Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nissan navara kingcab. prosjekt: ommat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Som ugn nevner her så gjør bilder underverker for tråder her inne
    Handlet deg basserne? Eller bare en vurdering?

Jeg ville muligens hatt alle 4 opp, men det er meg :P
    Fyr ut et par bilder av hva du har å jobbe med så ser vi

Comment

ja bilder gjør underverker ja,, men bassene er ikke handlet enda, matrialer til kasse har vi, bilder må det jo bli når byggingen kommer igang, sålangt er det kun bilde av en forsterker og et tomrom bak i pickupèn som kan fikses samt kanskje et bilde av pengene?
      lover bilder av bygget og prosessen når jeg har bestemt meg, kan dra det til en hel eventyrhistorie med bilder fra start til slutt men først må jeg finne ut hva jeg skal ende opp med inni bilen, og jeg kan ikke bestille fire helix tolvere om det plustelig kommer noen som har gjort dette før og mener 2 15" av annet merke er veien å gå? så sålangt har vi mdf og stoff til kassa og et hav av muliheter å jobbe med :-)

dere skjønner meg sikkert. :-)

Comment

Er litt lettere og hjelpe med bilder. Det folket mener er at ser man bilen innvendig, Er det også lettere og komme med tips

mvh kim

Comment

de fleste vet da vel hvordan en kingcab ser ut innvendig???

skal kassa være portet? lukket? bandpass? horned? sub opp/ned? porter opp/ned?

syns dette skal vere greit å skjønne seg på, for å være ærlig så tror jeg ikke bilder av pickupen og pengeboka hjelper huene til folk i gang, som sagt bilder av bygging. de som vil se kan google kingcab og se hvordan bilen ser ut..

er nært å bare gi opp å få hjelp her på forumet jeg...

Comment

enkelt å greit:

http://www.stylescoop.co.za/wp-conte...or-600x400.jpg

bildet illustrerer plassen, resten av spørsmålet er enkelt: hvordan få tight å fin bass slik som beskrevet i denne bilen, hvilken kasse og hvor mange subber... at alle mine forklaringer sålangt ikke henter frem kompetansen får meg faktisk til å betvile at den er her på forumet

Comment

Mista nesten helt lysten til å hjelpe til av det du skriver, men greit.

Ville tatt mål av plassen du har til rådighet og funnet ut hvor stort volum du kan få til. Skal du bruke all plassen? Da burde vel ikke hvertfall 200 liter være umulig? Bygde til Navaran til en kompis og tok 2/3 av plassen og fikk til cirka 130 liter.

Om du får rundt 200 liter ville jeg fyrt på med en 18".

Så får du komme med budsjett så kan vi hjelpe deg derfra

Comment

Originally posted by Skinhawk View Post
                enkelt å greit:

http://www.stylescoop.co.za/wp-conte...or-600x400.jpg

bildet illustrerer plassen, resten av spørsmålet er enkelt: hvordan få tight å fin bass slik som beskrevet i denne bilen, hvilken kasse og hvor mange subber... at alle mine forklaringer sålangt ikke henter frem kompetansen får meg faktisk til å betvile at den er her på forumet
                Ja med den holdningen er det jo gøy å hjelpe folk. Personlig så gir jeg faen i åssen en kingcab ser ut innvendig da jeg har null interesse for en slik bil, når det er sagt så er det en del folk her på forumet som har en del kompetanse, det er bare det at de sitter ikke inne her hele dagen, men jeg har faktisk noe å komme med, jeg har bygget i en hilux for en stund tilbake, dette var ett budsjett bygg, her brukte vi hele plassen for å få størst mulig kasse, husker ikke målene men det blei lukket kasse med to kamre, her putta jeg to stk Boss 10" jepp du leste riktig, disse to møkka subbene låt helt vanvittig i denne bilen, etter jeg fikk justert volumet på kassa litt, så det er all in The bok men hvorfor ikke gjøre noe andre ikke gjør så ofte, lage en isobaric kasse med 4 elementer, to i hver sin ende av ett gjennomsiktig lexan rør...... Litt show off

Comment

Å for å blåse ut litt mere steam, så begynner vel også de som har greie på ting møkk lei av å svare på de samme jæva spørsmålene om å om igjen forde folk ikke gidder å lese noe som helst her på forumet eller søke rundt, nå skal det sies at jeg er over middels interessert i bilstereo så jeg kan med hånda på hjertet si at jeg har lest så åsi alle postene på dette forumet!

Comment

Originally posted by Skinhawk View Post
                    vurderer 4 stk Helix b12w 2x2 ohm spoler da jeg kan koble de ned i 1 ohm, men spm blir retning på subene eventuelt om 4 blir å overdrive. syns egentlig det var lite entusiasme her.
                    Om du liker bass blir fire ikke overkill, vet at det er flere morsomme bygg i pickup i USA.
                    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

se her ja! her fikk vi fisket frem litt ;-) var det jeg prøvde på også, og jeg prøver ikke være drittsekk men så er jeg en drittsekk som prøver å unngå å være det

og jeg tåler godt å få litt hard steam min vei, det er bare gøy OG viktig.

den isobarc ideen var ganske kul men personlig så liker jeg desverre ikke isobaric kasser,

når det kommer til budsjettet så er det egentlig ubegrenset men jeg kan ikke la det ta helt av her da det er pendlebilen og jaktbilen det er snakk om her, volvoen inneholder alt det dyre så for min egen del som vil unngå møkksur kjærring så må jeg moderere meg mest mulig men 4k til subber er ikke noe problem. men er ikke noe konkurranseanlegg jeg skal lage, kravet er kunn ren fin bass som kjennes når man drar på litt for å få litt mer feeling i musikken, med den porta ground zerokassa link: http://www.bassbrothers.no/display.a...25&prodid=2251 med en 800 rms gz sub så ble det bare mye støy og uren bass i den lille kupeen så jeg vil bare ha ren fin bass som kjennes så er jeg i mål, og får jeg gode forslag så er jeg evig lykkelig, og alle innlegg her settes pris på! jeg sitter ikke her og troller for morro skyld men for at jeg ønsker en best mulig løsning uten å bruke 30k på å prøve meg frem.

å få til 200liter uten å ta sikten bak vil bli vanskelig men 170 liter skal gå fint om jeg utnytter plassen godt.

@ skarstein: lukket kasse? og hvilke subber og hvilket resultat?

Comment

I den navaraen ble det brukt 1stk LIB 15". Spilte greit det, men var stor mangel på strøm så fikk ikke funnet ut hva den var god for før det ble kastet ut igjen.

170 liter blir kanskje litt lite til en 18", jeg ville hvertfall hatt mer. Tenkte på Ground Zero GZRW46SPL. Akkurat ditt budsjett og den lager nok lyd. Hadde selv samme modellen i 15" og den spilte veldig bra på 1200w rms.

Men er samtidig litt usikker på om denne er noe for deg da en slik sub egner seg best i portet kasse og til ditt musikkbruk er kanskje lukket kasse veien å gå. Fins mange subber som spiller bra i lukket kasse, men har lite erfaring med det dessverre. Eneste jeg vet spiller kanonbra er JL Audio W7, men prisen er deretter også... Er vel mulig å få en stram, god bass i portet kasse også, men det får noen andre uttale seg om. Mine kasser har alltid vært tunet lavt og best egnet til dubstep osv.
                        Last edited by Skarstein; 23-10-2013, 21:11.

Comment

Working...
                        X