bruk heller begge dd bassene i fremdørene. Og diskantene på dashen. Blir garantert bedre lyd når du har lydbildet fremfor deg.

Liker tråden din

Comment

E9 i det ja. Dropp baken :-)

Comment

Originally posted by Slednekk View Post
                            Bruk heller begge dd bassene i fremdørene. Og diskantene på dashen. Blir garantert bedre lyd når du har lydbildet fremfor deg.

Liker tråden din
                            Skal støpe til 2x 6,5 plasser i dørene framme.
                            Da jeg planlegger og ha en DD SW6,5 itillegg til dd vo m6,5.
                            Kansje jeg skal kjøre begge vo m6,5 i dørene inntilvidere og
                            ha hertz sette mitt bak itilegg?
                            Angående diskanten så må jeg vente og se..
                            TVILER på der er plass i dashen.. Så blir sikkert og støpe
                            plass til den og idøra..

Comment

Originally posted by Slednekk View Post

Liker tråden din
                              Er det noe bassgjengivelse i DD VO 6'5" da?
                              Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Working...
                              X