Announcement

Collapse
No announcement yet.

StigAs Toyota Lowlux

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vi får se hva som skjer, allt står på pause til over nyttår hvertfall..
    Men jeg gir meg ikke, er man en basshead så varer vel det livet ut får vi håpe

Comment

• Dro frontsettet igjennom kopimaskina, så da blir det nye dørpanel ettervært

Ellers røyk til slutt reima, denne har strekt seg ganske mye for nye reima blei veldig trang.. noe som resulterte i at hele strammehjul opplegget blei ødelagt. Så pr idag holder jeg reima stram med strips, som ryker ganske ofte i denne kulda.. haha

Har også handlet meg en delebil, så da blir det motorbytte ettervært også. 4L bensin rekkeseks, som skal så litt modifiseringer. Litt dyrere i drift - MYE bedre å kjøre. Kjedelig, og delvis trafikk farlig når du blir forbikjørt av traktorer, i oppoverbakke og medvind..

Comment

• Dette er jo riktig så lovende planer. Tror de dørene blir mildt sagt destruktive. Gleder meg til å se hvordan du får plass til alt det der. Men nå har jeg jo alltid sagt at den bilen er helt ypperlig å bygge i med ganske god plass og fine vinkelrette flater.

Kjøpte du elementer av Sandvik eller?
        Ellers så er det kult at når du sliter litt med bilen så kjøper du bare en til - som den mest naturlige ting i verden!
        never enough!

Comment

• På tide å dra igang dette prosjektet litt, etter å ha stått i snart 5 måneder..

Bass-freek: Kjøpte ett par mellomtoner av Sandvik, , de andre nye. Og en pent brukt forsterker.

Har startet med å ta ut litt interiør. Varmeregisteret sprakk i vinter så kom endel vann inn, fikk tørket det meste men viste seg å være veldig vått under teppet.. org lydisolasjon har fungert som svamp så dette var bare å få kastet. LIB sin aku-demp suger også opp vann så denne ble og fjærnet. Tror ikke den gjorde noe nytte i gulvet uansett

Ellers har jeg fått lagt opp 2 strekk til med høyttaler kabel pr dør og begynnt delvis på litt pussing i kassa. Likte godt den beisa fargen på baffler, men blir litt endring iår..

Comment

• Morsomt!
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

• Standing by to witness more madness! Lykke til, jeg heier på detta bygget mann!
              never enough!

Comment

• Noe spektakulært? Det bygget der er helt drøyt 😎 følger denne 😃 noe mere avrundinger i "porten"?
                Noe skai inne i bildet? Blir det strippe stang til taket ditt? Skal si du har mange prosjekter på gang 😃

Mvh Kim

Comment

• Takker og bukker!
                  Kim: Blir noe mer avrunding ved porten ja, og taket skal stives av endel men tror ikke det blir strippestang. Og ikke skai i denne omgang, blir nok bare bengalakk

Hadde egentlig tenkt å bruke MDF til å tette veggen med og bygge dørpanel, men byggevare foretningen her selger vist ikke det så da ble det kryssfiner.
                  Først ett bilde av det fine værkstedet jeg har. Meget god ventilasjon, godt lys deler av døgnet og nymoderne værktøy

Sparklet alle skruehull i kassa og malt 2 strøk med polyester inni.

Så prøve å få tettet veggen litt. Viste ikke helt hvordan jeg skulle gjøre det, så blei litt pusslespill hvor man bygget bitene underveis. 15mm kryssfiner, mye sikaflex, og platene er skrudd med selvborrende skruer mot karosseri, og treskruer mot kassen. Så et lag med glassfiber matte og masse polyester. Blir kanskje ett lag til, og noen plasser det må flere lag. Så blir det en omgang med glassfibersparkel, mer byggskum osv ettervært Blir nok ikke super show kvalitet, men prøve å få det litt greit.

Comment

• Looking good, skal bli morro å se resultatet 😃

Mvh Kim

Comment

• Dette er good shit. Tror det vil gi resultater på lydtrykket. Tror også at bilens peakfrekvens kan ende med å bli litt lavere også kanskje. Bra jobba. Post mer når du kommer videre!
                      never enough!

Comment

• Ja er spennt på å se hvor mye forskjell det utgjør.

Går sakte, men skjer litt inni mellom når man får tid.

Fått stivet opp taket litt, ett lag til med dempe matte, 3 lag totalt.

15mm finer limt opp med sikaflex, og boltet igjennom taket.

Så limt og skrudd en 12mm finer som blir "taktrekk", skal sparkles og gå flush med resten av karosseri deksler. Alle skruehull blir sparklet.

Ellers har det blitt sparklet endel, noe jeg har funnet ut at ikke er min sterke side.. igjenstår litt. Har og delvis begynnt på noe form for midt konsoll. Blir super enkelt i første omgang så jeg kommer meg på treff i sommer, så blir nok bilen plukket ned til høsten og bruke mer tid på detaljer da når motorbytte starter.

Og ett lite skryte bilde av batteri banken, disse har stått ubukt inne i ca 5 måneder nå uten å blitt ladet opp, kun plukket ut av bil og lagret. Kan ikke klage

Comment

• Vurdert speil oppe og nede med lys i porten?
                          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

• Love it! Knall jobb på tak. Burde hjelpe på det her. Digger custom midtkonsoll - det er noe jeg kunne tenke meg å prøve en gang.
                            never enough!

Comment

• Defus: Speil kunne nok vært tøft, helt til sola skinner imot framruta.. hehe. Ble svart denne gang og. Noe form for lys kommer vel ettervært

Bass-freek: Takk takk! Denne midtkonsollen ble vel delvis fiasko, men får være sånn noen uker til. Prøve å få til noe bedre ettervært

Ellers har det skjedd litt hvertfall.

Lagt opp kabler til subwooferene og fått montert batterier igjen. Denne gang med isolasjons teip imellom så de ikke ligger fysisk imot hverandre som forige gang. Kommer ett likt batteri fremme også ettervært, så jeg har 7 like.

Har nylig vært vekk på reisejobb, og blir opptatt noen dager til neste uke. Planen er å delta på konkuranse/treff 28.mai så siste deadline er 26/27. Grunnet dette ble det desværre endel slurv med sparkling av veggen. Får det ikke fint og ble bare noe klabb, så få ta det igjen litt senere i år. Fikk malt litt da, så blir ikke 100%, men bedre enn det var

I håp om å få til litt finere kabling på subbene så ble directleads klippet av og det ble loddet på kabelsko. Satt og på svarte strips og lakkerte baksidene med plastidip. Det blir brukt LIB høyttaler kabel, meget fornøyd med den.

Og etter noen timer, mange rare stillinger og 128 bolter så var de på plass igjen

Da igjenstår det å bygge nye dørpanel, montere høyttalere og forsterkere også få koblet opp allt og håpe det fungerer som det skal

Comment

• Shiiiit. Der fikk du løfta look'en noen hakk synes jeg. Smart idé å dippe baksiden av elementene, håper du maskerte litt. Har du gjort noe målinger etter byggearbeidet?
                                Hvor har du kjøpt de "stål-beina" du bruker som horisontal avstivning mellom baflene?
                                Lykke til på konkurransen Stig!!
                                never enough!

Comment

Working...
                                X