Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dezuna's opel omega 2.5td stasjonsvogn

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

er planen det ja. mister nokk all kjøre komfort da men. hehe. hva gjør man ikke for skjønnheten? :P
    Arild Musum

opel omega 2.5td stv.

Comment

Ja, den på bildet var kanskje litt for ekstrem :for norske veier
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Gleder meg til å se flere bilder
        The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

Comment

må en vegg taes ut ved PKK?
          Arild Musum

opel omega 2.5td stv.

Comment

Fra http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+...orsmal+og+svar

Kontrollen består av en trafikksikkerhetsdel og en miljødel. I trafikksikkerhetsdelen kontrolleres bl.a. lys, sikt, bremser osv. I miljødelen måles støy og avgasser.

Jeg har aldri fått noen kommentar eller bemerkning angående bilstereo i forbindelse med pkk.
            Oppfordrer deg selvsagt til å sørge for god lastsikring og forsvarlig sikring av alt elektrisk som er gjort i bilen din. Utover det regner ikke jeg med det skulle være noe problemer nei.

Dersom andre har erfaringer eller synspunkter på dette vil jeg gjerne høre om det!
            never enough!

Comment

tenker det ikke skal ha noe å si, siden det er lov og tone rutene helt mørke bak. men har hørt om noen som ikke har fått bilen godkjent pga dårlig sikt bakover. vil gjerne være sikker før jeg bygger. surt og bli færdig med veggen bare for og komme på PKK og få beskjed om å rive den ut :P hehe. så vil gjerne ha flere svar. kommer nokk også til å ringe verksted jeg bruker å ha bilen på
              Arild Musum

opel omega 2.5td stv.

Comment

Det er massevis av varebiler som har verktøyskap og denslags fastmontert i lasterommet. Flere av dem har ingen sikt bak gjennom bakruta. Du må ha en viss oversikt bakover, men med bilens orginale speil skal det være nok.
                never enough!

Comment

noen som gidder å hjelpe meg å regne på vegg? eventuelt simulere?
                  Arild Musum

opel omega 2.5td stv.

Comment

Du kan installere ryggekamera om du er i tvil
                    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd

Comment

det var ikke en dum ide skulle ha bygd om dasjen så jeg får plass til 2-din også.
                      Arild Musum

opel omega 2.5td stv.

Comment

Originally posted by dezuna View Post
                        noen som gidder å hjelpe meg å regne på vegg? eventuelt simulere?
                        Kan sikkert være sparringspartner hvis du vil lufte noen ideer du er i tvil om. Forøvrig er det andre på forumet med en god del erfaring med vegg, som Hifonic f.eks.

Hva slags vegg? type, størrelse og antall elementer, ønsket nettovolum, spesielle begrensninger?
                        never enough!

Comment

elementer som skal inn om det blir vegg er sundown audio zv.4 18". tror det var rundt 540 liter jeg fant ut på 2 stk. jeg vil beholde baksetene, og mener det skal være plass i bagasjen til denne veggen + batterier osv. ønsker å ha mulighet til å spille alle typer musikk, så da må den vell være tunet ganske høyt? det jeg trenger mest hjelp til, er å regne ut nøyaktig størrelse og port størrelse/lengde.

her er parametre på sundown audio zv.4 D2 18"
                          Arild Musum

opel omega 2.5td stv.

Comment

om det vr en link du skulle ha der, så fungerer den ikke

Comment

De elementene virker kjempebra. Jeg har sans for sundown, uten å ha hørt det med egne ører enda.
                              Jeg mener personlig at om du ikke vil ofre baksetene så er det nesten ikke vits i å bygge det som vegg. Dekan nok bli brutalt bra med ei svær vanlig porta kasse også. Kostnaden med å bygge vegg, først og fremst hvor mye tid som går med kan ikke undervurderes. Det krever forferdelig mange timer bygging
                              Hvis du fortsatt er sikker så ta noen bilder av bagasjen og mål opp maksdimensjoner så kan jeg regne på det litt.
                              Last edited by bass-freek; 24-10-2014, 08:38.
                              never enough!

Comment

Omegaen er så stor at du kan ha de spillende mot taket

Comment

Working...
                                X