Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nissan navara kingcab. prosjekt: ommat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nissan navara kingcab. prosjekt: ommat

har bestemt meg for å gjøre innstalleringen på nytt, har en tråd her på verkstedet om denne bilen og forstyrrelser, anlegget er nå plukket ut av bilen og alt er satt på planleggingsstadiet igjen,

her er bare subwooferen som gjenstår og målet er en ren presis og hardtslående bass uten rumling og distorsjon.

i mottorrommet er kabling optimalisert og det er innstallert 2 eskenye oddyseybatterier

dette har vi å jobbe med:

forsterker: cadence Dakota klasse d 1200 RMS @ 1ohm oppgitt effekt

Subwoofer: Ground zero hydrogen series 12" 800 RMS @ 1ohm oppgitt.

jeg spør nå om hjelp til å få utnyttet komponentene til å spille som ønsket, dette er min første pickupjobb og derfor kan man trygt si at jeg føler det irriterende når ting ikke vil oppføre seg som ønsket som da det sto i pickupen sist i en original fabrikkasse fra GZ med sideport. vi ser på meg som en NOOB nå slik at vi ikke hopper over noe, er kjempeflott dersom noen har erfaring fra en slik montering i pickup :-)

fint om noen deler oppsettet sitt om de har laget noe rått og hardtslående i pickupèn sin.

bryt løs med innspill! denne pickupèn skal vi erobre som et lag!

Artig med installasjoner i pickuper hvilke andre komponenter skal du ha inn? For å kunne ha kontroll på ting burde du ha en god hovedenhet også slik at du kan få justert inn anlegget best mulig. Montering og justering har så mye å si!
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

Comment

ja her er allerede montert dørene og dashbordet fra lightning audio.
      bruker en sony dabenhet, hva den het igjen husker jeg ikke men er splitter ny. egen subutgang, hpf/lpf filtre, equalizer osv..
      alt dette fungerer flott og jeg har fått et lydbilde jeg er fornøyd med, kun litt trykk som mangler nå. så her får dere bare komme med forslag og ideer.

Comment

da er nye rca kabler og signal fra spiller lagt opp, spiller er sikret jord.
        gjenstår å legge nye 35kv kabler fra motorrom og bak, så sitter jeg å studerer litt lyd og luftbevegelser i pickups.. spekulerer på å kapitulerer den 12" suben å bygge en kasse der enten subbene (en på hvær side) fyrer nedover fra en lukket kasse med et slags bandpassystem som lufter ut mot nedre del av setene, (kalles vel horned-enclosure) eller bygge med en skrå vegg bakover med 2 subwoofere bak hvært sete vendt forover med porter enten oppover eller lavt mot nedre del av setene...

fikk lest noe om at man ikke trengte svære 15" subber på 2000rms for å lage trykk i en pickup, skulle la seg gjøre med noen helt greie 10" woofere på 300rms hvær???? fant ikke igjen teksten men mulig jeg fant det hos fidelity..

jeg trenger seriøst litt hjelp her, kom med noen gode forslag om dere sitter inne med noe.

Comment

Se her ja. Artig med pickup bygg.
          Hørte en gang en enkel 12" i lukket kasse i en pickup som spilte meget pent å fast.

Vet ikke helt hvordan type bass du er ute etter?
          Forjæ*lig høyt å dundrendes, eller fast hard cruisebass?

Comment

tja sånn rumlebass liker jeg ikke.. skal være et slag når det skal slå å det skal kjennes i brystet når jeg drar på litt. altså en tight å fin bass men lukkede kasser dreper jo trykket mye syns jeg. jeg har aldri bygd i en pickup før så er litt rådvill her.

hører mye metal å div slikt, floyd, udo osv.. men hender det kommer noe trance og rap gjennom høytalerne.

Comment

Ah, ja tror jeg henger med da.
              Akkurat samme musikktype han også hørte på.
              Nå kan jeg ikke riktig huske hvilket element og monoblokk han hadde,
              Men vet det var en 12" i lukket kasse da det var det han fikk plass til av størrelse.
              Og det slo helt greit i brystet det når han guffet på litt.

Dette var på ingenmåte noen db bil, men en sq pickup.
              Skal jo da sies at den ikke hang helt med på di dypeste hiphop låtene.

Det du må huske med lukket kasse er at det trenger en del mer power for å trøkke på linje med portet.
              Kanskje du kan høre med han Dag Johansen?!? Om kasseforslag til basseren din.

Comment

dag johansen?

Comment

Yepp, på forumet her. Hvis jeg ikke tar feil så er han flink på kasser

Comment

får se om han tipper innom denne tråden for nå må jeg ta kveld...

Comment

da bestemte jeg meg for å satse på lukket kasse da om ikke noen har noen innvendinger eller bedre forslag?, kjøre 2 eller 4 woofere? 10 eller 12"?
                      og hvilken retning tror dere blir best å vinkle dem? selv tenker jeg 4 stk hvorav 2 oppover og 2 fremover.

Comment

Phoenix Gold Ti210 skal bare ha 0.6 cu ft i lukket kasse, og det er det største målet, tror det minste var 0.4 cu ft.

http://phoenixgold.com/products/subw...p?productID=42

Burde lett få plass til flere av slike, vet ikke hvordan de er ennå, men til 2000kr stykket kan de ikke være elendig.
                        Last edited by Defus; 22-10-2013, 15:59. Reason: @&$€##% mobil
                        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

vurderer 4 stk Helix b12w 2x2 ohm spoler da jeg kan koble de ned i 1 ohm, men spm blir retning på subene eventuelt om 4 blir å overdrive. syns egentlig det var lite entusiasme her.

Comment

2 sider og ikke et eneste bilde har den effekten gitt..
                            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Bilder skaper interesse

Comment

Working...
                              X